Geen bevruchting of celdeling bij ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaila, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja klopt, pattheus en edwards. Maar die twee zijn niet levensvatbaar dus daarom hebben wij de test wel gedaan.

2. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Maar het blijven kansberekeningen..

3. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Uiteraard, maar als de kans hoog is krijg je gratis de NIPT test aangeboden en dat is geen kansberekening

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Lastige keus eigenlijk... wij hebben het bij de eerste niet gedaan. Als er een afwijking is komt die bij de 20 weken echo sowieso wel aan het licht. Maar dat is dan een risico dat je neemt. Je moet er maar gewoon vanuit gaan dat alles goed is.

Wij hebben pgd onderzoek, daarbij kijken ze naar de chromosomen 2 en 19. Ik weet niet of alle andere chromosomen ook worden bekeken, weten jullie dat? Als het wel zo is dan weten ze in het zkh al of het een jongetje of een meisje is ;)

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik wilde het wel weten, want bevallen met 20 weken is heel anders dan met 12 weken. En ik wilde het sowieso weten ivm onze hoge kans op partiele mola.

6. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dat begrijp ik heel goed Nuage. Mss een domme vraag maar is het nu definitief uitgesloten dat het een partiële mola zwangerschap is?

7. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ja dat denk ik wel. Officieel is het in theorie mogelijk dat een partiële mola het zelfs tot aan bevalling haalt, maar zo'n kindje zal hele zware afwijkingen hebben. En die hebben wij nu al uitgesloten. Ik denk dat die verhalen meer zijn van zwangerschappen waar vrijwel geen controles zijn geweest.

Wij zijn expres naar Dr. Papa gegaan met 14,5 week voor een uitgebreide echo. Daarbij zijn ook alle organen nagekeken en is er gelet op allerlei mogelijke afwijkingen. En alles was goed. Dus ik sluit het nu wel uit ja :)

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik bedenk me net, dat als op geen van die drie chromosomen trisomie is gevonden, dan heb je geen extra set, dus geen mola. Toch?

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    dat is heel fijn Nuage :)
    lekker genieten nu

10. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113

Dat was precies ook mijn redenatie. De artsen daarentegen vlogen alle kanten op qua mening. Ik heb ze allemaal gehoord. Van combinatietest, tot NIPT, tot onmogelijk. Uiteindelijk gewoon mijn eigen logica gevolgd en kwam tot dezelfde conclusie als jij. Als het een part.mola is moet op alle drie de chromosomen trisomie worden gevonden, dat kan een combinatietest echt niet missen lijkt me.

11. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Adriana ik wilde even vragen hoe de echo was maar zie in je handtekening dat er 12 follikels zijn! Wat een mooi aantal!

Nuage jij krijgt een zoon!! Wat leuk een zoon en een dochter!

Kaila ik ben ook heel erg benieuwd hoe het met jou gaat!

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ja klopt 12 follikels. Ik hoop dat er nog een paar bijkomen eigenlijk. Woensdag weer fm in Gent en waarschijnlijk vrijdag punctie!

13. sjaantje75

13 okt 2015
    32
    0
    0
    #453 sjaantje75, 13 okt 2015
    Laatst bewerkt: 13 okt 2015
    beste meiden,

Ik ben nieuw op dit forum. Sinds vandaag. Vanwege deze thread - die ik voor de helft heb gelezen (zit gewoon op m'n werk...ahum) - heb ik mij op deze site aangemeld. Wat een ervaringsdeskundigen zitten hier, wat hebben jullie veel meegemaakt.

Als eerste aan de meiden die bezig zijn met een behandeling, sterkte sterkte sterke, met alle spanningen, pijntjes en het wachten! de relatieproblemen die soms hand in hand gaan, het ingezakte sociale leven, of je depressieve gevoelens. Ik ken ze allemaal...

Aan de dames die meeschrijven maar wie uitbehandeld zijn en stoppen met het zoeken naar mogelijkheden voor een eigen kindje, alle sterkte van de wereld met het verwerken van dit verdriet waar jullie doorheen moeten met jullie partners. Konden we het maar veranderen..
    En degenen die de weg naar eiceldonatie of zelfs adoptie zijn ingeslagen, jullie zijn zo moedig!!!!

