Geen begrip, het doet zij zoveel pijn.

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 28 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Meis ik vind het echt erg in wat voor situatie je zit en hoop ook echt dat je er snel uit kan komen en dat het snel beter met je gaat want dit gun je je ergste vijand nog niet, althans ik niet iig ..

Maar ik vind ook dat je wat begrip naar je oma toe moet tonen, je weet dat ze dement aan het worden is, je opa geeft zelfs al aan dat het erger is dan jullie eigenlijk weten, uit eigen ervaring weet ik dat demente ( beginnende ) mensen enorm fel uit de hoek kunnen komen maar dit eigenlijk helemaal niet zo bedoelen ..
    Ik zou zeker wel een gesprek met je oma aangaan, niet alleen wat betreft hoe ze tegen jou doet maar ook over het dement worden....

Geloof me dement worden is ook echt geen pretje ..

En ik praat echt niet goed wat je oma tegen je zegt en toen ik je eerste post las had ik het liefste je oma willen bellen om haar haarfijn uit te leggen dat ze zo echt niet kan maar als ik dan nu lees dat ze dement is dan denk ik mmmmm er is dus een reden waarom ze zo doet ..

Hoop niet dat je het verkeerd begrijpt want bedoel het goed ;)

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Tsja voor gisteren wist je dus niet dat die dementie erger was dan dat jij voor ogen had, ergens logisch dat je dat met je eigen sores niet door gehad hebt, maar op dezelfde manier heeft je oma dus ook niet door gehad hoeveel pijn jij hebt.

Voor als het een hernia is: ik hoorde van mijn schoonouders dat je in sommige gevallen contact op kan nemen met je ziekenfonds en zij je wachtlijst periode kunnen versnellen, zeker met het argument dat je een kleine in huis hebt en dit geen situatie is om nog een half jaar te wachten heb je kans dat als het een hernia blijkt te zijn je ergens anders eerder terecht kan.

En mijn ex had een hernia, en een wacht periode, totdat hij met spoed naar het ziekenhuis gebracht werd omdat hij niet meer kon lopen, toen werd hij behoorlijk snel geopereerd en dat zou je zoveel pijn en tijd schelen.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Kennis van mij is ook met spoed geholpen aan haar hernia.

4. mimi83

mimi83 Niet meer actief

weet je wat ik zou proberen, je MRI gegevens opvragen. e mail sturen naar iprenburg kliniek , als het een hernia kan je daar over 4 vanaf zijn als je naar hem toe gaat.Hij bekijkt je gegevens en kijkt of hij iets voor je kan doen..

niet gaan lopen wachten op een ziekenhuis met gigantische wachttijd en daarbij ook nog een operatie waarvoor je onder narcose moet en 6 weken volledig revalideren.

Kijk maar even op de site.. Ik ben in 2001 op microscopische wijze geopereerd ( 2 maanden wachten i.v.m. ziekte van arts en toen nog ziekenhuis in Assen ) en in 2007 heb ik een endoscopische operatie gehad aan andere hernia(binnen 2 weken op de tafel)

wil geen reclame maken , maar het kan zoveel pijn schelen.;)

5. 4days

4days Niet meer actief

Uhh, heb je gelezen dat ze dement is?

6. marilouise

marilouise Niet meer actief

De kans dat het een hernia is is heel klein het wachten is nu op de laatste onderzoeken en uitslagen maar zoals het ernaar uit ziet is het een beschadiging door een mislukte ruggenprik.

weet je ik heb er over nagedacht met mijn oma weet je ik kan me er best bij neerleggen dat ze zo is dit wordt gewoon een verboden onderwerp, maar ze moet me wel 1 ding gaan beloven dat ze zich laat onderzoeken en zelf accepteert dat ze LICHT aan het dementeren is, maar dit gaat averechts werken en zolang ze dat niet doet heeft ze voor mij geen reden zo te doen.
    dit proberen we al een tijdje aan te kaarten en iedere keer is ze vreselijk boos en zijn wij gek en krijgen we de meest vreselijke dingen naar ons hoofd. Maar nu heeft ze in mijn ogen geen keus meer, ze weet dondersgoed wat er gebeurd, maar we gaan niet alles afschuiven op dementie want dat is het niet alleen. ( koppigheid zit niet in de familie) er zijn dingen gezegd en gebeurd dat er bij mij weinig krediet meer is. klinkt misschien heel hard maar dit is de enige manier om door te laten dringen. dat het tot hier en niet verder is.
    (dit komt ook doordat mijn oma na gisteren een gesprek gehad te hebben met mijn man en later mij heeft gebeld en excuses gemaakt en nu heeft ze mijn broertje van 20 gebeld at hij mij moet gaan vertellen dat ik er niet uitzie en daar wat aan moet doen )
    sorry het zit me weer even hoog.

