Dag dames, Ik ben nu 5+ weken zwanger en ik heb een soort pijn aan de bovekant van mijn linker bil. Het begon uit het niets op zondag avond, hoort dit bij de zwangerschap (als in pijn in de bekken etc) ? Ik weet natuurlijk dat jullie geen dokters zijn maar ben benieuwd of het herkenbaar is. Anders wellicht gewoon een spiertje verrekt ofzo. Het doet niet vreselijk veel zeer maar ik voel het wel met het lopen en het auto rijden. Alvast bedankt.
Bij mij begon het ook met zes weken. Heb er mijn hele zwangerschap steeds meer last van gehad. Ik heb een staand beroep, met 12 weken nog maar halve dagen gaan werken (werkte ful time) en met 25 weken nog maar2 X 2 uur peer week. Bij mij waren het bekken en rugklachten. Ik ben de hele tijd onder behandeling van de fysiotherapeut geweest en heb daar veel aan gehad. Als ik me nu rustig houd gaat het wel maar als ik een dag te veel loop, sta of zit merk ik dat meteen weer. Succes ermee, ik zou fysiotherapie even contacten.
Bedankt voor je reactie, wat is het bij jou precies ? Alleen bekken en rugklachten ? Ik begin nu ook lichtelijk pijn te krijgen in mn onder rug, alleen links Ik doe ook lichamelijk zwaar werk en in sept weer naar school+stage (zorg)
Ja ik heb dat ook (gehad). Hier was een dag de pijn echt ondraaglijk. Ik kreeg de hele tijd verschrikkelijke pijlscheuten. Gelukkig is dat over gegaan en heb ik nu nergens last meer van. De verloskundige zei dat door de hormonen je bekken weker worden en een zenuw klem kan komen te zitten. Fysio kan hierbij helpen. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het alleen tegen het einde aan.
Hier ook trekt bij mij ook naar mijn heup. Ik herken het van mijn vorige zwangerschap had toen bekkeninstabiliteit. Had het alleen niet zo vroeg als ik nu heb ben zelf 5 week 5 daag zwanger
Ik had het in mijn rechterbil bij elke zwangerschap en dacht dat ik bekkeninstabiliteit had. Uiteindelijk bij de derde zwangerschap naar een goede fysio geweest die zag dat het voortkwam van mijn bil (gluteus). Omdat alles weker en slapper wordt moet die spier veel meer opvangen dan normaal en kan zo overspannen geraken. Ik kreeg allerlei naaldjes (best onaangenaam trouwens haha) in mijn bil en was er na een week vanaf!
Ja bij mij kwam het in eerste instantie van de rug af. Omdat door de zwangerschap de spieren verweken kreeg ik gaandeweg steeds meer last. Uiteindelijk zijn de bekkenklachten erbij gekomen. Dit had voorkomen kunnen worden als ik minder zou hebben gelopen en gestaan. Ik merk nu op de dagen dat ik eigenlijk niks doe het prima gaat met rug en bekken.
Hier ook gehad, werd uiteindelijk bekkeninstabiliteit en zelfs zo erg dat ik nog amper kon lopen.. bij fysiotherapie beland en daar werd het langzaam aan na een aantal weken beter.