Hmm. Ik zat even te mijmeren. Mijn zoontje is 1 okt 3 geworden. Hij heeft totaal geen besef van het hele Sint gebeuren. We zijn hier bij de intocht geweest . Ik geloof dat hij Sinterklaas helemaal niet gezien heeft en zwarte piet wilde hij niet zien, pas na een handje pepernoten. Hij vind het Sinterklaasjournaal helemaal geweldig, maar dat er cadeautjes bij het feest horen, dat je je schoen mag zetten en dat er wat in komt, het gaat allemaal bij hem langs. Hij snapt er echt helemaal niks van of loopt er nog niet warm voor. Kan ook natuurlijk. Hebben jullie peuters wel helemaal in de smiezen hoe en wat?
Ja hoor,hier in september 3 geworden en vindt het helemaal geweldig! Vanochtend toen ze haar cadeau in haar schoen vond ging ze gelijk sint en piet bedanken.
mn oudste had het met drie jaar al redelijk door, nu met vier jaar beseft ze het wel wat beter. ik had vorig jaar het boekje Bobbie viert sinterklaas gekocht. Erg leuk en ook wat uitleggend wat het eigenlijk allemaal inhoudt.
Storm, Hebben jullie het er wel van te voren vaak over gehad? Dat hij zijn schoentje mag zetten, en wat het allemaal inhoudt enzo.
Onze peuter is net 2, maar die lijkt er echt niks van mee te krijgen, maar idd het hangt er maar net af hoeveel je ze er zelf over uitlegt denk ik? Wij vieren het dit jaar ook niet.
Nee, hoor, hier ook niet. Heel herkenbaar dus. Hij zet zijn schoen dan ook niet. Sinterklaas vindt ie wel interessant maar hij doet dus verder niks mee (qua elke avond cadeau's verwachten).
Hier nog geen 2 en c. Begrijpt lang niet alles, maar ze zei wel vanmiddag ' leuk piet lekkers!' En ze zwaaide uit zichzelf naar 'klaas'
Het is ook een beetje hoe je het zelf brengt, denk ik. Vorig jaar was ze 2,5. Toen vond ze de sesamstraat-sint dvd wel helemaal geweldig. De intocht vond ze doodeng (pieten). Schoen zetten wel leuk. Verder hebben we t niet gevierd, want we zijn rond 5 dec op vakantie geweest. Miste ze ook nog niet natuurlijk, wij hebben er niets over gezegd. Nu snapt ze het wel een stuk beter. Nog steeds vindt ze de pieten behoorlijk spannend, maar niet gehuild vandaag en ook handjes gegeven en op de foto. Sinterklaasjournaal vindt ze niet zoveel aan, de intocht gisteren op tv vond ze wel leuk. Nog steeds zijn de sesamstraat-sint afleveringen erg populair. En daar blijft de informatie wel heel erg goed van hangen. Ook van een leuk sint boek trouwens, dat alles rond sinterklaas uitlegt. Schoen zetten was leuk, maar vanmorgen was ze t vergeten. Moest haar dr even aan herinneren. Ze is nu helemaal van het verkleden. In eerste instantie vond ze t wel een beetje eng als piet, maar wilde het vandaag toch graag. Ze heeft er wel van genoten, leuk. Maar spannend
Ja, hebben we gedaan. Ik ben zelf groot fan van Sinterklaas . Maar je schoen zetten en daar een liedje bij zingen, da's wel zooooo raar. Daar doet hij dus ook echt niet aan mee. Maar hij wil wel allemaal sinterklaasliedjes kijken op youtube en hij kan er ook al aardig wat meezingen. Maar dat is het wel zo'n beetje...
Sinterklaasliedjes en zingen bij de schoen vindt ze wel heel erg leuk. Ik draai bewust de cd geregeld en ik heb wat liedjes op de tablet gezet.
Onze dochter heeft het wel door! Ze vindt het heel erg leuk allemaal en praat er ook steeds over. Gisteren heeft ze haar schoen mogen zetten en daar lagen dan drie tekeningen van haar bij. Ze kon niet kiezen welke, zei ze! Ook verteld ze dat hij uit spanje komt enz. Wij hebben haar wel dingen verteld, maar ze pikt ook veel van buitenaf op!
