Geen bericht ontvangen vanuit UWV

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Onder water, 12 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onder water

Onder water Niet meer actief

#1 Onder water, 12 aug 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 aug 2013
    Hallo,

Sinds 1 augustus ben ik helaas ziek uit dienst gegaan. Ik sta ziekgemeld sinds 24 juni. Ik heb tot op heden nog een enkel bericht van het uwv ontvangen. Geen bevestiging van het ziekmelden maar ook geen bericht over mijn ziektewet uitkering. Is dit de normale gang van zaken of loopt er hier iets mis?

Groetjes Denise

Oh ter aanvulling: ik ben in het begin van mijn ziekmelding wel gebeld door een medewerker van het UWV voor de reden van mijn ziekmelding. Door terugkomend bloedverlies mocht en mag ik tijdens de zwangerschap niet meer werken, zij zou dit verwerken in het systeem.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

#2 UWV, 12 aug 2013
    Laatst bewerkt: 13 aug 2013
    Beste dniise,

Je wilt weten wat de status is van je Ziektewet-aanvraag.

Omdat je aangeeft gebeld te zijn door een medewerker van UWV, ga ik er vanuit dat je werkgever jou heeft ziekgemeld vanaf 24 juni.

Binnen 4 weken na ontvangst van de Ziektewet-aanvraag ontvang je een beslissing van UWV.
    Zolang je in dienst bent van een werkgever maakt UWV meestal de Ziektewet-uitkering over aan je werkgever. Je werkgever verrekent de uitkering met je loon.
    Ga je vervolgens ziek uit dienst? Dan is je werkgever verplicht dit aan UWV door te geven. UWV zal dan de Ziektewet-uitkering rechtstreeks aan jou uitbetalen na ontvangst van jouw rekeningnummer.

Ik heb geen inzage in je dossier. Wil je dat ik voor je nakijk wat de status is van je Ziektewet-aanvraag? Stuur dan een privé-bericht met je telefoonnummer. Ook kun je natuurlijk bellen met UWV Telefoon Werknemers (0900-9294).

Actuele informatie over de beslissing van je Ziektewet-uitkering vind je hier.

Ik wens je veel beterschap.

Met vriendelijke groet,

Martijn
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. Onder water

Onder water Niet meer actief

Hoi Martijn,

Zou fijn zijn als je dat zou nakijken. Ik stuur mijn nummer in een prive berichtje!!

Groetjes,

Denise

Deel Deze Pagina