7. 4days

4days Niet meer actief

Pfff lijkt me ontzettend zwaar. :( Het is echt vreselijk hoe jouw oma tegen je doet, maarja iemand die aan het dementeren is kun je het ook niet echt kwalijk nemen, ze hebben zelf vaak totaal niet in de gaten hoe ze doen en hoe ze mensen ermee kwetsen. Maar het zou inderdaad al een heel stuk schelen als ze zelf accepteert dat ze aan het dementeren is. Dat schijnt overigens ook heel typisch te zijn, dat ontkennen. In de eerste fase van dementie worden mensen heel bot en eigenwijs...

8. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Maar volgens je opa is ze niet LICHT aan het dementeren, hij geeft zelf al aan dat het erger is dan jullie weten .... Ik snap dat het voor jou echt zwaar klote is dat ze zo doet, je zegt zelf dat koppigheid niet in de familie zit dus dan weet je toch eigenlijk al dat ze zo doet vanwege de dementie ?
    Nogmaals ik praat niet goed wat ze zegt tegen maar ik vind persoonlijk wel dat je iets meer begrip kan tonen wat betreft haar dementie ... Daar kan ze gewoon niets aan doen daar heeft ze niet voor gekozen ...

Een goed gesprek met haar aangaan alleen samen met haar is dat geen optie ?

9. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Pff wat komt me dit bekend voor...
    Mijn oma was 8 jaar terug precies zo!
    En wat bleek...Alzheimer.

Mijn oma werd ook ineens heel fel op bepaalde dingen, waar ze zich al jaren niet meer druk om maakte.
    Dat is het hele punt met Alzheimer, de patienten gaan achteruit in de tijd en in de ontwikkeling.

Het is ontzettend moeilijk meid, maar stel dat ze Alzheimer heeft, dan kun je eigelijk niet anders dan het accepteren en tegen jezelf zeggen dat ze ECHT ziek is en het niet bewust doet.
    En je verder gewoon concentreren op je leventje met je gezin en je eigen herstel.

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

Koppigheid zit juist wel in de familie,

Ik heb mijn mening uitegsproken naar haar toe en ik ben er klaar mee ze kan kiezen en anders is het klaar. ze heeft me hiermee maar ook met opmerkingen over mijn vader zo vreselijk geraakt. Dat iik het niet meer naast me neer kan leggen.

bedankt voor alle reacties ik heb mijn keuze gemaakt

ik ga me nu echt bezig houden met mijn herstel en de mensen die daar geen begrip voor op kunnen brengen binnen of buiten de familie dan maar niet

groetjes en bedankt

marilouise

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Dat ze licht of zwaar dementerend is kan wel zijn maar als marilouise moet accepteren dat ze zo is EN al dat woordelijke geweld moet aanhoren. Dan is het van oma's kant niet meer dan logisch om zich te laten onderzoeken of dit wel zo is.
    Zolang oma dit niet doet vind ik niet dat marilouise in haar toestand zoveel rekening hoeft te houden met oma. Heel jammer en heel zonde maar...op een gegeve moment moet je voor jezelf kiezen als het ten koste gaat van je (mentale) gezondheid!

Wie weet kan iemand in de tijd dat marilouise zichzelf en dr lichaam weer enigszinds op de been heeft oma vertellen dat als ze geen alzheimer heeft ze zich kan laten onderzoeken en heel de familie die dus denkt dat ze het wel heeft bewijzen dat ze allemaal gek zijn!
    Wie weet helpt die aanpak? ;)

Sterkte meis

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Die aanpak werkt niet, want 5 minuten later denken ze weer dat ze aangevallen worden, dat ze voor gek verklaard worden of dat iedereen haar in een gekken huis (bejaardenhuis) wilt stoppen.

De reactie van mijn oma, die werdt compleet woest. Is ze nog steeds regelmatig. Ze zit midden in de onderzoeken.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek

Mee eens, hier hebben we het ook meegemaakt.
    Oma is 8 jaar ziek geweest, het laatste jaar had ze het pas niet meer door.Daarvoor steeds momenten dat ze het allemaal heel helder zag...Woest dat ze was!! Echt vreselijk :(
    En dan was het moment weer weg en was ze alles weer vergeten...

Lieve mensen, laten we wel even in gedachten houden dat mensen die dementerend zijn dingen vergeten.
    Je kunt ze van alles vertellen maar het is zo weer verdwenen.

Deel Deze Pagina