Geen bevruchting of celdeling bij ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaila, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Haha, Madeline, kan je me het adres van die FB-groep geven (in PB desnoods)? Ik heb ook nog wat liggen wat ik daar wel aan kan bieden.
    (gonal-f en pregnyl)

Ik heb een afspraak gemaakt bij dr. Papa! Met 16 weken, dus nog effe wachten. Eerst hier nog de komende 2 weken echo's bij de verloskundige.

We hebben toch voor de combinatietest gekozen. Mijn bloed is ondertussen geprikt en over ruim 2 weken de nekplooimeting. Toch wel spannend.

Ik ben heel erg benieuwd naar jouw echo van aanstaande maandag, Poppetje. Succes en veel plezier!

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat spannend Kaila! Leuk hoor Dr Papa ik ben heel benieuwd hoe je het vindt :)

3. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Ik heb je een pb gestuurd Kaila!
    Ga je voor een geslachtsecho of wil je dat nog niet weten?

4. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Kaila, spannend!!!! En die site van fb wil ik evt wel hebben😊 koelkast hier moet leeg..

En volgens het nub forum hier zeiden er 7 meisjes, op fb besloten internationale groep voor nub/skull and Ramsey theory zeggen ze ook allemaal meisjes. Mijn gevoel zegt het ook sterk dus hoop dat ze het maandag zien! Dan is kleren kijken veeeeeel leuker.

Jij bent voor safe bij 16 wkn gegaan? Ik ben te nieuwsgierig😎

Hoe is het met de andere dames? Inmiddels zijn we een zwanger clubje!

5. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Poppetje volgens de ramzi theorie zou ik ook een meisje krijgen maar het is toch echt een jongen ;)

6. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ik ben héééél benieuwd hoe je echo was, Poppetje! :)

7. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Beste dames,
    Mag ik hier even een berichtje posten? Het onderwerp van dit forum spreekt me enorm aan gezien onze situatie:

- IUI 1 tot en met IUI 5 mislukt, geen enkele keer zwanger
    - ICSI 1: pick-up te laat!
    - ICSI 2: 9 eicellen, 7 rijp voor ICSI, 2 bevruchtingen (7-cellig en 4-cellig), tp 7-cellig embryootje mislukt
    - ICSI 3: 6 eicellen, 5 rijp voor ICSI, GEEN bevruchting!

Wij hebben zoveel schrik dat deze hele slechte bevruchtingsresultaten de kans op een kindje van ons twee zo snel verkleind heeft!

Heeft iemand van jullie een MOAT test laten doen en nadien een geassisteerde eicelactivatie? Wij hebben de afgelopen week al veel op internet gelezen en denken zelf bij de reden van ons fertiliteitsprobleem terecht zijn gekomen: eicelactivatie.

Aanstaande dinsdag wordt ICSI 3 besproken met de fertiliteitsarts van Leuven. Ik heb al een afspraak gemaakt in Gent, 2 mei! Lang wachten nog....

Graag hoor ik van jullie wat positieve berichten om me doorheen deze periode te sleuren....

Wij willen echt een kindje van ons 2, dus we zien het niet zitten om op donormateriaal over te schakelen. Ons materiaal afzonderlijk is ook goed, enkel als de zaad-en eicellen samengebracht worden, gebeurt er niks niks niks.... Zelfs de laboranten van Leuven snappen er niks van aangezien de ICSI steeds vlot verloopt en de eicellen intact blijven...

Liefs,
    Lena

8. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hoi Lena,

Ik heb alleen de MOAT gehad en om een andere reden, maar ik denk zeker dat dit de juiste keuze is voor jullie als ik het zo lees. Ik zou zeker eerst de resultaten van die test afwachten. Bij ons waren de resultaten dramatisch, er was geen enkele zaadcel die de eicel had weten te activeren.

Bijzonder genoeg was ik toen trouwens net zwanger, spontaan! Maar dat is dan ook een wonder dat is zeker.

Heel veel succes!

9. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Waauw hoe bijzonder is dat! Proficiat! Ik vroeg me vorige week nog af of zoiets nog kan na deze slechte resultaten bij ICSI. Of ik ook ooit plots nog spontaan zwanger kon worden? We zeiden al tegen elkaar dat we heel ons leven nooit nog een voorbehoedsmiddel zouden nodig hebben...

Moest jij na de intake lang wachten op de MOAT-test? En worden de resultaten kort daarna besproken of duurt dat weer enkele weken/ maanden. Ik vind het al heel erg dat we nu tot 2mei moeten wachten op de intake. Er gebeurt die dag alleen een gesprek met de arts ginder en een zaadonderzoek, maar nog niet die muizentest.

Dank u wel voor uw reactie!

Liefs Lena

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Nog één vraagje: als de resultaten van de moat-test tegenvallen, is eicelactivatie dan niet mogelijk of wil dat dan zeggen dat dit juist de oplossing voor het probleem zou kunnen zijn?

