Geen bevruchting of celdeling bij ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaila, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Afwachten, daar kwam het op neer. Het is zo zeldzaam dat ze niet echt percentages kon geven maar ze had duidelijk weinig hoop

2. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Jeetje Nuage, wat een uitslag... Als ik het goed begrijp is de kans dus heel groot dat je lichaam het embryo uiteindelijk af gaat stoten of de cellen niet gezond kan maken? Dat is echt wel heel heftig om te horen... Ik kan me goed voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. :(

Wij hebben geen grafieken gezien, maar ik betwijfel ook een beetje of ze bij ons de MOCA test wel hebben uitgevoerd. Er is ook niet over gesproken bij het bespreken van de uitslag.
    Hebben ze bij jullie ook getest wat de invloed is van het toevoegen van calcium? (Aangezien de calciumpieken niet in orde lijken te zijn?)

Dikke knuffel Nuage, ik hoop voor je dat het toch goed komt met je zwangerschap. Je hebt een dochter, dus het MOET gewoon nog een keer lukken!

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee de kans is heel groot dat de eicel weer dubbel bevrucht is en dus niet levensvatbaar. Dat heet dan partiele mola en de placenta kan dan gaan woekeren en wordt een vorm van kanker.

Met ICSI kunnen ze 1 zaadcel inbrengen en dan zelf inderdaad activeren. Dan heb je zeker geen partiele mola want ze doen er maar 1 zaadcel in

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Betekent dit dat als het nu weer mis gaat dat jullie ook over gaan op ICSI?

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat is dan de enige optie, maar ik denk niet dat ik dat wil. Dus dan betekent het dat het ophoudt en m'n man zich laat steriliseren.

6. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ow, ik vind het zo rot voor je. :(
    Ik wil je in ieder geval een dikke knuffel geven. En ik blijf toch stiekem nog een sprankje hoop hebben op een goede zwangerschap. Ik gun het je zo!

7. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Nuage jeetje wat lees ik nu toch allemaal:$:$ Wat een rot nieuws zeg, sterkte.
    Maar je bent zwanger, je hebt een dochter wie weet herhaalt dit wonder zich nog een keer?! Dat is toch niet uitgesloten? Ik hoop het zo voor je!

8. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Zelf gisteren ook in Gent geweest. Wij zijn gebonden aan aoa dus een zaaddonor kunnen we skippen. Nu was ik de laatste tijd er zelf al wat op terug aan het komen.
    We hebben een 4AA embryo in de vriezer zitten volgens de arts een toppertje! Bij goede ontdooiing en terugplaatsing 50% kans op zwangerschap. Dat geeft weer moed!

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Niet uitgesloten, maar de prof was echt totaal niet positief vond ik.

Ik hoop dat jullie embryo de topper wordt!

10. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Nuage, kan me voorstellen dat je, mede gezien de reactie van de prof, ook niet heel hoopvol gestemd bent. Maar jullie hebben idd al een dochter, dus het kàn wel. Ik ga duimen voor je!

Kan me ergens ook voorstellen dat ICSI een enorme stap is. Maar je zou het ook niet overwegen?

Madeline, 50% kans klinkt super!
    Dat moet 'm worden :D

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De deur staat op een kier. Ik zou eerst hier willen praten hoe dat allemaal gaat in Gent en wat het kost. Hoe vaak erheen enzo. Ik weet echt niet of ik het psychisch aan kan, of onze relatie die stress aan kan en of onze banen het overleven als we zoveel vrij moeten hebben. En ik weet niet of het 100% vergoed wordt.

12. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Je moet daar alleen aan beginnen als je daar echt achter staat. Het kan er behoorlijk in hakken. Maar ik neem aan dat de afgelopen jaren dat ook hebben gedaan. Laten we echter hopen dat het niet nodig is.

13. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Probeer inderdaad vooral niet het gevoel te hebben nú te moeten beslissen. Het is inderdaad een zwaar traject, maar wie weet dat je er over een tijdje wel de kracht voor hebt het aan te gaan.
    Zelf hadden wij ook besloten in Nederland alle mogelijkheden te benutten (dus 'normale ICSI, en niet verder, ook geen donatie) maar we groeien er toch langzaam in. Nu zitten we natuurlijk al over de grens en ik sluit niet uit dat we als het niet lukt voor donatie zullen gaan. Ik bekijk het nu echt van behandeling tot behandeling.

Spookje, hoe gaat het met jou eigenlijk? Het begint nu voor jullie ook wel heel spannend te worden.

Madeline, dat is super! Deze cryo moet het gewoon gaan worden. Maar jullie wachten nog even, toch?

Hier nog 1 weekje, dan mag hopelijk de eerste spuit er weer in.

14. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    De tweede wachtweek is gewoon ellendig... Was de afgelopen week heel emotioneel, droomde raar, kon om alles janken en was enorm chagrijnig. Zo ken ik mezelf niet en ik vond mezelf ook niet echt leuk zo,haha. Nu gaat dat wel weer. Gelukkig. Ook voor vriendlief.

Heb sinds woensdag krampen die mij het idee geven dat ik elk moment ongesteld kan worden, maar dat is nog niet gebeurd. Geen bloed is in principe goed, maar de vorige keer werd ik ook pas ongesteld op de dag dat ik mocht testen, dus dat werd toen door de utrogestan tegen gehouden en zegt dus niets.

Het ene moment ben ik er heel positief over en het andere moment zie ik het niet gebeuren, ik schiet alle kanten op. Nog vier nachtjes slapen en dan kan ik testen. Ontzettend spannend.....

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat knap dat je kunt wachten zeg, was mij nooit gelukt.

16. Spookje

Spookje Actief lid

23 jul 2013
    348
    28
    28
    Vrouw
    Midden van het land
    Is niet knap hoor. Wil heel graag testen, maar vind het ook doodeng.
    Als het nl. negatief is, betekent dat dat er nooit een kindje komt van ons samen....

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja ik snap dat ook wel, dit is echt de allerlaatste poging? Mijn duimen draaien keihard!!!

18. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Spookje die wachtweken zijn echt killing maar het zit er bijna op voor je! Ik duim heel hard voor een positieve test!

Nuage ik hoop niet dat het zover voor je komt maar als je vragen hebt stel ze gerust. Ik heb inmiddels het hele icsi traject een keer doorgelopen in Gent dus denk dat ik wel wat vragen kan beantwoorden.

Kaila wanneer mag je voor je start echo?

Na de teleurstelling dat de tp niet was gelukt zag ik een eventuele 4e icsi niet meer zitten. Inmiddels voel ik mij weer prima, positief en optimistisch waardoor ik weer van gedachten ben veranderd ;)
    Ik wil deze cyclus ons eskimootje terug laten plaatsen.

19. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Nou zeg.. Heb ik weer, staat er net een man aan de deur met 2 kleine kratjes met een aantal bussen erin. Wil die aan mij afgeven. Ik snapte er niet zoveel van hij sprak niet zo goed Nederlands.. het bleken dus urine containers te zijn van moeders voor moeders. Hij was op het verkeerde adres. Nu weet ik dus dat de buurvrouw een paar huizen verderop zwanger is... dat hoor ik nog helemaal niet te weten.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hopelijk was het een voorteken!

Dank je, mocht het zover komen dan zal ik je zeker veel dingen willen vragen.

Deel Deze Pagina