Geen begrip van SchoonFamilie

Discussie in 'De lounge' gestart door Giltje, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    He hoi!!

Ik snap het probleem eigenlijk niet helemaal. Ik ben wel van mening:jouw verjaarag, dus mensen hebben de mening van jou en je man te respecteren.

Mar wat is er nou zo erg aan dat je ouders en schoonouders bv 's ochtends een bakkie koffie komen doen? Ik snap dat je geen feest met toeters en bellen voor de hele familie houdt, dus schoonzusje zou ik ook duidelijk afbellen. Maar je (schoon)ouders.....ze kunnen toch gewoon zelf hun bakkie koffie pakken? Jij lekker met de voetjes op de bank. Heb je ondertussen toch gezellig aanspraak. En ben je het zat, dan geef je dat toch aan en ga je naar boven.

De ervaring is meestal dat ookal zouden de vliezen breken of weeeen beginnen, je echt niet binnen een half uurtje je kindje hebt hoor. En je kunt toch moeilijk nu nog ( in het slechtste geval)drie weken jezelf opsluiten, want dan gaan die weken wel heel lang duren hoor!

Dus ik zou zeggen: beide ouders lekker bakkie doen, en verder relaxen die dag. En voor de rest van de familie: volgend jaar ben je weer jarig! Iederen blij!

Succes ermee!

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Het probleem is dat haar s.o. haar keuze niet respecteren. Dus nee, niet iedereen blij als ze toch langs komen, want dat wil ze dus juist niet. Of het onzin is of niet is niet aan de orde. Het is gewoon asociaal als mensen je compleet negeren en lekker hun eigen plan trekken ten koste van jou keuze.

3. SupernovA

SupernovA Fanatiek lid

27 nov 2010
    1.419
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik snap TS heel goed. Mijn eigen ouders zijn ook zo. Als ik zeg dat ik mijn verjaardag niet vier, zeggen zij 'maar we komen wel even langs voor een bakkie hoor'. Dan komt mijn zus meestal ook, want 'dat is wel zo gezellig'. Uit eindelijk sta je alsnog koffie te schenken, taart te snijden, hapjes te maken en drankjes in te schenken. Voor je het weet had je het net zo goed officieel kunnen vieren ;).

In mijn geval zat ik zo depressief als een deur thuis. Mezelf uit bed hijsen en aankleden was een hele opgave en dan zit je er niet op te wachten hoor. Ook al is het goed bedoeld, want laten we daar wel van uitgaan!

Mijn advies zou zijn: zeg tegen schoonfamilie dat jullie er dat weekend niet zijn, dat je samen met man er nog even lekker op uit gaat. Het is jouw dag en je moet doen waar je goed bij voelt!

4. Giltje

Giltje Niet meer actief

Nou had net me man aan de tel en eerder al me schoonzusje, me schoonzusje zei dat ze dan toch niet komt zaterdag en dat ze het wel begreep enzo en dat ze het ook tegen me schoonouders gaat zeggen. Ze zei dat het niet nodig om er over te stressen, en dat ik gewoon eerlijk moet zijn tegen me schoonouders en duidelijk moet zijn er over. En dat het waarscheinlijk ook scheve gezichten aan mijn kant van de familie zou trekken als hun wel zouden komen en mijn familie weer niet.

Dus ze ging het met me schoon ouders over hebben en zei dat ik ook ff een email of sms moet sturen er over. Aangezien bellen niet bepaald een optie is.

En me man was het er uiteraard niet mee eens, en zei opgegeven moment dat ik het zelf maar moest uitmaken en regelen enzo :/ noujah hij stribbelt in iedergeval niet tegen zoals hij gister wel deed >.<

dus moet straks dan nog ff een email sturen naar me schoonmoeder en hopelijk is de boodschap dan duidelijk.

@jannasas

Het gaat mij niet eens zo zeer om het ''bakkie komen doen'' maar meer om dat ik er totaal geen behoefte aan heb dat er mensen perse langs moeten komen terwijl ik er gewoon geen zin in heb, ik ben de heledag moe, het is al te veel moeite om op te staan om naar de wc te gaan of om wat te drinken te pakken of een kauwtablet voor tegen mijn maagzuur dat ik de heledag heb. Ik wil gewoon lekker rustige zaterdag hebben zonder dat mensen over de vloer komen.

Normaal vind ik het helemaal niet erg als mensen een bakkie komen doen bij ons. maar het wordt me nu gewoon te veel.

5. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ze heeft een schoonmoeder die hardhorend en moeilijk verstaanbaar is. Veel interactie is er dan sowieso al niet, lijkt me ;)

6. Giltje

Giltje Niet meer actief

face to face kan ze je redelijk verstaan teminste als je haar aandacht hebt, als je haar niet hebt hoord ze je niet is best wel lastig >.<

7. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    trek de bel uit de stekker en telefoons op stil zou ik zeggen als ze toch langs willen komen.
    heb je er ook geen last van want horen doe je ze niet.
    ik neem aan dat dan de hint wel duidelijk.
    hoop voor je dat je een lekker rustige dag hebt.
    wel alvast gefeliciteerd.
    groetjes

8. Giltje

Giltje Niet meer actief

haha dankje :D

9. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Ik snap niet echt dat je man het niet voor je opneemt. Het is jou feestje en jij wil het niet.

Ik zou lekker er een dagje op uit trekken. Kan je man de visite vermaken.

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    tja, ik vind het wel lief van ze. Ze willen je gewoon even feliciteren. Ik heb met gebroken vliezen en weeen nog de verjaardag van mijn gevierd. Wel een stuk rustiger als anders en ook korter. De dag erna bevallen. Ik vond het gezellig allemaal. Heb lekker de hele middag gezeten en gekletst. Voor hetzelfde geld moet je nog bijna 4 weken voor je bevalt. Jezelf al die tijd opsluiten lijkt me ook niet erg leuk.

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Maar dan nog steeds is dat niet het punt. Als TS haar verjaardag niet wil vieren, dan hebben anderen dat te respecteren. Punt uit. Beetje raar dat zij zich dan maar aan anderen moet aanpassen omdat die zonodig HAAR verjaardag willen vieren.... :(
    En of TS zich al dan niet tot aan haar bevalling wil opsluiten in huis, dat is lekker helemaal aan haar.

12. Tamale

Tamale Niet meer actief

Wat is er lief aan , als ze gewoon hun eigen gang gaan en totaal niet luisteren naar de wensen van de jarige?????
    Dat is egoistisch en dus niét lief!

13. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik zou dus een dagje onderduiken. Bij een vriendin/zus etc gaan zitten. Pech voor hun. Erg jammer dat ze geen begrip voor je situatie/mening hebben

14. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Fijn in ieder geval dat je schoonzus het wel begrijpt!
    Zou ook in je mail aan je schoonouders melden dat je het al met je schoonzus besproken hebt en dat die het 'begrijpt' en dus niet komt. En dan vragen of zij het ook begrijpen dat je echt liever een andere keer wat afspreekt.

Succes.
    Fijne verjaardag alsnog!

15. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Tja toch vind IK het wel lief. Het leven is geven en nemen. Hier loopt ook nog ergens een topic dat grootouders niet op de afgesproken datum willen komen. Het lijkt wel een beetje dat mensen zich niet meer aan anderen willen aanpassen maar dat alles iedereen zich moet schikken. Ik zelf zou geen erg zien in een uurtje op de bank kletsen met familie. Dat TS het wel vervelend vindt , geen probleem, maar ik hoef toch niet alleen wenselijk en steunend te reageren. Soms is het ook goed om eens te horen hoe het ook kan en misschien een beetje te relativeren. Ik heb zeker niet aanvallend gereageerd en geen mening opgedrongen.

16. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben dan echt een bitch. ik zou dan gewoon in de ochtend ergens bellen dat ik naar het ziekenhuis moet voor een ctg omdat de kleine zo onrustig is.

17. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Ik zou manlief laten bellen die ochtend zelf..Zeggen dat ik vreselijke voorweeen heb en er harstikke ziek van ben.

Zijn ze nou helemaal mal!
    Lief dat ze je willen komen feliciteren hoor. Maar jij geeft aan, 39 weken zwanger dan, dat je geen visite wilt. Dan hebben ze dat te respecteren.

18. Gonca

Gonca Bekend lid

27 okt 2009
    743
    0
    0
    Precies !!!

Ga gewoon saampjes uit eten ofso:D
    Lekker zonder schoonouders..

19. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik snap het helemaal.
    Ik zou , als je man dan helemaal niet met zijn ouders wil praten, zaterdag lekker op da bank gaan zitten emt een boek of tv kijken en helemaal NIKS doen. Nog geen koffie zetten. En ook niks lekkers in huis halen. laat je man dan alles ook maar regelen.
    Werkt hier altijd goed, als ik hem vertel wat er dan van hem verwacht wordt heeft ie spontaan wel de moed om zijn ouders af te bellen... of voor mij op te komen.

Deel Deze Pagina