Bedankt Madeline! Het hcg in mijn bloed was vandaag 99 en dat is volgens mij een hele mooie waarde voor 15 dpo. Het vertrouwen begint een beetje te komen.....
HCG was op twee dagen gestegen van 99 naar 233! 1e echo staat gepland voor 1 februari Nu ga ik maar eens een banner aanmaken
Hee Madeline, sorry trouwens, ik heb jouw berichtje met oudjaar eigenlijk helemaal over het hoofd gezien. Wat ontzettend rot van je ouders... Natuurlijk komt dat hard aan, ook al ben je al volwassen. En dubbel zuur dat er net oud en nieuw en hun jubileum aan zat te komen....Hoe gaat het met je vader? Kwam het heel erg als een schok? In ieder geval veel sterkte, knuffel! Hoe gaat het met je zwangerschap? Voel je je eigenlijk al weer een beetje beter? Je zit al lang en breed in het 2e trimester natuurlijk. Je bent zelfs al over de helft, wat gaat het snel!!
Mn pa is er kapot van, hij wil haar niet kwijt maar ze heeft dus een ander. Met mij gaat het op zich wel goed. Ik ben en blijf erg moe waardoor ik voor een deel in de ziektewet zit. Had in het begin erg veel moeite om me aan te passen waardoor ik steeds oververmoeid was en maar bleef spugen. Gelukkig gaat dat steeds beter. Onze boy is goed bewegelijk, mn buik begint langzaam te groeien en kan sinds kort naast het bewegen voelen het ook zien. Dat is zo mooi!! Hoe gaat het met jou? Geen last van misselijkheid? Met 7 weken moest ik al aan de medicatie omdat ik hondsberoerd was en te veel afviel.
Gister te horen gekregen dat alle vijf de eitjes niet goed zijn gedeeld, waren wel bevrucht met ICSI, heel verdrietig en erg teleurgesteld, het leek allemaal zo goed te gaan deze x met.ICSI, 7 Rondes (6*IUI,1*ICSI) voor niks, ik weet dat sommigen een langer.traject hebben, maar onze eerste kindje is gewoon gewoon gekomen, bijna vier en we zijn alweer drie jaar bezig voor een broertje of zusje: ( nu wachten op ongesteld worden,.twee vraagjes Ik ben direct gestopt met ustrogan, leek me.niet meer nodig, toch? Zij heeft er.niks over gezegd, alleen bellen als.ik ongi wordt Wordt je zwaarder ongi na zo'n poging? Ik had drie lagen slijmvlies(? Is dat de juist benaming?) Dat moet.afgestoten worden, normaal heb je maar één laag toch?
Peacock wat verdrietig! Ik begrijp wel een beetje hoe je je voelt. Onze eerste is ook spontaan gekomen en nu dik twee jaar bezig voor de tweede. Eerste icsi ook geen enkel embryo goed gedeeld. Nu na poging twee hadden we liefst 4 goed gedeelde embryo's! En nu na de eerste terugplaatsing blijk ik hartstikke zwanger. Ik wil dus zeggen, houd moed! Digi knuffel! Utrogestan heb ik geen ervaring mee maar het lijkt me idd dat je gewoon kan stoppen gezien er geen tp komt. De ongesteldheid was bij mij niet heviger dan anders. Sterkte met alles, hopelijk gaat poging twee het voor jullie ook worden!
Dankjewel Adriana! Hopelijk gaat het bij de tweede x net zo goed als bij jou, vond dit echt een domper. ...super dat je nu zwanger bent!!!! Leuk voor het kindje dat er al is!!! Alleen is ook maar zo alleen toch?
Peacock wat rot dat er bij jullie geen embryo's waren. Heb dezelfde ervaring het is zo teleurstellend en maakt zo onzeker. Bij ons is het uiteindelijk goed gekomen hoop voor je dat de volgende keer wel slaagt!
Dames ik heb een vraagje! Vooral voor Madeline eigenlijk, maar wellicht ook voor Poppetje? Ik weet niet zeker of jij uiteindelijk ook ICSI met AOA gedaan hebt. Het gaat namelijk over het contract wat we getekend hebben bij het uitvoeren van de AOA. Dit is het contract: http://www.uzgent.be/nl/home/Lists/PDFs%20zorgaanbod/ARG_toestemming%20eicelactivatie.pdf Ik heb dit toen zonder twijfel getekend, en daar sta ik ook nog steeds achter. We gingen akkoord met alle risico's en waren allang blij dat we voor deze behandeling in aanmerking kwamen. Maar nu dat ik zwanger ben komen we wel voor keuzes te staan. "Gezien het nog een proefondervindelijke wijze van bevruchting betreft dringen wij er ten stelligste op aan dat U in geval van zwangerschap een vruchtwaterpunctie zou laten uitvoeren." Hebben jullie deze uitgevoerd? Ik vind een vruchtwaterpunctie eigenlijk wel heftig, zeker gezien de risico's die er aan vast zitten. Wij zitten nu te twijfelen over de NIPT, of misschien zelfs alleen maar de combinatietest. Hebben jullie het ook (deels) vergoed gekregen omdat er een afwijkende behandeling aan vooraf is gegaan? Ik heb namelijk nergens een medische verklaring gekregen dat het verplicht is, dus Gent raadt het alleen maar ten stelligste aan en vergoedt verder niks (via de verzekering). Pff.. keuzes!
