4 cryo's wat goed! En wat bijzonder dat je toch 16 eicellen had gewoon het dubbele dan waar je vanuit ging! Succes met verder afwachten! Kabila wanneer mogen we weer voor jou gaan duimen?
Ik ben net sinds een paar dagen gestart met progynova. Op 2 november heb ik een echo om te kijken of het al genoeg aangeslagen is. Als dat zo is mag ik kort daarna starten met utrogestan en 6 dagen daarna dus de cryo-terugplaatsing. - als hij goed ontdooit. Dat zou ongeveer rond 8 november zijn denk ik.
Spannend Kaila het gaat nu lekker opschieten! Ik ben dan nog op vakantie, hoop dat we dan weer wifi hebben zodat ik even kan kijken hoe het gegaan is! Ik ga iig voor je duimen!
Nou ik zit nu op cyclusdag 19 en stimulatiedag 13. Vandaag een echo gehad en mijn BMS was 7,7 mm, 3 lagen en eierstokken zagen er rustig uit. Ik heb ook nog even nagevraagd of mijn bloedresultaten nu doorgestuurd waren naar Gent, dat bleek nog niet gebeurd te zijn. Dus die zijn daar nu vandaag ook aangekomen. Mijn arts in Nederland vroeg of ik wist dat ik CMV gehad heb. Uhh, nee? Dat is blijkbaar een virus wat bijna iedereen een keer krijgt, maar schadelijk kan zijn voor een ongeboren kindje. 's Middags sprak Gent mijn voicemail in met dat ik even zo snel mogelijk terug moest bellen naar aanleiding van de labresultaten. Dus ik voelde de bui al hangen... dat komt vast door dat CMV waar ik dus niks van gemerkt heb. Maar volgens de assistente stond er niks geks over in mijn dossier. Wel dat ik gewoon kon starten met utrogestan! Ik ga er dus maar vanuit dat het allemaal in orde is. Morgen start ik met utro en zondag gaan ze de embryo ontdooien. Maandagochtend 8-11 zal de terugplaatsing zijn en moeten we al vroeg de auto in, dus we zullen onderweg gebeld worden of het ontdooien gelukt is. Spannend!!!
Volgens mij is dat positief dat je cmv hebt gehad. Dat betekent dat jr het in ieder geval niet nogmaals kunt krijgen als je zwanger bent straks. Je kindje kan er flink wat problemen aan overhouden nameloos, zoals hoorproblemen.
Dat is zo, ik ben blij dat ik het inderdaad al 'achter de rug' heb. Maar omdat ik het nu pas hoor was ik bang dat het misschien nog te vers is, of de waarden te hoog. Eerder kreeg ik namelijk steeds te horen dat alles negatief was. Nou ja... ze zullen wel weten wat ze doen.
Ontzettend spannend Kaila! Ik kreeg vandaag ook telefoon van Gent. Schrok me rot want ik dacht dat het voor DE uitslag was. Maar ze hadden nog een rapport nodig over de translocatie, die hadden ze schijnbaar nog niet of niet meer :x dus ik heb morgen weer een 'regeldagje'
Kaila, ik zie dat jullie via Belgie toch eigen embryo's hebben, want een gerusstelling dat dat gelukt is. Ik ga voor je duimen dat je maandag een mooi embryo teruggeplaatst krijgt. Hier ook nog geen zwangerschap, gaan nu naar DD.
Oh, Julia, wat leuk om iets van je te lezen, maar wat balen dat jij ook nog steeds niet zwanger bent Echt rot dat die 3e poging ook niet gelukt is. Heel veel succes in Dusseldorf!! Ik hoop zo dat het voor jullie daar wel gaat lukken. Adriana, wat slordig dat ze blijkbaar niet alle gegevens hebben! Ik snap dat je je rot schrok.. Is het gelukt met regelen? Hoe lang moet je nou nog wachten op de uitslag? Hier vandaag begonnen met utrogestan. Blegh, vieze smurrie blijft het. Maar alles voor het goede doel!
Ja het is gelukt. Ik vind het idd ook wel slordig dat ze daar nu opeens mee komen. Ik verwacht de uitslag volgende week of heel mss eind deze week. Zo spannend!
