Ik zit vol verbazing naar het formulier van mijn ziektenkostenverzekering te kijken. Ik heb ze met 8,5 weken gebeld om door te geven dat ik zwanger ben. Toen moest ik al gelijk opgeven welk kraambureau ik wilde. Weet ik veel, ik belde alleen maar om door te geven dat ik zwanger ben, verder had ik nog geen kraambureaus vergeleken. Maar ik moest gelijk iets opgeven, anders konden ze het niet verwerken? Oké, ik dus maar wat geroepen onder voorbehoud. Geen probleem, dat kon ik later nog wel wijzigen op het formulier. Ik kreeg het formulier vrij snel binnen, maar heb het laten liggen. Want: eerst maar eens contact opnemen met de kraambureaus èn de termijnecho afwachten zodat ik de juiste vermoedelijke bevallingsdatum kon doorgeven. Nou, dat mag blijkbaar niet. Ik kreeg gisteren een brief dat ik onmiddelijk het formulier ingevuld moet terugsturen, "anders kunnen we u alleen het minimale aantal uren zorg garanderen'. Oké, ik had inmiddels een kraamzorgbureau gekozen, dus ik vul dat pokke-formulier wil in met een uitgerekende datum die waarschijnlijk van geen kanten klopt. Als zij graag foute informatie willen hebben, kunnen ze het krijgen. Maar nu zie ik dat ik zelfs al moet invullen wanneer ik met bevallingsverlof ga. Hallo?? Mijn werkgever weet nog niet eens dat ik zwanger ben, laat staan dat ik al besloten heb wanneer ik met verlof ga. Hoe kun je dat in godsnaam weten met 11 weken? Bovendien... wat heeft mijn ziektenkostenverzekering daarmee te maken? Zij hoeven mijn verlof toch niet te betalen? En het aantal uren kraamzorg is toch ook niet afhankelijk van het aantal weken dat ik stop voor de bevalling? En sinds wanneer kun je alleen maar kiezen tussen 4 of 6 weken? Is 5 weken ineens geen optie meer? Of 4,5 week, als dat toevallig op een maandag valt? Ik weet echt even niet wat ik hiermee moet. Moesten jullie dit ook al zo snel allemaal doorgeven? Sorry voor het lange verhaal... Ik baal hier gewoon een beetje van. Eerst werd ik al zo vervelend te woord gestaan aan de telefoon en nu deze onzin weer.
ik heb ook naar mn verzekering gebeld rond dezelfde termijn als jij nu, maar ik hoefde niets door te geven. (wel het kraambureau trouwens denk ik nu, maar die wist ik toevallig al van de eerste). ik zou als ik jou was die gegevens gewoon nog niet invullen, zet je er gewoon bij 'nog niet bekend'. als ze het alsnog willen weten sturen ze wel weer een brief of ze bellen. daardoor heb jij wat meer tijd om dingen uit te zoeken enzo.
Ik heb met 8 weken bij mijn verzekering het kraampakket aangevraagd. Een kraambureau kon ik gewoon zelf doen, hoefde ik niet bij hun aan te geven, dus met 8,.5 week gewoon een kraambureau gebeld en de formulieren bij hun ingevuld. Ik zit trouwens bij Zilveren kruis
Ik hoefde het ook niet door te geven. Heb ze gebeld dat ik zwanger was en kreeg later een brief dat ik mijn kraampakket kon ophalen. Ik heb zelf de kraamzorg geregeld en nooit een formulier van mijn verzekering ontvangen wat ik moets invullen met ene boel informatie. Ik kan je dus niet helpen sorry
Wel raar dat het zo verschillend is. Ik moet zelfs m'n beroep opgeven. Wat heeft dat nu weer met kraamzorg te maken??
welke verzekering heb je dan? vind het wel een rare gang van zaken. valt me nog mee dat je je salaris niet hoeft door te geven ..
Ik zit bij National Academic, maar om de één of andere onduidelijke reden krijg ik over de kraamzorg brieven van Aevitae. Maar als er iets onduidelijk is, moet ik weer bellen met National Academic. Ik bel ze zo wel even.
Hmm inderdaad erg vaag. Hier ook rond dezelfde termijn alles geregeld,maar heb dat gewoon via internet gedaan. Ik kreeg alleen de basis vragen als naam en nummer enzo. Wel moest ik ook al het kraambureau doorgeven maar dit wist ik nog van de vorige. Ben benieuwt wat ze zeggen aan de telefoon.
