Geen bevruchting of celdeling bij ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaila, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Madeline wat een superleuke tijd ga je tegemoet. Geniet ervan, je hebt het dik verdiend!

Die follikels zijn niet 'van de aardbodem verdwenen' maar gestopt met groeien waardoor ze ze niet meer meetellen in Gent. Ze waren gisteren minder dan 10mm en de grens ligt op 20mm dus dat gaan ze nooit halen.

2. sjaantje75

13 okt 2015
    32
    0
    0
    #462 sjaantje75, 15 okt 2015
    Laatst bewerkt: 15 okt 2015
    Beste Adriana,

Niet treuren, lief zijn voor jezelf, 6 is ook een mooi aantal. Ik had het ook, ik ging van 7 (met hoop op meer kleine) naar 6 naar 5..
    Maar 6 is voor jou nu een tegenvaller, maar geen slecht nieuws. Veel sterkte met de zenuwen en heel veel succes en geluk, dat laatste heb je net zo hard nodig. Bij elk aantal, bij 6 maar ook bij 20...

Dank jullie allen voor de tips. Ik heb al een afspraak in januari in Gent. een 2nd opinion/consult. Op 9 nov langs mijn arts voor de evaluatie van de laatste tweede mislukte icsi en dan vragen of ze de verwijsbrief schrijft voor Gent. Want ik verwacht niet dat zij dit keer een verklaring heeft, vorige keer had ze deze ook niet. Dus dan moeten ze toch hun grenzen erkennen en mij een vervolg ergens anders gunnen?
    En dan gaat mijn huidige verzekering, Energiek, beoordelen of het verzoek gegrond is... lekker dan, een speciale 'vrouwenverzekering'die evt niet wil vergoeden. Ik zal dan eisen dat ze dit voor 31 dec hebben afgerond zodat ik evt over kan stappen.
    Maar als mijn verzekering Gent niet wil vergoeden, kan ik dan overstappen naar een andere, zo midden in de icsi's?

Als mijn arts de brief niet schrijft ga ik naar mijn ha met hetzelfde verzoek. maar de verz. wil echt liever van mijn ferti arts een brief.

To be continued. Mijn punctie was een week geleden z(voor de tweede keer achtereen zonder tp dus) en ik was vandaag zo moe en verdrietig. Ineens. Gejankt op werk, om iets anders maar dit zat er wel onder.. doe ik normaal nooit uh. Had ik niet verwacht. Toch moet je in deze mm goed de tijd voor alles nemen...

Fijne avond iedereen.

3. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dankjewel sjaantje.
    Volgens mij kun je elk jaar gewoon overstappen van zorgverzekering, ongeacht in wat voor traject je zit. Ik zit bij CZ en die hebben een contract met Gent. Maar er zijn er meerdere, ik zou er eens een keer goed voor gaan zitten als ik jou was

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Zilveren Kruis heeft ook een contract met Gent. Zorg ui de basisverzekering is altijd vergoed. Hoe het zit met aanvullende verzekeringen durf ik niet te zeggen.

5. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik ben juist terug van de punctie. Er zijn maar liefst 16 eicellen gevonden!
    Morgen horen we hoeveel rijp en hoeveel bevrucht. En dan de spannende vijf dagen afwachten en duimen en hopen....

Nu lekker relaxen op de bank met tv en dekentje ;)

6. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat fijn!!!

7. sjaantje75

13 okt 2015
    32
    0
    0
    Naja Adriana, geweldig?!!! Wat een goed nieuws!!!!!! Nu heel veel succes en sterkte ! spannend weer he........

8. sjaantje75

13 okt 2015
    32
    0
    0
    Dank jullie meiden voor de tips van cz en zilveren kruis. Scheelt alvast wat zoekwerk. Maar ik weet al wat het was. Als je wilt overstappen naar een verzekering met 4 of zelfs 5 vergoedde posingen, DAN kun je niet als je al bezig bent zoals wij overstappen, DACHT IK. Maar ook dat weet ik niet zeker, ergens gelezen. Ik zal mijn verzekering contacteren tzt. En laten weten dat ze mij kwijt zijn als ze niet akkoord gaan. Vrouwenverzekering..

Weten jullie uit ervaring ook of Gent duurder is of wordt alles vergoed bij jullie verzekeringen? Had al gelezen dat soms de medicijnen niet vergoed worden als ze uit een Belgische apotheek komen ofzoiets? En als de behandeling duurder uitvalt dan in NL moet je soms het verschil bijleggen?
    Vandaag bizar nieuws gekregen. Ook bt pijnlijk. :(
    Mijn broer en schoonzus hebben na 6 iui's een zoon gekregen 1,5 jaar geleden. Nu gingen ze tegelijk op met mij en deden de nieuwe 1ste iui poging ook afgelopen weken.. en wat denken jullie, ondanks dat zij toch al 40 is, tadaa, in een keer raak dit keer.. Het was rot om te zien hoe ingetogen blij ze het nieuws brachten... Ik had ze net een paar dagen geleden verteld van mijn tweede icsi zonder tp..
    De vorige keer waren zij na de 6de iui op papier al overgestapt naar ivf/icsi... die lagen klaar.. zou toch waarsch niet lukken.
    Wondertjes idd... zeeeeer onvoorspelbaar allemaal. Wachtende dames, houd je daar maar aan vast!