Dat meen je niet!! Meis wat verdrietig... heb er geen woorden voor. Er is ook niets wat er nog te zeggen valt denk ik om dit draaglijker te maken... zijn er nog opties?
Onee Kaila wat erg Was je al onderweg naar Gent? Wat een slecht nieuws zeg jakkes Sterkte, toch weer een klap te verwerken
Beste Kaila Wat een verdrietig nieuws voor jullie. Ik kan me goed voorstellen dat de moed je even in de schoenen zakt. Je mag best verdrietig zijn, krop het niet op. Hebben jullie nog een cryo over nu? Ik hoop het voor jullie. Ik heb vandaag ook rot nieuws gehad bij mijn ferti arts. Ik weet hoe die steen in je buik voelt en de tranen die willen stromen.. doe maar..., veel sterkte.
Ik heb vandaag maar weer eens gebeld of er al nieuws was. Nou ik moest maar even geduld hebben en niet meer bellen want ze nemen zelf contact op. Volgende week dinsdag heeft de pgd/medische staf een meeting en dan bespreken ze mij Dus ik zou eind volgende week bericht krijgen. Terwijl in de papieren duidelijk staat 2-3 weken na de punctie weet je het. Nog iemand die zulke ervaringen heeft met een ziekenhuis? Ik loop in Gent maar heb nu het idee dat het er daar nogal traag aan toe gaat..... Ook gezien ze in NL vaak al meteen in de ivf cyclus een tp krijgen met pgd. Nou ja we hopen maar op GOED nieuws wat het wachten waard is...
Hoi Adriana, Geduld is een schone zaak....... pf wat worden we op de proef gesteld he? Tenminste, zo voel het voor mij ENORM. Daarom kan ik me ook inleven in andere meiden, het valt de meesten denk ik toch allemaal zwaarder dan we misschien dachten? Ik heb vandaag van mijn ferti arts te horen gekregen dat ze waarsch wil stoppen met ivf/icsi bij ons. De reden zou, best wel ineens, bij mij liggen, eicelfactor. Daar is nooit over gesproken, sterker nog, ik zou prima in orde zijn. Nu ben ik ineens te oud en letterlijk: denkt ze niet dat het nog gaat lukken om zwanger te worden. Om eerlijk te zijn, ik vond haar bijna gemeen. Ik houd van eerlijkheid, maar vind haar conclusie echt verrassend en niet goed onderbouwd. Het lijkt wel of ze telkens een nieuwe reden heeft bij ons waarom hetr niet lukt. Er is niets uitgezocht na twee mislukte icis, maar, ze weet het zeker.. Het is mijn leeftijd. Als er geen bevruchting optreed na ICSI dan moet het de eicelfactor zijn, zei ze. Ik ben zo benieuwd wat Gent daar van gaat zeggen! Tuurlijk speelt 40 jaar zijn mee, maar het hield haar twee pogingen lang niet tegen mij toch icsi te adviseren. En nu is het als het aan haar ligt klaar. Ik viel zowat van mn stoel vandaag, van verdriet maar ook van verwondering, hoe ze het bracht ook, brrrr. De eerste keer dat icsi mislukte eerder dit jaar, weet ze het aan 1 enkele dosis gonal die ik te weinig had gehad, ik had simpelweg niet genoeg gonal in huis de laatste spuit avond (was ook mijn schuld, niet die van haar/collega verpleegsters) die te weinig hadden voorgeschreven... Ze wist het 99% zeker, die ene dosis had de mislukte icsi veroorzaakt, zo een uitslag had ze zelden gezien. Ik vond dat raar, want de eicellen waren die dag allemaal al op de goede grootte, maargoed, je weet het niet en accepteert het, in mijn geval de schuild van het niet goed kijken naar de spuiten en zelf natellen van dosissen, heftig was dat hoor. Ik kreeg de afgelopen keer een hogere dosis, nu moest het goed komen. Weer niks, twee korte bevruchtingen die vroeg stopten. Nu hebben we weer een 0 embryo icsi uitslag en nu weet ze zeker dat het komt omdat ik 40 ben. Ze ziet geen heil meer in een nieuwe poging. (Gelukkig was ik dat daar ook niet van plan, anders