Algemene nr bellen en dan doorlaten verbinden ging over het algemeen sneller dan rechtstreeks bellen is mijn ervaring.
Op mijn mailtje van gisteravond kwam tot nu toe geen reactie. .. Ik wacht nog even af. Als ik vrijdag nog niks gehoord heb, zal ik eens bellen. Dank u voor de tips. Ik merk inderdaad dat Gent moeilijk bereikbaar is. Toch moeilijker dan Leuven.
Nog steeds geen reactie... Pff die onzekerheid. Ik hoop maar dat het nog doorgaat op 3 maart. Straks is het niet gelukt en worden we gewoon verwacht op 2 mei, zoals eerst afgesproken. ?? Telefonisch geraak je daar niet binnen als je nog niet in behandeling bent. Ik krijg een bandje aan de lijn, waarop wordt ingesproken dat je een mail moet versturen... Dat heb ik al gedaan, maar ik wacht nog steeds op een antwoord. Hopelijk krijgen we één van de dagen toch een reactie. Ik vind het vreemd.
Dames die bekend zijn met eicelactivatie: dient er na eicelactivatie, bij een zwangerschap, verplicht een vruchtwaterpunctie gedaan te worden om er zeker van te zijn dat de baby geen afwijkingen heeft? Ik kwam ineens zo'n document tegen op internet, van UZ Gent, waarop je blijkbaar moet handtekenen. Hierop staat dat je akkoord gaat met en dus weet hebt van die vruchtwaterpunctie, na eicelactivatie. (omdat het geen wetenschappelijk bewezen ingreep is)
Heb je wel een mail terug gekregen dat je bericht in behandeling is en je binnen twee werkdagen bericht terug krijgt?
Ja, dat vroeg ik me ook af! Je hoort een automatisch berichtje terug te krijgen dat ze je mail binnen 2 werkdagen behandelen. En bij mij is dat tot nu toe ook eigenlijk altijd wel gebeurd. Ik zou er anders gewoon nog een mailtje achteraan sturen, met je eigen eerder gestuurde mail erbij. En over eicelactivatie en een vruchtwaterpunctie, ik zat ook met die vraag eigenlijk. Zie bladzijde 76 uit dit topic. Maar Gent 'dringt er ten stelligste op aan', ze verplichten je niks. Ze hebben inderdaad nog geen harde cijfers, ik denk dat ze het puur doen om zichzelf in te dekken. Wij hebben uiteindelijk alleen gekozen voor de combinatietest. Als die uitslag slecht was krijgen we dan toch de NIPT en eventueel vruchtwaterpunctie vergoed. Ik vond de punctie echt een te groot risico. En ik ga geen onnodige risico's meer lopen. We hebben trouwens deze week de uitslag van die test gehad: Kans op Down is 1:2400. En de kans op trisomie 13 en 18 is kleiner dan 1:5000. Wij zijn tevreden! We proberen nu steeds meer vooruit te kijken en langzaam al een beetje dingetjes te gaan plannen.
Wat fijn Kaila! Nu begint het wel allemaal heel echt te worden Begint je buikje al wat te groeien? Spannend allemaal he
Hoi, ja hoor ik kreeg een automatisch antwoord. Ik hoop echt dat ze me nu al niet vergeten zijn in te plannen. Bij ons loopt gewoonlijk wel vanalles mis. Ik ben het ondertussen al gewend geraakt. Awel, ik denk dat ik die vruchtwaterpunctie ook niet zou laten doen als al de andere tests goed zijn. Ik had al schrik dat dat verplicht was...
Wat ga ik nog meer te weten komen? Dr De S. In uz gent was 10 jaar geleden dus nog een man. Ik vind dat een vreemde ontdekking. Ik heb helemaal niks tegen transgenders hoor. Alleen vreemd dat ik op zo'n manier hiermee in contact ga komen. Ik hoop dat zij wonderen kan verrichten.
Wij hebben geen vruchtwaterpunctie, NIPT of combinatietest gedaan. Mocht er iets niet goed zijn ben ik niet van plan om de zwangerschap af te breken, dus dan heeft het geen meerwaarde.