Het kraambureau moeten ze weten, omdat zij contact opnemen met het kraambureau om mij in te schrijven. Ik heb de contracten van het kraambureau ook al thuis liggen, maar nu denk ik dat ik toch nog even op bericht van de verzekering moet wachten voordat ik die kan insturen. Vermoedelijke bevallingsdatum mag ik nog even laten staan, als het anders wordt, moet ik dat even doorgeven als ik de begindatum van mijn zwangerschapsverlof doorgeef. Dat mag ik nu nog even open laten.
ik zit bij vgz, het enige wat ik door moest geven is hoelang ik zwanger was en welk kraambureau ik wilde.
Geldt voor mij ook! Ik heb wel met 12 weken precies me ingeschreven bij een kraambureau omdat ze anders de zorg niet kunnen garanderen. En heb pas daarna bij de verzekering aangegeven dat ik zwanger was. Meer was ook niet nodig.
Nou, 't moet wel heel dringend zijn. Vanochtend had ik gebeld en afgesproken wat ik al moest invullen en wat ik nog openen moest laten. Vanmiddag werd ik (tijdens mijn middagdutje, grrr) gebeld door de ziektenkostenverzekering... Of ze mijn gegevens dan telefonisch konden krijgen anders werd mijn aanvraag geannuleerd. "Ja maar, ik heb hier vanochtend met jullie gebeld." "Met wie dan mevrouw?" "Uhm, met jou of één van je collega's." "Oh, maar zou ik dan toch uw gegevens mogen?" Zucht. "Ja hoor."
Ik zit bij het zilveren kruis. Ik heb volgens mij opgebeld en gezegd dat ik zwanger ben en dat was het... ze wilde niks weten over kraamzorg bureau's, bevallingsdatum of verlof datum... Mijn kraampakket heb ik aangevraagd via internet en kreeg een bevestigingsbrief daarvan 2dagen later. Verder heb ik kraamzorg helemaal apart geregeld via het internet, en helemaal niet door gegeven van wie en wat voor bureau aan zilveren kruis... heb er ook nog nisk op gehoord dat het ik nog iets moet regelen. xxx Sassie
wat vreemd dat jullie dat allemaal moeten doorgeven, en dat jullie aan je zorgverzekeraar doorgeeft dat je zwanger bent??,,.... Ik heb dat bij mijn dochter nooit gedaan en bij deze zwangerschap heb ik dat ook niet gedaan..heb zelf een kraambureau(wel 1 die is aangesloten bij de verzekering) gezocht, en vk ook(dit keer ziekenhuis) en het kraampakket kan ik vanaf 6 maanden zwangerschap bij hun weghalen, op vertoon van m`n zorgpas...ideaal dus.. Wij zitten bij de friesland zorverzekeraar....
Ach, het invullen van die formulieren vind ik op zich nog niet zo'n ramp. (Hoewel ik mij afvraag waarom het kraamzorgbureau mijn religie wil weten... wat een onzin!) De reden dat het me nu vooral irriteert is, als ik heel eerlijk diep in mijn hartje kijk dat ik eigenlijk nog nauwelijks geloof dat ik zwanger ben. Ik kan nog even niet voorbij de 12 weken echo kijken. De schrik van de vorige keer (*) zit er gewoon nog in, denk ik. Dus ik ben eignlijk nog helemaal niet bezig met bevallingsverlof, kraamzorg, babykamer, baby etc. Eerst maar eens zien of het goed zit! En als je zo lekker aan het struisvogelen bent, zijn die formulieren en dingen waarover je moet nadenken ineens erg vervelend!
Kan me dat struisvogelen goed voorstellen hoor. Ik heb gewacht na de 12 weken echo met aanvragen en was gelukkig nog op tijd. Bij mijn zorgverzekeraar hoefde ik alleen de uitgerekende datum + gewenste kraamcentrum aan te geven. Zij hebben mij toen daar aangemeld. Van het kraamcentrum kreeg ik ook een nog een formulier wat ik helemaal moest invullen. Wilden ze ook het beroep van mijn vriend en mij weten. Geen idee waarom. Ook de religie, maar dat kan ik me dan wel weer voorstellen. Als je bijv. moslim bent, heb je misschien andere wensen/gebruiken. En dan kunnen ze daar rekening meehouden. Liefs Dawnie