Kaila dat ziet er dan toch positief uit! Hoop het voor je! Jou verzekeraar niet s avonds te bereiken? Die van mij tot uurtje of 9 volgens mij en op zaterdag. Ik zelf werk geen kantoor uren dus heb altijd wel een gaatje op de dag om te bellen. Elk nadeel heeft zn voordeel Op de dag van de eicel punctie moeten wij als voorschot 3800 betalen anders gaat de punctie niet door. Dat kunnen we daarna weer declareren. Ze zijn al 3 weken aan het nadenken of het kan. Ik hoor steeds je hoort het zo snel mogelijk, de vraag ligt bij een andere afdeling, mijn collega is ermee bezig en het is druk. Maandag gaan wij weer naar Gent voor een echo en krijg ik mn medicatie schema. Ik ben nu verplicht aan de pil. Nuage idd mailen heeft bij ons goed geholpen! Anders konden we pas 18 mei terecht voor de uitslag, nu is in die week (als alles goed gaat) de punctie. Je mag best jaloers zijn hoor, je gunt het iedereen maar jezelf toch het meest!
Nee hoor gun het iedereen En ik heb al een kindje, dus ik leef altijd nog harder mee met stellen die nog geen kindje hebben mogen krijgen. Ik weet nog heel goed hoe dat was. Ik moet toch eerst die hystero. Heb wel gevraagd of ik de uitslag niet alvast mag hebben want die is er natuurlijk allang, maar dat mocht niet. Heel frustrerend vind ik het. Wow 3800 euro voorschieten. Zou ik dus gewoon niet kunnen, of ik het nou terugkrijg of niet!
Madeline, wat irritant, dat ze er zo lang over aan het 'nadenken' zijn. Ik snap wel dat ze deze vraag niet zo vaak krijgen en dus misschien niet zo goed weten wat ze er mee aan moeten, maar dan nog. Iemand zolang aan het lijntje houden is niet echt netjes. Wel goed om te weten, want dan kunnen wij daar ook alvast een beetje rekening mee houden voor straks. Gelukkig is het voor ons geen probleem. We hebben een hoop gespaard, hoewel we hadden gehoopt dat aan babyspullen uit te kunnen geven.... Wel heel spannend dat het maandag dus eigenlijk echt gaat beginnen! Ben benieuwd wat voor medicatie je precies krijgt. Mijn arts liet afgelopen maandag wel al wat vallen, maar dat heb ik niet onthouden. Het zal ook wel heel erg op je persoonlijke situatie worden afgestemd. Dat idee kreeg ik tenminste wel. (meer dan in nederland) Nuage, jammer dat je door die hysteroscopie moet wachten, maar wel fijn dat je dan meteen alles gehad en de uitslag hebt. Ik vond de 4,5 maand die ik moest wachten tot de intake ook echt eeuwig, maar ik heb daardoor wel iets meer mijn zinnen kunnen verzetten uiteindelijk.
Ik heb helaas ook al zolang moeten wachten op de intake. Ik heb in november de afspraak gemaakt en kon in maart terecht. Heb vandaag gevraagd of er misschien iets uitgevallen was waardoor ik eerder terecht kon, maar nee hoor dat kon niet. Ik kon wel bij een andere arts maar ook dan kon ik pas 2 juli terecht dus daar schiet ik niks mee op. Vind het heel erg jammer. Hopelijk ben ik gewoon al zwanger dan.
Nuage na ruim 3,5jr gun ik het mezelf toch het meeste hoor heb al heel wat mensen voor zien gaan nu zelfs voor de 2e keer. Ik zie af en toe groen van jaloezie. Kan er maar moeilijk tegen. Ik heb die 3800 nu ook even niet.. had ook flink gespaard maar helaas begaf mn auto het de vorige keer toen we naar Gent gingen. Godzijdank op loopafstand van het zkh. Ik heb het geluk dat ik in het geval van nood bij mijn ouders aan kan kloppen maar heb toch liever dat de verzekering een voorschot geeft. Kaila ik hetzelfde als de vorige keren. Dus Gonal-f en decapeptyl (plus pregnyl en utrogestan). Het kan zijn dat ze de Gonal ophogen of iets verlagen. Dat ligt aan de eicelvoorraad die ik heb. Daar is de vorige keer bloed voor geprikt. Ben je nog wat wijzer geworden over je verzekering?