Mijn dochter is bijna drie. ( drie maanden) en zingt met volle borst alle sinterklaas liedjes mee. Maar daar houd het ook mee op. Ze kent het wel maar ze is nog wat te jong om het echt te snappen. Ze heeft haar schoen vrijdag avond mogen zetten en alle liedjes gezongen die ze kende. Zaterdag ochtend moest ik haar vertellen van haar schoen. ( ze is er dus niet mee bezig) en vraagt er niet naar om haar schoen te mogen zetten. Maar het cadeautje gisteren ochtend vond ze prachtig ze bracht meteen het schoencadeautje van broer lief meteen naar hem toe. Een chocolade kalender. Ach alle datums zijn al op gegeten haha. Komt van zelf echt wel ze moeten echt nog iets ouder zijn om het echt te beseffen. Maar ik weet nog van mijn zoon toen met vier jaar tja hij wist het toen echt wel.
Hier ook geen enkel benul. Hij vond Sinterklaas tot gisteren stom en de pieten ook (zijn woorden). Toen hij vanmorgen van die stomme Sint en pieten iets in zijn schoen had, vond hij het ineens toch iets leuker. Maar besef... nee, helemaal niet. Moet zeggen dat wij er ook geen moeite voor doen. Ik heb er zelf ook niet veel mee namelijk.
Hier waren ze vorig jaar (met 2,3jaar) helemaal in de ban van sinterklaas, en dit jaar al helemaal. We zijn al een week sinterklaas liedjes aan het zingen, ze vragen al 2 weken wanneer hij nou met de boot aankomt. En vandaag met de intocht waren ze helemaal hyper. Ik herken het dus niet, maar elk kind is anders. Ons zoontje vindt het ook iets minder spannend als zijn zussen bijv. Schoenen hebben wij dit jaar voor het eerst gezegd. Vorig jaar begrepen ze echt niet dat ze eerst een nacht moesten slapen voordat een kado komt, en ze hadden toen ook geen besef van 'morgenochtend'.
Ik denk dat mijn zoontje het snapt, maar het leeft niet constant, wij moeten er wel zelf over beginnen. We hebben hier de afgelopen twee weken een boekje over schoentje zetten gelezen. Hij weet dat de Sint 'kako' komt brengen en gisterenavond dus ook zijn schoentje gezet. Toen ik vroeg wat hij gisterenavond gedaan had, moest ie ff denken en zei hij 'oen'. En toen ging die heel snel naar beneden, haha.
Mijn dochter is al van heel klein helemaak gek op sint en zijn pieten. Sinds kort gelooft ze er niet meer in maar blijft het journaal volgen en vind het nog steeds geweldig. Zoontje van 4 heeft nauwelijks interesse. Je moet echt zeggen dat hij zijn schoen mag zetten. De wortel mag ik er in doen . Ik kan er geen hoogte van krijgen wat hij er van vindt. Hij houd ook niet van al die muziek bij de intocht.totaal verschillende beleving. De cadeautjes vindt hij overigens wel leuk.
Mijn kinderen vinden de optocht matig interessant (wel als de pieten in het water vallen en de boot langskomt, de rest echt niet), het snoep niet interessant en cadeautjes wel. Zwarte piet en Sint moeten vooral niet dichtbij komen. Maar ja, dat geldt ook voor andere vreemde mannen en vrouwen op straat, dus geef ze eens ongelijk . Het leeft ook niet echt hier thuis hoor, ik vond vroeger Sint en Piet ook meer een 'last' bij de wel leuke cadeautjes. De liedjes idem dito.
Onze oudste had het met 3 jaar ook nog niet zo door. We deden er toen zelf eigenlijk ook nog niks aan, behalve naar de intocht kijken en bij het kdv op bezoek bij Sinterklaas. Geen schoenen gezet, geen pakjesavond gevierd. Pas toen hij naar school ging, ging het echt leven. Onze jongste is nu 3 en die heeft het wel door, maar dat komt natuurlijk door z'n grote broer. Nu zetten ze wel hun schoenen en vieren we ook pakjesavond.
Vorig jaar besefte mijn zoontje van toen bijna 3 het heel goed, te goed zodat hij steeds om sinterklaas 'zeurde'. De optocht interesseerde hem toen niet. Nu wat minder gezeur om de sint en hij vond de intocht heel leuk. Hij is wel verlegen tegenover zwarte piet. Ik zou me geen zorgen maken, komt vanzelf dat ze je je oren ziek zeuren over sinterklaas haha
Hier niet! Julia wordt aan het eind van de maand 3 jaar. Ze vindt Sinterklaasliedjes zingen leuk en dat ze pepernoten/cadeaus krijgt leuk. Maar verder niet. Zaterdag mocht ze haar schoen zetten, dus zondag had ik op een "leuke" reactie gehoopt. Loopt ze 3 keer haar schoen voorbij voordat ze ziet dat ze iets gekregen heeft.....