Welke ziekenhuis in België voor vruchtbaarheidsbehandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Happywife, 10 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happywife

Happywife Actief lid

11 okt 2019
    203
    125
    43
    Hoi lieve meiden,

Onlangs heb ik een gesprek gehad met mijn huisarts met betrekking tot de vruchtbaarheidsbehandeling ivm Pcos. Momenteel ben ik in behandeling bij een ziekenhuis waar ik echt niet over te spreken ben. Ik ben inmiddels al langer dan een jaar in behandeling bij het ziekenhuis en heb de gyn maar 1x gezien. Mijn man heeft ook nog geen zaadonderzoek gehad (vandaag aangevraagd bij huisarts). Nou heeft mijn huisarts me vertelt dat ze positieve verhalen heeft gehoord over het ziekenhuis in Leuven. Willen jullie je ervaringen met mij delen? Welke ziekenhuis raden jullie aan?

Alvast erg bedankt voor de reacties.

2. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Wij zijn zelf in uz gent geweest ivm herhaalde mk. Op zich tevreden, hoorde later wel (van belgen o.a.) dat Jette in Brussel echt het allerbeste staat aangeschreven mbt vruchtbaarheid. Leuven volgens mij ok. Ze zijn sowieso 10 stappen verder dan in NL.

3. DR87

DR87 Fanatiek lid

2 mei 2016
    1.134
    434
    83
    Inderdaad, Jette in Brussel behoort bij de top van Europa. Leuven hoor ik wisselende verhalen over. Als je het gelijk goed wil doen zou ik naar Brussel gaan ;)

4. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    @Jolo heb jij een tip?

5. Happywife

Happywife Actief lid

11 okt 2019
    203
    125
    43
    Ik zie dat mijn zorgverzekering geen contract heeft met het ziekenhuis in Leuven of Jette :( Wat jammer.. wel met Uza in Antwerpen.

6. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Ik heb goede ervaring met UZA
    zie mijn banner :D

7. Jolo

Jolo Fanatiek lid

29 mrt 2017
    2.931
    2.167
    113
    Vrouw
    Ik denk zelf ook gelijk aan Jette of UZ Gent.

Als IUI niet gelukt zou zijn bij ons en ik miskramen bleef krijgen, dan was ik overgestapt naar Jette voor ivf.
    Ik ben wel op intake geweest bij Jette en normaal gingen we ginds nog een extra zaadonderzoek doen (ik heb begrepen dat deze nog niet op veel plaatsen wordt gedaan). Daar bestuderen ze niet alleen de beweeglijkheid en dergelijke, maar ze bestuderen daar ook het dna van het zaad zelf. Uiteindelijk hebben we dit afgezegd, omdat het niet meer nodig bleek te zijn.

Op zich denk ik dat Leuven ook niet slecht gaat zijn. Mijn kleinschaliger ziekenhuis werkt ook samen met hen volgens hun richtlijnen. Leuven is dan ook meer een fabriek zoals ze zeggen net zoals jette.

Ohja, en als het puur gaat om bv iui te krijgen, dan biedt Jette geen meerwaarde. Dat hebben ze zelf ginds in Jette tegen mij gezegd. De procedure is hetzelfde overal (ik spreek dan over BE)

8. SD90

SD90 Fanatiek lid

3 nov 2017
    2.292
    2.489
    113
    Vrouw
    De top in België is idd Jette. Ook UZ Gent staat hoog aangeschreven, en komen er veel mensen uit het buitenland naartoe. Met Leuven geen specifieke ervaring, maar als je naar België komt, zou ik toch eerder voor Gent of Jette gaan.

9. Diesel2013

Diesel2013 Bekend lid

6 jul 2018
    738
    565
    93
    Vrouw
    Wij zijn bij UZ Gent geweest. Hele goede en lieve artsen. Zijn een stap verder als nl en denken buiten de protocollen.

Deel Deze Pagina