Ik vind het zo fijn om weer op een forum te zitten. Ik merk een enorme afstand in mijn connectie met goede vriendinnen op dit moment wanneer alleen maar een thema door mijn hoofd spookt. Waarom... wanneer...

Goed dat dit bestaat, de mogelijkheid om anderen te helpen aan informatie en de nodige dosis extra motivatie! Hoop dat ik hier aan kan sluiten met mijn zorgen en vragen en dat ik jullie ook ergens mee kan helpen.

Helaas ben ik zelf ook aardig ervaren aan het raken, maar gelukkig was mijn eerste ivf poging een goede. 10 eicellen, 1 bevrucht.. (relatief goed dus) maar wel een hele mooie en lieve zoon van bijna 3 aan over gehouden! Mijn man heeft 13 jaar geleden testiskanker gehad, dus, weinig en slecht zaad door de chemo en het feit dat hij nog maar een testis heeft.. Met mij lijkt alles goed, maar ik produceer niet gek veel eitjes meer. De laatst twee icsi pogingen (na mijn eerste ivf) was twee maal 6 eicellen. Daarvan zijn er nu tot twee keer toe 0 bevrucht. Daarom zit ik nu hier op deze thread bij jullie. Ik wil graag een derde poging doen, maar ben het vertrouwen een beetje kwijt. Voor poging 3 wil ik alles uit de kast halen. Ik merk dat ik vooral graag een tweede kindje wil voor mijn zoontje. SOMS TWIJFEL IK AAN MIJN MOTIVATIE. Moet ik niet aan mezelf denken, mijn eigen gezondheid, gewoon tevreden zijn? Mijn droom is immers uitgekomen in 2013..

Ik ben nu 40 jaar en ik heb inmiddels wat gezondheidskwalen gekregen na de zwangerschap (trage schildklier na de zwangerschap, en goedaardige tumor in mijn schildklier - deze wordt regelmatig gescreened.
    Verder blijk ik momenteel ook bloedarmoede te hebben.. Toch wil ik ondanks dit alles proberen om voor een zusje of broertje te gaan en over een poosje de laatste poging doen.
    Mijn man hoeft niet perse een tweede kindje. Hij is bang dat er met mij iets gebeurt, ivm dat goedaardige gezwel. Daarvan zegt de internist dat het 1 niks te maken heeft met de hormonen die ik heb gehad en 2 dat dit zeer zeer zelden ontwikkelt in een kwaadaardige. Die ontwikkelen zich schijnbaar heel langzaam waardoor volgens haar ik mij geen zorgen hoef te maken (yeah right).

Nog meer spanningen dus bij mij, nog meer twijfel over alles. Toch lijkt mijn wens om een tweede kindje, steekds groter te worden. Sorry als ik hiermee iemand voor het hoofd stoot, meiden die nog niet eens een eerste kindje hebben mogen krijgen. Ik moet ook toegeven, de eerste was echt een heel ander verlangen, daar kwam zoveel meer aan angst en emoties bij kijken. Niet te vergelijken met nu, vind ik. Maar een tweede kindje gun ik mijn zoontje zo erg, en mijzelf stiekum ook. tja..

Dus ik dacht deze dagen aan Gent. Omdat iedereen daar zo positief over lijkt. Vermoedelijk heeft mijn man gewoon erg zwak zaad. Zwakker dan voorheen, we hadden drie bevruchtingen maar uiteindelijk 1 goede embryo vd toen eicellen met de ivf. Dat ging dus wel. Maar nu lukt icsi niet. Zijn aantallen variëren, een half miljoen tot 6 miljoen, daar zit het meestal tussen. Ik vraag mij nu ook af of mijn eicellen misschien van kwaliteit zijn veranderd? Door mijn schildklier bijv?