Ze kunnen het je niet verplichten! Ik heb ook lang getwijfeld over combitest of Nipt. Punt is ik had geen zin om terug te gaan naar Gent. Dus hier in NL de combitest gedaan en als die verhoogd risico geeft dan krijg je de nipt in NL vergoed. De combitest was goed dus heb het zo gelaten. Ik had geen AOA maar de S zei tegen mij ook doe die testen ivm hoge kans mola
Ik heb het niet gedaan. Mocht er iets mis zijn was ik niet van plan om het weg te laten halen, dus dan hebben die testen niet veel meerwaarde. Vanwege het geld zou ik het nooit laten.
Een vruchtwaterpunctie is niet heel risicovol toch? Wij komen vanwege mijn translocatie in aanmerking voor een vlokkentest rond 11 weken. Ik denk dat Gent ons dat ook zal aanraden. Maar ik wil dat zelf niet ivm het iets vergrote risico op een miskraam. Het is jouw zwangerschap en ze kunnen je niks verplichten!
Vlokkentest is volgens mij nog ietsje risicovoller dan een vruchtwaterpunctie. Maar ik dacht 3 op 1000 voor de kans op een miskraam? Tja, de kans is klein, maar ik vind hem groot genoeg om het toch te laten denk ik... We twijfelen nog steeds. Zeker ook omdat we het toch niet weg willen laten halen. Een kindje met Down zullen we ook met veel liefde opvoeden. Het enige is dat je een beetje meer zekerheid krijgt tijdens de zwangerschap... Ik vermoed dat we uiteindelijk toch gewoon gaan voor de combinatietest. Vind het eigenlijk wel een geruststelling en knap dat jullie er allemaal wel nuchter en optimistisch in lijken te staan. Gewoon doen wat goed voelt enzo. Ik ben nog zo onzeker over alles! Ik hoop dat het langzaam beter wordt...
Ik zou sowieso nooit de punctie doen zonder de NIPT te hebben gedaan. Want die geeft al 99% zekerheid. Het is alleen wel zo dat de vruchtwaterpunctie veel meer dingen achterhaalt dan de combinatietest of de NIPT. Die kijken echt alleen naar de 3 chromosoomafwijkingen. Bij de vruchtwaterpunctie zien ze veel meer dan alleen dat. Ik had een hele hoge kans op partiële mola. En zowel combinatietest als NIPT zouden dat mogelijk niet helemaal konden aantonen. Maar ik heb nooit overwogen de punctie te doen. Heb bewust ook gekozen voor het idee dat ik dan wellicht dus bij de 20 weken echo iets zou horen wat anders al eerder aan het licht zou komen. Ik had dan "liever" dat het later afgebroken moest worden dan het risico dat alles goed was en het mis ging door de punctie. Ik denk wel als de nekplooi slecht was ik wellicht wel eerder actie had ondernomen. Daarom toch de combinatietest gedaan. En we zijn met 14 weken naar Dr. Papa gegaan in Amsterdam. Als je daar de kans voor hebt dan raad ik je dat echt heel erg aan. Hij doet zo'n ongelooflijk uitgebreide echo met geweldige apparatuur. Hij doet alles wat ze met de 20 weken echo ook doen. Je gaat daar weg en dan weet je al of het ruggetje dicht is, of er klompvoeten zijn, of de nieren werken, maag, hoe de hartkleppen werken en of de aortaboog goed is, of de hersenhelften goed zitten, of de bovenlip dicht is en hoeveel vingers en tenen er zijn. En ohja: je weet ook wat het wordt Echt een aanrader voor iedereen met een spannende zwangerschap!
Wij staan er eigenlijk precies het zelfde in, Nuage. En thanks voor de tip! Daar ga ik zeker even naar kijken!
Zeker doen Kost 65 euro en als je dat zou willen zou ik wel nu al boeken via de website want het is altijd heel snel vol.