Ik begrijp enkel dat ze de zaadcellen van mijn man gaan loslaten op een muizeneicel of eicellen. Als er dan geen bevruchting ontstaat, zoals bij mijn eicellen het geval is, wil dat dan zeggen dat er misschien het eicel-activerende stofje ontbreekt bij de zaadcellen en dit dan kunstmatig zal moeten worden toegevoegd? Of verwachten ze net dat die zaadcellen wel enkele muizeneicellen kunnen bevruchten? Ik dacht dat als de bevruchting van de muizeneicellen wel lukt, dat er dan een probleem verwacht wordt bij de eicellen van de vrouw... Of begrijp ik dit onderzoek verkeerd?

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De MOAT test konden we al heel snel daarna laten uitvoeren, soms kan het zelfs op de dag zelf als je man nog een staaltje kan achterlaten. Dat is fijn omdat de test zelf wel even duurt, het is als het ware een volledige IVF procedure, alleen dan met een muis. Ik had in maart de intake en kreeg in juli pas de resultaten. Daarom kan het raadzaam zijn om nu al te vragen of je een afspraak kunt inplannen voor het bespreken van de resultaten. Dat kan maanden schelen.

Wat bij de MOAT wordt bekeken is of de zaadcel de eicel kan activeren. Als de zaadcel dit niet goed kan dan dringt hij wel binnen, maar gebeurt er daarna niets. Een zaadcel hoort pieken te geven waarmee hij de eicel laat weten "ik ben er". De eicel gooit dan alles op slot en het geheel begint te werken. Als de zaadcel niks doet dan gebeurt er ook verder niks. Bij ICSI wordt er maar 1 zaadcel ingebracht dus dan is het een mislukte bevruchting. In Gent kunnen ze in dit geval zelf nog het missende stofje toevoegen zodat de eicel geactiveerd wordt.

Bij ons was het probleem niet dat de zaadcellen de eicel niet konden bereiken, wij hadden dus geen ICSI nodig het zaad was goed genoeg. Alleen lukte die activatie dus niet waardoor er in ons geval nóg een zaadcel bij kon komen in de eicel. Samen lukte het dan wel om de eicel te activeren. Resultaat is een dubbel bevruchte eicel en daardoor heb ik 2x een partiele mola zwangerschap gehad. De enige manier om dit te voorkomen was dus inderdaad ICSI met eicelactivatie. Maar net daarvoor was er toch 1 wakkere zaadcel die het voor elkaar kreeg in z'n eentje een eicel aan de praat te krijgen :D

12. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Hoi LenaMill,
    Wat rot dat je je hier nu ook aan mag sluiten :(
    Wij zijn ook na de 1e ICSI met geen bevruchtingen (10 eitjes) doorgegaan naar Gent. Omdat de conclusie vanuit het ziekenhuis in Nederland al was dat het waarschijnlijk een eicelactivatieprobleem was, mochten we eigenlijk zonder veel gedoe door voor de MOAT.

Ze hebben bij ons de helft van de muizeneitjes met 'normale' ICSI bevrucht, dat faalde voor bijna 100%. Dat betekent dat de zaadjes toch in kleine mate in staat bleken om een eitje te bevruchten, maar dat mijn eitje waarschijnlijk ook een klein defect heeft waardoor altijd faalt.
    De andere helft van de muizeneitjes hebben ze al meteen met ICSI én AOA bevrucht, om te kijken of de zaadjes daar beter op reageerden, zo'n 40% slaagde. Dus daaruit namen ze de conclusie dat ICSI met eicelactivatie bij ons kans van slagen had en dat ze dat dus wilden proberen.

Bij die ICSI had ik toen 15 goede eitjes, waarvan er 11 bevrucht waren. Man, wat was ik blij! Uiteindelijk bleken er maar 3 echt sterk genoeg, maar ik ben dus nu wel zwanger van de laatste cryo. :D

Ik hoop heel erg dat jullie voor de MOAT in aanmerking komen! De wachttijd is helaas lang, zeker aangezien het onderzoek zelf ook weer 3 maanden duurt. Maar ik ben zelf heel bij dat die ontwikkeling bestaat, want zonder dat was ik nooit zwanger geworden.

13. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Hoi LenaMill

Hier ook een succes verhaal na icsi+aoa!
    In NL heb ik 2 icsi pogingen gedaan. Bij de eerste icsi was er 1 embryo maar niet echt van geweldige kwaliteit. 2x Waren er helemaal geen embryo's. Wel was er steeds een bevruchting maar deze kwam veel te traag op gang en stopte vroegtijdig.
    Daarna heb ik een verwijzing gekregen naar Gent.

Daar is het MOAT onderzoek uitgevoerd. Bij ons kon de zaadstaal wel dezelfde dag ingeleverd worden als de intake.
    Hieruit bleek (tegen alle verwachtingen in) dat 82% van de zaadcellen in staat was om een eicel te bevruchten. Normaal hoort dit tussen de 85-100% te liggen. Dit kon de mislukte icsi's dus niet verklaren dus ligt het probleem bij de eicel.

We hebben daarna een icsi met aoa gehad. Hierbij waren er 3 embryo's op dag 5. Hier van is er 1 terug geplaatst en 1 ingevroren. De 3e liep te ver achter.
    Na de 2e terugplaatsing ben ik zwanger geworden!