was het helemaal kou dom mn dak gekomen, want er wordt niks onderzocht, bij man man niet en bij mij ook niet, ondanks een trage schildklier, medicijnen, bloedarmoede, nog een paar dingen...). Moeilijk vragen houden ze ook niet zo van is mijn ervaring, twijfels over 'is dit wel gezond als die hormonen' worden weg gewuift met, kan geen kwaad, het zijn kleine dosissen, als je daar bang voor bent is het allemaal gebasseerd op emotie, het is nog niet wetenschappelijk aangetoond dat vrouwen er ziek van kunnen worden.... duh.... ((Ik heb een goedaardig gezwel op mijn schildklier naast dat deze traag is, dus ik wil heel graag weten wat de effecten zijn van de hormoonbehandelingen en op goedaardige knobbels en ook graag weten wat zij ervan weet. Vond ze te bezorgd.)) ...zucht. Wat mij dus erg stoort is dat ze met erg weinig informatie, vind ik, de conclusie ineens trekt dat wij geen tweede kindje kunnen rijgen omdat ik te oud ben. Ze gunt ons het enorm, maar ze gelooft er niet in. Nooit eerder is mijn leeftijd genoemd dit jaar. Misschien deed ze dit voor mij, om me niet te demotiveren. Geen idee. Toen ik bij haar liep op mijn 37ste was ik "nog hartstikke jong" zei ze. Drie jaar later dus te oud. Ik ga voor de 2nd opinion naar Gent, hopelijk verwijst ze me hierheen op verzoek. Even met een ander praten! Ik zeg niet dat ik denk dat een ander mij zwanger 'kan krijgen', maar er wordt geen bal onderzocht, mijn mans zaad is superslecht. Ik ben al twee keer in mijn leven zwanger geweest dus het is alleen mijn leeftijd, nou even kijken of we daar nog iets aan kunnen doen. Eicel donatie zoals ze opperde is het voor mij niet. Vond ik ook raar dat ze daar meteen over begon! was nog niet eens bijgekomen van haar evaluatie.. Dit zal toch niet met die score drang te maken hebben van het ziekenhuis? Dat ze niet nog een behandeling wil doen, omdat er een kleine kans is dat het lukt?.... who knows....... In elk geval begreep ik dat in Belgie voor elke ivf poging geld verdiend wordt door een ziekenhuis en ze niet afgerekend worden op het aantal 'mislukkingen'. Hoop het maar, die benadering bevalt mij veel meer! Meiden, ik ken inmiddels best wat meiden die 40 zijn of in de buurt en toch zwanger worden na wat geduld. Onlangs weer iemand ontmoet die 'afgeschreven was' door haar arts, na 11 mislukte iui's en een mmislukte ivf. Ze was 39 en te oud vond haar ferti arts (misschien hadden we dezelfde..). Nou, toen ze alles verwerkt had en zich erbij neergelegd had - ze had al een tienerdochter - werd ze spontaan zwanger van haar zoontje. Mooi he.... om van te janken... ze had ook veeel verdriet gehad. Soms komt het goed met degenen die het het minst verwachten. Oja wat ze ook zei, ja mocht ik dan zwanger worden, dan was er een grote kans dat er iets kon gebeuren... nah, ik weet niet hoor, ik vond haar negatieve mededelingen zo uit balans in het gesprek, geen sprankje hoop, en op eoa manier zie ik mijzelf nog niet als afgeschreven. Terwijl ze echt haar best deed om ons het te laten opgeven. sorry voor weer een lange brief.... het is lekker om hier alles eruit te gooien.. hou me de hele dag al zoooo in :x
Ik duim met je mee. Ik heb net gelezen over pgd. Had geen idee wat dit was, dat dit kon. Houd vertrouwen tot het end, je weet nooit! ze zullen in Gent toch wel weten waarom ze wachten? Laten we hopen dat ze geen tijd hebben om eea duidelijk te communiceren omdat ze zo druk en geconcentreerd zijn met het goede werk! Ze zullen wel snel bellen, laatste loodjes.. Waaron besloot men bij jullie over te gaan op pgd ?