Geen bevruchting of celdeling bij ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaila, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Dank je. Ben je zwanger geraakt dankzij de behandeling? Ik ga je topic nog eens doorspitten.

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    @ Nientjje: Wij hebben 3 ICSI's gehad in UZ Leuven. Eerste en laatste ICSI geen enkele bevruchting, zonder aantoonbare reden... Eicellen bleven intact na de ICSI en ook de zaadcellen waren super! Gek dus... DE tweede ICSI hadden wij maar 2 bevruchtingen bij 9 eicellen. 2/9 is een slecht resultaat volgens de arts. Eén van de 2 is in een 4-cellig stadium al gestopt met delen.. We kregen de andere op dag 3 (7-cellig) teruggeplaatst. Die 7-cellige is dus de enige embryo die we gehad hebben uit 3 verse ICSI pogingen!!! Wij vonden dat niet normaal en zeker niet omdat ze geen echte afwijkende dingen vinden bij ons. We zijn al helemaal binnenstebuiten gekeerd en onderzocht. Toen kwam ik op dit forum terecht en maakte ik een afspraak in Gent. We hadden ons dossier van Leuven opgevraagd, zodat we meteen verder konden en ook de artsen van Gent meteen een duidelijk beeld konden vormen van onze situatie en voorgeschiedenis. Dr De Sutter stelde zelf meteen voor de MOAT te laten doen. Mijn man liet vorige week dinsdag meteen een staaltje achter en dat hebben ze ingevroren voor de test. Deze MOAT duurt minstens 6 weken. Wij kunnen op 6 april (dus 6 weken en 1 dag na de intake) op gesprek komen voor het resultaat van de MOAT te bespreken. Daarna kunnen we meteen met ICSI 4 van start gaan hebben ze gezegd. Er is geen wachttijd voor ICSI. Er is dus enkel een wachttijd voor intake en voor MOAT. Dr. De Sutter vertelde ons dat er mogelijk sprake is van het ontbreken van een bepaald stofje (eiwitje) dat de activatie en dus bevruchting van de eicel moet in gang zetten. Zonder dat stofje is er geen sprake van een bevruchting. Toen ik dan vroeg hoe het kon komen dat wij ooit 1 embryo gehad hebben dat 7-cellig werd, zei de arts dat het zou kunnen dat er toen toevallig sprake was van een spontane activatie. Nu hopen wij dat dit stofje dus effectief ontbreekt bij de zaadcellen. Dan kunnen ze dit gewoon bij de volgende ICSI oplossen door zelf de activatie in te zetten. Indien het stofje niet ontbreekt bij de zaadcellen en de MOAT dus niks afwijkends laaat zien, kan het zijn dat mijn eicel de activatie niet kan teweegbrengen. Dan kunnen ze ook helpen, maar is de slaagkans een pak kleiner. In laatste instantie zou het ook nog aan de eicel-kwaliteit kunnen liggen, maar daar ging de arts nog niet vanuit omwille van mijn nog jonge leefijd. (pas 30 jaar geworden)

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Oh ja en over de kostprijzen hebben wij nog niks gevraagd. Wij zijn gelukkig wel van België, dus hkrijgen we 6 ICSI-pogingen vergoed. Nog 3 over dus op dit moment. De extra kosten van MOAT en eieclactivatie bij ICSI zullen we met plezier zelf betalen, als dit onze kans op een kindje nog kan vergroten. GRAAG!!! XXX

4. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Jep. En Madeline die ook schrijft in dit forum ook.
    Zelf was ik echt niet zwanger geworden zonder die behandeling. Wij hebben echt geen enkele bevruchting gehad zonder AOA, en mét AOA waren dat 11 van de 15 eitjes. Uiteindelijk waren 3 embryo's sterk genoeg.

Maar wat een domper van jullie poging. Dat is echt zo'n klap! Sterkte met het verwerken van de tegenvaller, ik hoop voor je dat AOA wellicht een oplossing kan zijn.

5. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    De MOAT kost 500 euro en AOA kost dacht ik een paar honderd euro extra bovenop de ICSI behandeling.

Maar bij ons is de MOAT ruim een jaar geleden gedaan en ik heb nog geen rekening gehad...

6. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
  7. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Bedankt voor de link met de prijzen.

@kaila: super dat je zwanger bent door deze methode en veel bevruchtingen. Maar dan heb je eerst moat gedaan en daar kwam dan uit dat de zaadcellen verminderd activatie vermogen bezitten? En daarna aoa?

8. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Fijn je uitgebreide bericht! Hier zijn de zaadcellen ook heel goed, dus verder niet over nagedacht. Vraag me wel af of wij in aanmerking komen voor moat. Vorige keer had ik 10 eicellen, 7 bevrucht, waarvan 5 slechte bevruchtingen (die vielen gelijk af). 2 bleven over en 1 werd op dag 3 terug geplaatst. Was geen super embryo, maar was toen wel zwanger. Nu 12 eicellen, 8 gebruikt voor icsi, weer vielen er 5 meteen af en de laatste 3 stopte op dag 3. De arts had geen verklaring voor die 5 slechte bevruchtingen, dus zal hij nu ook niet hebben. Hoop wel dat er nog iets aan te doen is.

9. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Nientjje kijk anders even op pagina 79-80

10. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Gelezen, staat veel interessante informatie tussen. Woensdag gesprek in Gent.

11. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Even nieuwsgierig... Uitslag al bekend?

12. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ja! Alles is goed, we hebben geen verhoogde kans :)
    Het kindje was lekker aan het wiebelen in mijn buik. Lastig om te meten maar ik heb ervan genoten :)
    Nu wordt het wel opeens heel echt want nu moeten we het echt gaan vertellen... Wat spannend zeg. Maar dan op een leuke manier spannend ;)

13. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Wat fijn, gefeliciteerd!! Veel plezier met bekend maken :D

14. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Oh, super fijn Adriana! Ik vond het ook eng, maar ook zo leuk dat het wel steeds meer werkelijkheid wordt :D

15. poppetje77

poppetje77 Fanatiek lid

11 jul 2012
    3.880
    330
    83
    Vrouw
    ambtenaar
    regio rotterdam
    Adriana, gefeliciteerd! Nu heerlijk genieten van het mooie wondertje in de buik!

Madeline, hoe is het bij jou? Je gaat ineens best hard, nog 9 weken!

Kaila overmorgen de geslachtsecho toch? Ook spannend😉

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Spannend allemaal. Ik volg mee :):D

17. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Poppetje het gaat idd hard nu. Nog 2,5week en dan ga ik met verlof. Eindelijk! Ben er wel aan toe inmiddels.
    Het gaat opzich wel goed. Ik ben extreem moe maar dat heb ik al sinds het begin. Gelukkig niet meer aan het spugen dat heb ik tot week 24 gedaan.
    Mn buik is laat gaan groeien maar sinds week 26 gaat dat erg snel waardoor mn baarmoeder erg geprikkeld is en ik veel harde buiken heb. Voelt vervelend maar is niet pijnlijk. Verder nauwelijks klachten dus mag niet klagen.
    Kindje doet het goed, groeit goed hartje klopt mooi regelmatig, hij is lekker bewegelijk! Hij komt nu wel in de buurt van mn ribben dat voelt alleen wat minder prettig..

Hoe is het bij jou? Voel je die 2 kleine mannen al? Ikzelf had vanaf week 18 door dat ik die kleine voelde ;) met werk 19 kon ml het ook voelen!

18. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Ja, jeetje Madeline. Wat gaat het hard inderdaad!
    Wel naar om te horen dat je zo lang ziek bent geweest, maar fijn dat het nu beter gaat. Lekker dat je verlof nu in zicht is!

Nuage, jij bent echt bezig met de laatste loodjes! Spannend joh! :D

Poppetje, en jij bijna op de helft! Maar aangezien je 2 kindjes krijgt ben je misschien zelfs al op de helft nu ;) Hoe gaat het ?

Hier inderdaad vandaag de pretecho gehad bij dr. Papa. Fantastisch! We zijn weer helemaal in de wolken. Alles zag er helemaal goed uit, hij heeft inderdaad echt al een hoop laten zien en gekke dingen uitgesloten.
    En.... we weten of het een jongetje of meisje is! Maar ik wacht nog even tot na het weekend met het hier neerzetten, want ik heb volgens mij meelezers en die wil ik het zaterdag pas vertellen. :D

19. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wat fijn dat het bevallen is Kaila!! Geweldige ervaring he :)

Ja nog 6 dagen heb ik vandaag gehoord en dan word ik ingeleid!

20. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Wow zo snel al Nuage!! Spannend!

Kaila jammer dat je meelezers hebt, wil het wel weten :p

Deel Deze Pagina