uit nieuwsgierigheid, wie werkt er allemaal hier van het forum in het ziekenhuis? wat is je functie? heb je het er goed naar je zin? Veel tekorten aan personeel? bereikbaarheidsdienst of ploegendienst? werktijden? Meerdere locaties? Creche via ziekenhuis?
He hoi, ik werk als verpleegkundige op de IC in een van de ziekenhuizen in de provincie Utrecht. Echt een superbaan. Ik geloof dat ons team nog lege plekken heeft, maar de werkdruk is hier niet hoger onder. Ik werk onregelmatig, moet er niet aan denken om elke dag van 9 tot 5 te werken, echter lijkt het me aan de andere kant wel weer fijn om elk weekend en iedere feestdag vrij te zijn. Ons ziekenhuis heeft geen opvang, maar ik ben momenteel met een collega aan het inventariseren of het mogelijk is een opvang op te zetten binnen de IC. Dus....
ik werk als verpleegkundige op cardiologie 24 uur, een geweldig leuk jong team, maar door de te hoge werkdruk heb ik er genoeg van en ga ik op zoek naar wat anders. ook ik werk onregelmatig weekenden, nachtdiensten, feestdagen dit duizend maal liever dan een baan van maandag t/m vrijdag.
He anna009, geen zin om op de IC te komen werken?? Hahaha.... kunnen altijd wel wat plegen gebruiken en vooral die van de cardio!
Zát vacatures. Moet je wel ff de opleiding volgen (18 mnd) maar zeker de moeite waard! Je kan altijd een dagje meelopen...?
ik werk deels op de afdeling neuro/SCU als senior vpk en deels als gesp vpk MS / Parkinson op de poli,erg leuke combi vind ik het! Alleen in dagdiensten, had nooit gedacht dat ik dat wat zou vinden, maar zou nu niet anders willen met drie kleine kinderen. Geen idee ook hoe ik dat praktisch gezien zou moeten regelen met de opvang en school ook!! Hoe doen jullie dat??? De werkdruk: wisselt als is het oha pittig druk, soms opeens rustiger, maar dan kan de toko zomaar weer nokvol liggen. Maar eigenlijk houd ik wel van wat róring
Zal zelf ook nog ff typen; werk in een perifeer ziekenhuis, hier in de buurt, als operatie assistente...Laatste maanden hebben we erg veel tekorten, dus anna009 wij hebben zat vacatures hihi (maar dan moet je wel als leerling beginnen aan een 3 jarige opleiding). De laatste 3 jaren doe ik geen diensten meer, wordt best wel ingewikkeld met een man die ook diensten doet; hoewel t op de vrijdag wel zou moeten lukken (want zaterdag is ie sowieso thuis voor het geval ik pas sochtend klaar ben) wij hebben dus bereikbaarheidsdiensten die je naast je dagdienst dan doet... werktijden hier op een niet dienstdag: 0730 - 1700. we hebben geen opvang via het ziekenhuis...
maarre noor; ik doe dus ook geen diensten dus kan je ook niet vertellen hoe je dat practisch regelt, daar ben ik dus ook benieuwd naar.
Ik heb een hele flexibele gastouder. Ik weet mijn rooster zo´n 2 mnd vantevoren en geef dit door aan mijn gastouder. Bij een dagdienst brengt mijn vriend ons zoontje weg en haal ik hem na het werk op. Wanneer ik een avonddienst heb breng ik hem een half uur voor aanvang van de dienst en haalt mijn vriend hem na zijn werk op. Dus dan is hij maar 3 uurtje bij de opvang. Echt super geregeld dus.
Oké, hoor niet helemaal thuis in dit topic, maar mijn man is verpleegkundige op de IC/CCU in een perifeer ziekenhuis. Vindt z'n baan helemaal geweldig! Hij werkt alle diensten en echt ontzettend onregelmatig (dus niet week op week af zoals veel mensen denken). Voordeel hieraan is dat hij voor een groot deel zelf z'n rooster in kan tekenen en dus vrijwel nooit ergens vrij voor hoeft te vragen (of er zou een begrafenis o.i.d. tussendoor moeten komen). Nadeel is dat je hele gezinsleven onregelmatig is. In het begin probeerde ik dat wel regelmatig te laten verlopen, maar ik heb ontdekt dat dat niet werkt en dus gaan wel lekker mee in de onregelmatigheid. Huis schoonmaken, boodschappen doen, op visite gaan bij opa/oma etc. etc. gebeuren hier dus altijd op verschillende momenten. Snap dat 't voor de moeders (die over het algemeen minder gaan werken als er kinderen komen en daar wordt de kinderopvang dan weer op afgestemd) wel lastiger is om onregelmatig te werken dan voor de vaders. Ik werk 3 dagen en we hebben twee vaste dagen bij het kinderdagverblijf, ook al heeft m'n man late/vroege of nachtdienst. Oké, soms is hij dus thuis als zij op het kdv is, maar meestal wordt die tijd benut door te slapen en dat is natuurlijk ook belangrijk om het onregelmatige werken vol te houden. De andere dag kan m'n man vaak regelen om thuis te zijn en anders gaat ze een dagje naar de opa's en oma's. Voor ons en onze dochter is dit zo goed geregeld.
Ik heb een tijd als stafsecretaresse gewerkt in een groot ziekenhuis en bijbehorend kinderziekenhuis. Daar had ik gewoon aardig vaste werkttijden, het was immers een kantoorbaan. Personeelstekort op kantoor hadden ze daar niet, eerder het tegenovergestelde. Wat in een commercieel bedrijf door 1 persoon gedaan werd, daar hadden ze daar ongeveer 3 personen voor. Het werktempo lag bedroevend laag, veel mensen waren totaal ongeschikt voor hun functie en nog konden ze alleen maar klagen over hoe ontzettend druk ze waren . Mijn dochtertje ging gewoon in onze woonplaats naar het kdv, van veel medisch personeel gingen de kindjes wel naar het bijbehorende kdv. Alles was verder goed geregeld.
heb zelf als verpleegkundige in ziekenhuis gewerkt , maar sinds aantal jaren werk ik als verpleegkundige in de thuiszorg!
Ik werk zelf als medisch secretaresse voor 2 vaatchirurgen in het ziekenhuis en ik vind het echt super! Ook hebben we echt een heel leuk team, die elkaar zelfs privé zien! Mijn werktijden zijn van 08.00 tot 16.30 uur en ik vind het echt heerlijk! Liefs Tumtummetje
ik werk in een groot perifeer ziekenhuis op een chirurgische verpleegafdeling voor 24 uur. Superleuke baan, erg leuke collega's, maar door de hoge werkdruk ben ik het zat. Heb nu een andere baan op de dagbehandeling waar ik binnenkort ga beginnen, lekker regelmatige werktijden! geen weekenden en feestdagen meer, wel middagdiensten of "avonddiensten". Heb HBO-V duaal gedaan, maar in praktijk wordt je net zo gewaardeerd als een BBL/ Boll student niveau 4. HBOV is echter wel handig als je ooit door wil leren. Ik had flexibele opvang bij een KDV, maar helaas doen die nu moeilijk en willen ze vaste dagen hebben. met veel moeite heb ik dit kunnen regelen met mn nieuwe baan! daar heb ik dus echt mazzel bij.
@druif; wat houdt de dagbehandeling in, worden daar kleine ingrepen verricht POK? of is het ook een verpleegafdeling waarbij je als patient sochtends komt en smiddags naar huis gaat? Met evt een overnachting? Mag ik vragen in welke regio je zit? Balen van de kinderopvang, maar gelukkig is het te regelen met je nieuwe baan