Tip voor de lange wachttijd: je kunt af en toe een mailtje sturen om te vragen of er toevallig een plekje eerder is vrij gekomen. Wij hebben onze wachttijd daarmee ook flink verkort.
    De uitslag van de MOAT duurt wel 3 maanden maar daarna is er geen wachtlijst meer voor het starten met icsi.

14. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Adriana veel plezier morgen bij de echo!!

15. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Madeline en Kaila: HEEEEEL HARD BEDANKT voor jullie verhaal!!! Dat doet me deugd en PROFICIAT met jullie zwangerschap!

Ik wist niet dat het activatieprobleem ook bij de eicel kan liggen en dat dan ook oao mogelijk is, ondanks dus het feit dat met de zaadcellen alles in orde blijkt. Dat stelt me wel gerust! Ik was echt zo aan't panikeren. Je kan niet geloven hoe een rampzalige week we hier gehad hebben. Vorige maandag was de 3e pick-up, dinsdag telefoon: geen enkele bevruchting, de dagen erop piekeren en wakker liggen,... en gisteren was mijn 30e verjaardag. Heel de familie in huis en dan "happy" proberen te zijn... Pfff dat is me dus niet gelukt. Ik heb dus maar gezegd dat ik het niet zo fijn vond om 30 te worden, maar eigenlijk was er dus iets anders. Ik ben zoooo bang soms. Bang dat we nooit een kindje van ons twee kunnen krijgen. Morgen hebben we nog 1 laatste gesprek met de fertiliteitsarts van UZ Leuven. Ik ben wel nog benieuwd wat zij zegt. Waarschijnlijk kan zij de intake in Gent niet versnellen. Of zou ik dat toch eens vragen? Een mailtje af en toe naar Gent, ga ik ook zeker doen. Hopelijk kunnen we zo toch wat vroeger terecht. Ik had al vernomen dat de Moat zelf ook nog enkele maanden duurt en had al ingecalculeerd dat na de untake op 2 mei er nog eens 3 maanden zouden overheen gaan en dat ik dus zeker pas tegen augustus of september (wegens zomerstop ofzo) met een behandeling zou bezig zijn. Ik vind dat zo erg lang. Zoveel maanden bokkig zijn en in onzekerheid leven. Dat is echt de hel! Pfff

XXX

16. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Nou, niet zo gek dat je er door heen zit hoor! Ik vind het knap dat je uberhaupt je verjaardag door hebt laten gaan. Zelf ben ik echt door een hel gegaan na het slechte nieuws van de 1e ICSI... Dat heeft me heel wat maanden geduurd voordat ik weer een beetje durfde te hopen, en dan nog steeds waren we super nerveus voor de uitslag van de MOAT, want daar hangt zo veel van af! Uiteindelijk heeft dat wachten vanaf de mislukte ICSI 9 maanden geduurd. (5 maanden tot de intake in Gent, 3 maanden onderzoek, 1 maand volgende ICSI), tot we wisten of ze met AOA toch bevruchting tot stand konden brengen...
    Ik hoop voor je dat bij jullie dat wachten minder lang gaat duren, maar stel je maar in op laaaaaaaang wachten.

17. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Als dat wachten dan uiteindelijk wordt beloond, zoals bij jullie, is het toch niet voor niks geweest. Ik heb net naar Gent een mailtje gestuurd dat als er toevallig iemand zou annuleren, dat ze ons dan zeker mogen contacteren. Uiteindelijk doet waarschijnlijk iedereen dat, vragen om de afspraak te vervroegen? Ik verwacht er maar niet te veel van. Dan kan het alleen maar meevallen als we wel vroeger zouden kunnen. Ik schat september pas een volgende behandeling...
    Ik ben wel heel blij dat ik geen 10 jaar ouder ben, want toen bestond die MOAT test nog niet! 10 jaar geleden zouden zo'n koppels als ons dus kinderloos gebleven zijn. Ongelooflijk wat ze allemaal kunnen!!!

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik ken iemand die voor 8 feb een intake afspraak had en geloof dat ze deze al heeft afgezegd of nog gaat doen. Is met een intake arts. Ik kan het nog vragen?

19. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    LenaMill onze wachttijd is met 3 maanden verkort door af en toe te mailen/bellen dus wie weet kunnen jullie ook al snel terecht!
    Tuurlijk is het het wachten waard als het beloond wordt maar die garantie heb je van te voren niet en dat is killing. Tenminste dat vond ik het ergste die onzekerheid.
    Zover ik weet bestaat de behandeling al 15 jr dus had je best 10 jr ouder mogen zijn ;)

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    WOOOOOW dank u voor de tip!
    Ik heb dus gemaild naar gent en we kunnen nu of 3 maart al gaan!!! dus 2 maanden vroeger! Ik ben zooooo blij! Wat een geluk! Ik kan het bijna niet geloven. Precies alsof ik zweef ofzo! Dit had ik niet verwacht. Ik mailde en een half uur later belden ze al! Ze hebben ons bij prof D. S. gezet gezien onze voorgeschiedenis!
    heeft iemand hem gehad?

Deel Deze Pagina