Kaila, mooie uitslagen. Nu echt gaan genieten hè en wat gaat het hard! Had graag een combinatietest of nipt gedaan maar ivm tweeling in NL niet mogelijk. As maandag de vruchtwaterpunctie en die hele week blijf ik plat.. Hier overigens nog steeds maar 1,7kg aangekomen met de twins! Hoe is dat bij de zwangeren onder ons? Lena, ik heb twee jaar in Gent gelopen en dat nooit geweten van De S! Nu was dat niet onze arts en hebben wij De S 1 tp gezien. Ik vond prof Gerris zelf erg prettig, maar bij hem moet je er tegen kunnen dat hij kort door de bocht is en super nuchter🙃
Hier wel iets aangekomen maar dat is puur door het slechte en vele eten Ik wist het ook niet hoor van dr de S. Bijzonder zeg! Poppetje alvast veel succes met de vwp en het wachten op de uitslag!
Ik kan juist weinig eten, zit zo vol.. Vet eten trek ik niet, net als chocolade, je snapt.. Dit wil ik graag behouden.. Wie weet word ik na de bevalling ooit nog een keer slank😂
Dames, wat ik mij nog afvroeg: ben je verplicht om voor al je follikelmetingen naar UZ Gent te gaan, of mag het ook bij je eigen gyn in de buurt, die dan de resultaten doorfaxt? (Zo ging het in Leuven) Ik hoop dat ik niet telkens daarvoor naar Gent moet,... Sorry voor al mijn vragen. Ik heb nog altijd niks gehoord van Gent, dus weet ik nog steeds niet of mijn afspraak van 3 maart vast staat of niet. Ze hebben alleen teruggemaild dat de persoon die deze afspraak had ingepland, met verlof was vorige week en dat ze zo snel mogelijk zouden bevestigen of iets laten weten. Wachten duurt toch lang he! Ik en mijn man hebben allebei een wrang gevoel tegenwoordig. We hebben allebei in ons achterhoofd het duiveltje dat ons zegt dat het misschien nooit zal lukken... Pff lastig hoor!
Ik ging voor de tussentijdse hier naar het streekziekenhuis. De eerste en laatste doen ze wel echt zelf!
Oké mercikes voor de info. Dus voor 1 poging, 4 keer naar Gent mogen we incalculeren. Eerste en laatste echo, pick-up en terugplaatsing. Hopelijk 4 keer in ons geval, want dat laatste kwam er meestal niet van...
Dat klopt! Voor mij scheelde het per keer min 3 uur rijden. Ben blij dat dat over is! Na 5 pogingen in Gent kan ik eerlijk zeggen dat ik nooit meer voor mijn lol naar Gent ga. Al is het een mooie stad!
Hoe ging de vruchtwaterpunctie, poppetje? Hopelijk ging alles goed! Hier trouwens ook wel al een kilo aangekomen.. En ik ben ook maar begonnen met het dragen van positiebroeken. Mijn eigen kleding zit gewoon echt niet lekker meer op mijn buik. Buikje is nog niet echt zichtbaar, het lijkt gewoon of ik een beetje te veel gegeten heb
Lenamill, gek hoor, dat het zo lang duurt voor je wat hoort. Ik zou er gewoon achteraan blijven mailen denk ik. Een afspraak checken zou toch niet te veel moeite moeten zijn? Ik snap dat je een beetje zekerheid wilt. Hier zijn we totaal geloof ik een keer of 12 naar Gent geweest. (Intake, uitslagen onderzoek, start ICSI, 1e meting, 4e meting, 5e meting, punctie, terugplaatsing, evaluatie, terugplaating, terugplaatsing, 1e echo) Verder een hoop telefoontjes en mailtjes met het doorgeven van bloeduitslagen en metingen. Hou hoop hoor! Ik had zelf altijd niet zo veel aan succesverhalen van anderen, omdat onze situatie zo anders is. Maar ik ben zo 'blij' dat we blijkbaar niet de enigen zijn met een activatieprobleem, hoewel je dit natuurlijk niemand gunt. Ik hoop heel erg dat dit ook de oplossing voor jullie gaat zijn!