Anyway, noch ivf noch icsi heeft echt goede resultaten gegeven - zoals onze arts in het st lucas zei, de eerste keer hebben we heel veel geluk gehad. Maar hier kan ik niet mee verder, ik wil graag dat nu uitgezocht wordt waar het aan kan liggen dat icsi niet lukt (toch ivf proberen?) Dus ik heb mijn verzekering gebeld, ik moet een verwijsbrief van mijn ferti arts vragen en dan naar Gent, als zij dat ook adviseert tenminste. Ik heb pas 9 nov de evaluatie afspraak met mijn ferti arts. Gaat ze me die geven? Ik zie er tegenop. Volgende ding, wil ik naar Gent op en neer - ik zie er nu al tegenop.. nog meer moeite betekent nog meer hopen en bang voor de teleurstelling.. heb inmiddels een flink pantsertje om me heen gebouwd waardoor de slechte uitslag van afgelopen zondag nadat ie heel hard aankwam toch alweer wat in een hoek weggedrukt is..

Mijn verzekering vergoed na beoordeling van een aanvraag voor Gent misschien/misschien niet. Wie heeft hier ervaring mee? Met een 2nd opinion in Gent via een verwijsbrief op eigen aanvraag van jouw eigen ferti arts. Denk niet dat zij er mee komt. Ze zal misschien menopur voorstellen. Ik wil mijn derde poging heel graag zo goed mogelijk benutten!

Veel dank voor het lezen alvast, ik beloof de volgende keer korter te zijn....

groetjes

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat goed Adriana!!

Welkom Sjaantje! Je kunt kijken naar een andere verzekering. Ik zelf zit bij Zilveren Kruis en zij hebben een contract met Gent. De verwijsbrief heb ik gewoon door mijn huisarts laten maken. Reken wel op een enorme wachttijd. Als je nu een afspraak maakt bij de S kun je in mei pas voor de intake terecht. Ik zou dus niet te lang wachten met het maken van een afspraak.

15. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Welkom Sjaantje. Dat is een lang en heftig verhaal. Ik begrijp dat je op dit moment een beetje radeloos bent. Mijn mening is wel dat als je nu twijfels hebt dat je er dan gewoon voor moet gaan. Dan kan je jezelf niet over een paar jaar kwalijk nemen dat je het niet geprobeerd hebt. En er IS nog wel een kans! Succes!

16. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Slecht nieuws, helaas zijn er nog maar 6 follikels in de running voor de punctie :( wat baal ik er weer van zeg.... Ik moet het nog een beetje laten bezinken maar op dit moment twijfelen we of we de punctie wel door moeten laten gaan.
    Hoe kan dit nu? We gingen voor meer follikels, meer dan 11, dus hogere dosis, en nu zijn er juist minder!?!

17. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Hoi Sjaantje welkom!
    Jullie hebben ook een hoop meegemaakt zo te lezen..
    Ik sluit mij aan bij Nuage second opinion regelen via huisarts of fertiliteitsarts. Afspraak maken in Gent en zonodig overstappen van verzekering.
    Ik heb ook giga veel getwijfeld over alles maar ben nu zo blij dat ik de stap toch heb gezet!

Adriana hoe is dat nou toch mogelijk??? Wat rot voor jullie.. Wat zegt het ziekenhuis erover?

18. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik moet nu nog 1x menopur spuiten (net gedaan) en morgen de pregnyl zetten. Dan zaterdag punctie! We hopen dat er toch nog een of twee van die kleinere mee gaat groeien. Dan kom je op 8 en dat is best een prima aantal.
    De moed is me wel in de schoenen gezakt hoor....

19. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Ik snap niet dat er zomaar 6 follikels in 2 dagen kunnen verdwijnen.. Maar 8 follikels is ook een mooi aantal! 8 Kansen, 8x hoop, 8 lichtpuntjes! Al begrijp ik de teleurstelling.. Hou moed, er is hoop!! Ik wil je alvast heel veel sterkte en succes wensen voor zaterdag en de dagen daarna met herstel en afwachten.

Ik ga vandaag mijn man weer ophalen na 3 maanden. Zaterdag geven we een feestje en gaan we ons nieuws bekend maken.
    Maandag gaan we ruim 3 weken op vakantie, dus zal komende tijd niet veel hier te vinden zijn.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat een heerlijk vooruitzicht Madeline! Geniet van de komende weken, eindelijk is het zover!

Deel Deze Pagina