Okee, tot zo ver mijn groeiende hoop... Ik ben niet gebeld. Geprobeerd Gent te pakken te krijgen, lukte niet. 16.45u huisarts gebeld, bleek dat ze alleen mijn TSH en progesteron doorgekregen hadden. Maar NIET gefaxt naar Gent... Hcg had ze nog niet eens binnen. 16.50u naar het ziekenhuis gebeld, na veel gezeur uiteindelijk doorgeschakeld naar het lab 'ze zijn eigenlijk al dicht'. Ook daar bleek dat ze (ondanks dat het met merkstift op het labformulier gekalkt was!!!) de resultaten NIET doorgefaxt hadden. En ze weigerde om me de resultaten zo telefonisch te geven. Dan moest ik maar weer even bellen naar de huisarts... 16.55u weer de huisarts gebeld, of zij dus even kunnen zeuren bij het lab, en snel een beetje, want ze gaan dicht. Dat zou ze doen en me terugbellen. 17.10u gelukkig toch nog teruggebeld met de resultaten.... Maar ik word er niet vrolijk van. Hcg 63 Tsh 3,3 Progesteron 30 Ik had een waslijst aan vragen voor Gent. En daar zijn er nu veel meer bij. Mijn tsh is weer veel te hoog, dat moet snel gecorrigeerd worden, maar nu spreek ik dus pas op zijn vroegst maandagmiddag iemand. Lekker dan, wetende dat het de kans op een miskraam vergroot. Maar vooral: ik maak me echt zorgen over de lage hcg-waarde. Ik weet het, 't zegt niet alles.... Maar wees eerlijk. Voor 16 dpo is het echt weinig. Zeker als het hcg al 6 dagen geleden aangemaakt werd. Dan is het nu zo weinig opgelopen in die dagen.... Ondertussen kreeg ik dit nieuws terwijl we onderweg waren naar mijn schoonvader om te vertellen dat het gelukt is en ik eindelijk pril zwanger ben, maar ik zat ondertussen zo in de stress dat ik alleen maar kon huilen van angst dat het mis gaat dat ik helemaal niet blij was. We stonden maar een beetje met ons jas aan pessimistisch te wezen dat er niks feestelijks of bijzonders aan was. Ik kon alleen maar huilen over de slechte communicatie, mijn angsten, en vooral over dat ik nu nog 3 dagen moet afwachten met dit nieuws... Ook weer een bubbel om het 'leuk' te vertellen uit elkaar gespat. Mijn vriend is daardoor nu ook geïrriteerd en boos, hij had zich het ook anders voorgesteld. 3 jaar toeleven naar zo'n moment loopt blijkbaar zelfs ook anders dan gehoopt... Pff... Ik weet het gewoon niet meer nu. Ik heb gelukkig wel weer testjes kunnen kopen en hij is in verhouding met gisteren wel weer ietsje opgelopen... Maarja. Daar stel ik mezelf nu ook niet echt meer mee gerust. En nu moet ik wéér door een fout in de communicatie met ons ziekenhuis een paar dagen langer wachten op uitslagen. Ik heb echt zo'n hekel gekregen aan dat klote ziekenhuis. Er is echt nog niks daar waar ik wel tevreden over ben.... #rantover Sorry. Ik wilde dat ik positiever was. Maar het lukt me echt even niet.
Allereerst wat een klote zkh en ik vind het echt niet normaal wat er nu gebeurd is! Belachelijk!! Maar dan, het hcg zelf lijkt me niet slecht. Je bent eigenlijk pas nu 14 of 15 dpo toch? Helemaal niet gek. Als het elke 24 uur verdubbeld vanaf eerste hcg aanmaak krijg je: Hcg dag 1: 1 Hcg dag 2: 2 Hcg dag 3: 4 Hcg dag 4: 8 Hcg dag 5: 16 Hcg dag 6: 32 Hcg dag 7: 64 En reken maar door hoe snel je dan hoog zit
Pff wat gaan ze er weer fijn mee om. En helemaal hatelijk dat dit dan net voor het weekend gebeurt. Ik denk ook dat je je over het hcg niet teveel zorgen moet maken. Over de andere waardes weet ik niet veel te zeggen. Wel ga ik kei hard voor je duimen en dit topic in de gaten houden.
Ik zit op 16 dpo. Gent heeft me aan de thyrax gezet. Ik zit er wel haast aan te denken gewoon op eigen houtje 1,5 pilletje te slikken in plaats van 1 per dag... Maarja... Dat is wel een groot risico dus durf ik ook weer niet.
Hè kaila wat naar dat je zo het weekend in moet.. Ik had gehoopt dat je nu eindelijk gerustgesteld zou zijn. Wat heeft de huisarts erover gezegd?
16 dpo dan is dat echt prima! Als je nu een CB doet zegt ie netjes 1-2 weken zwanger. Ik zou dat dus doen de thyrax ophogen. Maar misschien is er morgen iemand in Gent die je te woord kan staan? Daar zien ze er in ieder geval de noodzaak van in misschien.
Ik heb alleen de assistente gesproken die eigenlijk ook om 17.00 haar toko aan het sluiten was. Was allang blij dat ze nog even wilde bellen. Maar zij mag er natuurlijk ook niks over zeggen, dus dat deed ze ook niet. Het was getallen noemen en klaar.
Pff... Even googlen: " Tijdens de zwangerschap dient een TSH-waarde te worden aangehouden van 0,42,0 mU/l. De optimale waarde ligt rond de 1,0 mU/l. " Ik denk dat ik het maar gewoon doe. Ze zullen me maandag waarschijnlijk toch de dosis laten verhogen... Nuage, volgens mij is de afdeling niet bereikbaar in het weekend. De telefoonlijn staat gewoon doorgeschakeld op zo'n automatisch bandje.
In NL doen ze helaas heel laks soms over die TSH. Maar met die waarde Kaila zou ik het gewoon doen hoor. Dat is gewoon echt te hoog ik geef je groot gelijk!
Inderdaad even de HAP bellen. Er is altijd wel iemand aanwezig die daar verstand van heeft. Heb ook een keer in het weekend de HAP gebeld over clomidgebruik. Zij nemen eventueel gewoon contact op met jouw arts (deden ze bij mij. Mijn gyn was al naar huis maar ze hebben hem toen even gebeld en hij belde terug).