Ik heb er ook nooit wat aangevonden tijdens me zwangerschap, vooral niet die speciaal zaken zoals de Babydump, Prenatal, etc.. Ik vond het wat relaxter om bij de baby afdeling in de Bijenkorf te kijken of de H&M. Als ik naar zoeen speciaal zaak ging werd het me al vaak een beetje too much.. al die zwangere kweige stelletjes en dat geloer naar elkaars buik. Ik ging veel liever naar het tuincentrum ofzo, gewoon winkels die ik vroeger ook leuk vond om rond te scharrelen. Dus ik herken het zeker en je moet niet denken dat het raar is dat je nietzo van aldat baby geshop bent.
hier ook heel herkenbaar.. ik ben ook best vroeg begonnen met het verzamelen van spulletjes maar elke keer als ik in de babydump liep of een andere winkel voelde ik me heel onprettig!! maar nog steeds eigenlijk wel maar verder met kleertjes enz kijk ik nu meer bij de zeeman enz voelt voor mezelf een stuk beter!
Ik herken het heel goed. Het gevoel was er bij mij ook niet en daarom wilde ik perse z.s.m. weten of ik een jongetje of meisje zou krijgen. Dan zou ik tenminste gericht kunnen shoppen en kon ik me er meer een beeld bij vormen. Met 15 weken heb ik dan ook een geslachtsbepaling gedaan en sindsdien ben ik flink aan het shoppen geweest
Met 10 weken dacht ik überhaupt nog niet aan shoppen en nu met 20 heb ik alleen een overcomplete bugaboo cameleon denim met bijpassende maxicosi gekocht (vanwege megakoopje op marktplaats). Toen ik met 16 weken wist dat het een meisje werd, heb ik alleen een berenpakje gekocht (wel groen, haha). Maar puur symbolisch. Voor de rest doe ik rustig aan.
Ik vind het shoppen alleen leuk als ik niet perse iets MOET hebben. Dus niet de hydrofieldoeken en sudocreme en flesjes en kruiken.. Maar gewoon dingen kopen die ik leuk vind zoals een leuk jasje of iets leuks voor de babykamer vind ik wel leuk.
Herkenbaar! Ik ben in het begin een paar keer in zulke winkels geweest maar voelde me daar alsof ik naakt rondliep en iedereen me aanstaarde Ik was dan alleen en zag vrouwen die hun partner meesleepten door de voorbeeldkamertjes, ik zag die mannen ongemakkelijk kijken en maar wat knikken en ik kon me helemaal in hen inleven! Toen ben ik er expres nog een paar keer heen gegaan, om er aan te wennen. De ene keer met de missie om alleen de autostoeltjes te bekijken, dan de boxen, dan het kleine spul. Inmiddels ben ik 27 weken en heb ik alleen af en toe een klein dingetje aangeschaft, voor de vorm. Bijvoorbeeld een kruippakje, een muziekdoosje en een pak hydrofielluiers. Bij voorkeur in kleine boetiekjes waar ze voornamelijk hebbedingetjes verkopen. Ik voel me nog steeds enorm opgelaten in die grote winkels, een soort babysupermarkten vind ik het. De grote dingen moeten nog en dat wordt in delen gedaan. Dan ga ik met mijn man een lijst maken waar we voor gaan en ook alleen daar naar kijken en dan zo gauw mogelijk ons uit de voeten maken Ik vond het trouwens wel leuk om de zwangerschapsboxen te krijgen en thuis open te maken. Alleen, op mijn gemak, zonder dat ik iets hoefde te kopen. Ik heb doodleuk ranja zitten drinken uit een tuitbeker die in het Babydump pakket zat, gewoon om het te proberen Dat kun je in winkels niet doen!
Ik herken het niet echt, maar ik ben tot nu toe ook zo misselijk, dat ik aan winkelen helemaal nog niet toegekomen ben. Maar ik verwacht dat ik het heel leuk zal vinden om te gaan shoppen. Mijn beste vriendin had het wel, bij beide zwangerschappen. Ze vond er niks aan en had totaal geen zin om dingen aan te schaffen en uit te zoeken. Zij had in het begin ook wel het gevoel dat dat raar was en of er misschien iets mis met haar was. Maar haar moeder zei toen, joh, je krijgt vanzelf wel nesteldrang, ook al is dat pas helemaal op het eind, en dan zorg je er vanzelf wel voor dat je in huis haalt wat je nodig hebt, ook al vind je het winkelen zelf misschien niet heel leuk! Toen kon ze er zelf ook makkelijker over denken en van zichzelf accepteren dat zij dat winkelen voor babyspul nu eenmaal niet zo boeiend vond. Kortom, nergens druk over maken: zoals je ziet aan de reacties hier zijn er veel meer vrouwen die dat hebben!
Ik heb ook niet zo'n zin. Gelukkig hebben we nog veel neutrale dingetjes over van broer-lief... Gek toch, kan ook de tijdschriften die ik bij de vorige verslond niet goed meer hebben. Alsof ik een overdosis info heb gehad. Maarja het is ook de derde....
Ik ben na 12 weke los gegaan ik heb al een wagen en een maxi cosi. Al teveel knuffels de kamer uit gezocht mAar tot 12 weken durfde ik er ook ni teveel naar te kijken. Ik denk buiten de wagen en maxi cosi al 100 aan spulletjes uit gegeven te hebben. Hellaas is dit niet goed voor mijn grootste verslaving
Ik herken dat wel. Na de 20 weken echo ben ik echt pas dingen gaan kopen, en ik kan nog steeds niet zeggen dat ik SUPER enthousiast ben. Wel kijk ik erg uit naar de periode waarin het kindje er is. Misschien zijn we gewoon niet zulke zwanger-types?
Bij mij kwam het deze keer ook pas nadat we de 20 weken echo hadden gehad. Misschien ook wel omdat ik bewust gericht wilde shoppen, ik vind namelijk de neutrale dingen niet zo leuk.
Precies! Ik vind de neutrale dingen ook niet altijd leuk,vooral bij de kleertjes natuurlijk.. Helaas moeten wij nog een hele poos geduld hebben voor we weten wat het wordt.