Geen bevruchting of celdeling bij ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaila, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Nee alles is in eigen cyclus gegaan dus dan hoef je geen utrogestan te gebruiken. Gelukkig want ik vind dat maar een vies goedje :p

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik dacht dat het standaard was. Ik gebruik het ook en heb niet eens ICSI gedaan, helemaal spontaan gegaan. Je hebt gelijk hoor het is een vies goedje, maar het gaat wel die bloedingen tegen daarom vroeg ik het.

3. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Oh echt? Ik weet niet of het tegen bloedingen zal helpen bij mij want met utro had ik ook elke x bloed verlies en uiteindelijk ook gewoon mijn menstruatie.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Echt? Ja bij mij stopte het bloeden ermee maar ik word ook gewoon 5 dagen te laat ongesteld als ik utro heb gebruikt. Maar als je er dwars doorheen ongi door wordt zou ik juist denken dat je utro kunt gebruiken. De theorie bij mij was dat mijn progesteron eigenlijk al hoog genoeg is en als ik het dan nog hoger maak met utro dan stelt het dus mijn menstruatie uit. Daarom gebruikte ik het pas bij positieve test.

Als jij er dwars doorheen bloedt zou ik het zeker gaan gebruiken. Maar wil je niks aanpraten hoor! Ik denk wel dat als je ze mailt dat je een receptje krijgt van ze. Maar dan moet je zelf ook het gevoel hebben dat het zal helpen uiteraard.

5. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Ik heb vanmorgen bloed laten prikken dus ze krijgen vandaag mij progesteron waarde binnen. Als het nodig is utro te gaan gebruiken zal ik het wel horen!
    Ik had juist altijd het gevoel dat utro niks deed, ja alleen zorgen voor hele zere borsten. Meer niet.

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oh fijn dat het geprikt is zeg!! Super!

7. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ooohh... Madeline, ik ga je gewoon feliciteren nu! Hier kan je toch niet meer omheen? :D Ik vind het echt heel fijn voor je! Jullie hebben het zo verdiend! Nu kan je het feestje organiseren waar je even geleden over zat te dromen!!! Weet je man het al?
    Ik blijf sowieso voor je duimen, want die bloedingen zijn wel eng. Maar je hoort zo vaak dat het er bij kan horen, dat het niet per se wat hoeft te betekenen. Ik hoop het zo!

Hier heb ik nog steeds buikpijn van de punctie. Veel krampen en gekke steken. Hadden jullie dit ook nog 4 dagen na de punctie? Ik ben stiekem een beetje bang dat ik weer overstimulatie heb, net als de vorige keer. Als dat zo is kan de terugplaatsing natuurlijk niet door gaan.
    Ik hou me al super rustig, ik doe echt niks, drink veel water... Meh...!

8. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Thnx Kaila:D
    Ja ml is op de hoogte, hij krijgt elke morgen een fotootje van mn test opgestuurd!

De gyn heeft mij isotone drank aan geraden, misschien ook wat voor jou. Ik vind het niet te drinken maar als het helpt..
    Ik zat ook elke keer op het randje van overstimulatie, heb lange tijd last gehad van mijn buik. Hij was dik en op gezet, pijnlijk en steken. Vocht vast houden.. Ik heb 1,5 week niet kunnen werken.

9. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    #369 Kaila, 27 aug 2015
    Laatst bewerkt: 27 aug 2015
    Isotone drank? Van die AA-achtige sportdrankjes? Waarom is dat dan beter dan water?

Vervelend dat jij ook zo lang last hebt gehad. Ik vrees dat ik begin volgende week ook nog niet aan het werk kan eigenlijk, maar goed, we zien wel.
    Maar jij hebt dus wel een terugplaatsing gehad, ondanks je buikpijn. Ik ben zo bang dat een embryo helemaal niet goed kan nestelen als mijn baarmoeder en eierstokken nog zo over de zeik zijn. Ik vind het ook zo jammer om dan een kans te 'verspillen'.
    Hebben ze daar bij jou niks over gezegd?

10. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Ik had zo'n bus met oplospoeder van isostar. Dat zorgt voor een betere vocht opname.

Ze hebben gekeken naar mijn hormoonwaarden in mijn bloed(2x bij fm). Dat was nog acceptabel. Ik had nog een hoop kleine follikels maar ik moest al pregnyl gaan spuiten omdat ze bang waren dat anders de grote follikels zouden springen en dan ook het baarmoederslijmvlies in kwaliteit achteruit zou gaan. Dan had er geen tp kunnen plaatsvinden. Verder is er niet over eierstokken gesproken.

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Madeline hoe was je hcg en progesteron?

12. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Hcg 189 progesteron onbekend... lang verhaal komt een andere x ben op mn werk nu ;)

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Oké ben benieuwd! Werk ze!

14. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Kaila vandaag je tp!!:D

Ik heb donderdag bloedgeprikt hier in het dorp. Dat kan dagelijks 2 uurtjes in het verzorgingshuis. Het bloed gaat daarna naar het streekziekenhuis en wordt onderzocht.
    Vrijdag belde ik voor de uitslag maar dat was nog niet bekend bij de ha. De doktersassistente heeft daarom het lab gebeld of het al wel onderzocht was. Het hcg was al bekend maar daarvan wilde ze de uitslag niet geven omdat tegelijk met het progesteron moest.
    Later bleek weer dat het progesteron helemaal niet in dat ziekenhuis onderzocht kon worden maar opgestuurd was naar een ander ziekenhuis in de buurt.
    De doktersassistent was ondertussen beetje pissig op het lab en die heeft uiteindelijk de uitslag van het hcg afgedwongen.
    Vandaar dat ik de hcg wel weet maar de progesteron niet.

15. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Nou, ik heb hem! :D
    Vond het heel leuk dat ze op het tv-scherm lieten zien hoe ze de embryo uit de stoof haalden en opzogen in het pipetje.
    Het is een 4BB blastocyste, wat volgens de arts echt een mooi is.
    Ze deed een beetje vaag over het aantal mogelijke cryo's. Ik zag dat er nog wel veel leven op haar lijstje, maar een hoop liepen erg achter in groei. We horen het straks of morgen (heb niet goed geluisterd, was zo in de ban van alles :) ) hoeveel het er geworden zijn.

Voor nu granaatappelsap, warme voeten, gezond eten, en veel positieve energie naar mijn buik sturen :)

Bijgevoegde bestanden:

16. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    En wat een gedoe met dat bloed testen, Madeline. Raar dat ze dat niet even naar jou communiceren eigenlijk.
    De hoeveelheid HCG zegt me nog niet zo heel veel, maar ik denk dat het goed is voor dit termijn?

17. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wauw de eerste foto wat mooi zeg :D

18. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Nu al een knapperd kaila!!

Hcg:
    zwangerschapsduur hoeveelheid IU/L
    niet zwanger minder dan 5
    21 dagen 0-5
    28 dagen 3-426
    35 dagen 18 - 7.340
    42 dagen 1.080 - 56.500
    49 - 56 dagen 7.650 - 229.000
    57 - 78 dagen 25.700 - 288.000
    79 - 100 dagen 13.300 - 253.000
    17 - 24 weken 4.060 - 65.400
    25 weken - bevalling 3.640 - 117.000

19. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Dat ziet er dus goed uit Madeline! Is er ook al iets bekend over je progesteron?

Ik kreeg net bericht: we hebben 2 cryo's! :)

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Kaila wat goed!!!! Gefeliciteerd!!

Deel Deze Pagina