Groetjes

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Sommige verzekeraars vergoeden enkel tot Nederlands tarief. Gent is duurder, dus dat moet je niet hebben eigenlijk. Zilveren Kruis heeft een contract en vergoed werkelijke kosten, maar alleen zorg die ook in NL beschikbaar is. En soms vergoeden ze opeens niet en begrijp ik niet waarom. Medicijnen moet je niet in België halen maar in Nederland. Kan met Belgisch recept en dan kan je verzekering het vergoeden. Ook daar had ik gezeur mee want mijn apotheek wilde cash betaald krijgen van mij en toen wilde m'n verzekering niet vergoeden want die accepteerde alleen nota's van de apotheek. Was even gedoe maar wel goed gekomen. Maar het houdt je soms wel bezig.

10. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hee meiden, lief dat jullie naar me vragen.
    Ik ben even wat minder online. We zitten nu nog steeds in de wachttijd tot de nieuwe cryo terugplaatsing. De mislukking van hiervoor is me toch niet in de koude kleren gaan zitten, ondanks dat het natuurlijk naïef is om te denken dat het meteen zou lukken. Het valt me ook zwaar dat jullie nu zwanger zijn, ondanks dat ik het jullie natuurlijk echt heel erg gun!!!! Vat het dus niet verkeerd op, alsjeblieft., ik hoop dat jullie het snappen. Het is gewoon de angst om wéér alleen over te blijven na een tijd met elkaar geschreven te hebben als degene die als enige weer niet zwanger is geworden en in de shit blijft zitten terwijl de rest nu eindelijk wel verder gaat met zijn leven. Maar nogmaals: dit is natuurlijk waar we het allemaal voor doen, dus ik gun jullie echt niets anders dan dat het eindelijk gelukt is.
    Verder in mijn omgeving ook wéér een zwangerschapsaankondiging en twee baby's. Het houdt gewoon niet op.

Sjaantje, welkom. Ik reageer later op je berichtjes. Een hoop herkenning in ieder geval.

11. Muzieknootje

Muzieknootje Bekend lid

26 jul 2014
    990
    127
    43
    Klussen
    Zuid-NL
    Hoi Sjaantje, welkom hier! Wij zijn ook vorig jaar vanaf januari overgestapt op CZ om in Gent de behandeling te doen. CZ vergoedt alles, dus wij zijn zeer tevreden!

Waaaaaauuuw Adriana!! Wat een mooi aantal! Ik duim met jullie mee meis!

Kaila; ah dat snap ik heel goed meis.. Zo'n gevoel dat je alleen achter blijf.. Maar wat ik geleerd heb tijdens dit zware traject; blijf hoop en vertrouwen houden in je cryo's. Ik had nl onze laatste cryo van te voren al afgeschreven, ik dacht dat ik me al moest gaan voorbereiden op een nieuwe poging. Maar die cryo.. Is nu aant groeien in m'n buik.

Lieve meiden, ik blijf jullie hier volgen en met jullie mee duimen. Hopelijk hebben jullie over een tijdje ook jullie wondertje in jullie buik.

Liefs

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Och Kaila ik begrijp jouw gevoel zo goed! Het is zo confronterend om elke keer weer zwangere vrouwen om je heen te zien. Maar ooit ben jij ook aan de beurt en loop je te pronken met je dikke buik. Houd moed!

Muzieknootje bedankt :)

13. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Van de 16 eicellen waren er 13 rijp en 12 bevrucht!
    Voorzichtig blij....

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wauw dat is een mooi vooruitzicht!!

15. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hee Adriana, wat een goed nieuws tot nu toe! Heel fijn dat het spuiten en die punctie weer achter de rug is. Hopelijk is dat een beetje meegevallen.
    En het resultaat, fijn joh! Ik hoop heel erg dat ze dit keer massaal wel goed doordelen. Want dat is natuurlijk nog super spannend.
    Weet je ondertussen al iets meer, of moet je nog een dagje wachten?
    Ik duim voor je!

16. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik heb tussen 16 en 16:30 wel 8x gebeld maar de lijn was steeds bezet :x
    Morgenochtend weer maar bellen dan... Hopelijk kunnen ze me al iets vertellen over de deling tot nu toe.
    Ik moet nog wel cetrotide spuiten tot zondag. Maar dat kan gewoon 's ochtends dat vind ik wel fijn :)
    Vandaag heb ik een half dagje gewerkt, dat is best even zwaar. Vanavind weer lekker languit op de bank dus ;)

17. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Eindelijk nieuws, er zijn 4 embryo's ingevroren! Wat een opluchting! Maar ik besef ook dat er nog veel mis kan gaan. Nu begint het wachten op de uitslag van de pgd. Dat duurt zo'n 3-4 weken. Nog steeds heel spannend dus.

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Weer een stapje dichterbij! Ik duim!

19. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Oooh, wel weer een stap verder! Super fijn dat er 4 goed waren en ingevroren zijn. Maar jeetje... spannend nu zeg, dat afwachten.
    Hoeveel % kans is het voor jullie dat de embryo niet gezond is?

Ik ga heel hard voor je duimen, Adriana!

20. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Dank jullie Nuage en Kaila :)

Theoretisch gezien is 1 op de 3 embryo's gezond OF drager maar ook gezond dus geschikt voor terugplaatsing.

Deel Deze Pagina