Madeline, die jaloezie snap ik heel goed. Hier kan ik er ook nog steeds niet echt mee om gaan. Een groot deel van mijn vriendinnengroep zijn nu allemaal in hogere baby-sferen, en ik merk dat ik daardoor mezelf steeds meer afzonder. Ik heb gewoon geen zin om ze te zien en leuk te doen, omdat je er hoe dan ook mee geconfronteerd wordt. Vooral inderdaad dat je ziet dat iedereen sneller zwanger wordt, zonder problemen, terwijl ik nu toch steeds meer rekening hou dat het misschien bij ons gewoon nooit gaat lukken. Ik wil niet zeggen dat ik depressief ben, maar ik merk wel dat overal een beetje een pessimistische en nare bijsmaak aan zit. De verzekering is echt een ramp. Misschien heb je het al gelezen in een ander topic (over verzekeringen en Gent), maar ik ben gister echt super gefrustreerd geraakt door die stomme telefonistes van VGZ. Het komt erop neer dat ik 3 verschillende verhalen hoor, en ze me allemaal niet echt met zekerheid kunnen zeggen hoe het nou zit. Vervolgens moest ik maar mailen en mijn documenten opsturen, dan zouden ze onze situatie in overweging nemen. Heel raar. Ik heb gemaild, maar nog steeds heb ik geen uitsluitsel over wát er precies opgestuurd moet worden. Ik wacht nu op antwoord, daarna kan ik de verwijzingsbrieven hopelijk opsturen.
Kaila wat vervelend zeg van je verzekering! Misschien via de e-mail proberen? Dan heb je hun antwoord in ieder geval op papier staan.
Ja, dat heb ik dus gedaan. Helaas kreeg ik alsnog geen duidelijke, complete antwoorden. Toen ik uiteindelijik een beetje een chagrijnige mail terugstuurde dat hun antwoord onvolledig was en toen ik dus mijn vraag opnieuw stelde, hoorde ik niets meer. Dus nu wacht ik op een nieuw antwoord... Ik heb overigens ook maar meteen een klacht ingediend. Niet dat ik denk dat ik er wat aan heb, maar ik vind het echt ongelofelijk hoe slecht ze omgaan met vragen die ze niet dagelijks krijgen.
Daar heb je helemaal gelijk in! Ik ben bij Zilveren Kruis verzekerd en toen ik belde werd ik direct doorverbonden met een speciale afdeling voor mensen die naar een buitenlands ziekenhuis willen. Daar hebben ze alles met me doorgenomen en ze hebben me direct een e-mail gestuurd met een digitale folder over wat ik precies moet doen en wat er vergoed wordt. Ook kreeg ik een zorgcoach toegewezen voor vragen. Toen ik later belde over de MOAT was het wel iets rommeliger maar uiteindelijk kreeg ik toen ook antwoord. En toen we in Gent kwamen hoefde ik ook geen aanbetaling te doen. Ben zelf wel te spreken over deze verzekeraar dus. Maar jij daar heb jij niks aan. Maar dit is schandalig, je hoort gewoon duidelijkheid te krijgen!
Hey dames Er is hier in een paar dagen veel gebeurd, dus vanwege prive omstandigheden en in overleg met Gent stellen we de icsi nog heel even uit. Ik ga weer aan de pil en 26 mei starten we opnieuw. Die 3800 klopte trouwens niet, dat gaat direct naar de verzekering.
Hoi Madeline, War vervelend om het uit te moeten stellen, maar dan kan je eind mei weer opnieuw beginnen, en dat is gelukkig al snel! Sterkte en succes met alles!
Vandaag zijn we weer in Gent geweest voor een uitgangsecho. Voordat ik de echo kreeg vertelde de arts ineens dat er naast de MOAT ook het experimentele MOCA onderzoek is gedaan. (wisten we helemaal niks vanaf, er is nooit over gesproken..) Bij de uitslag van het MOAT onderzoek vertelde de prof dat het aan een defect van de eicel moest liggen. Nu werd er verteld dat de calciumwaardes te laag zijn. Dit kan verklaren waarom de vorige icsi's mislukt zijn. Het kan ook nog steeds dat er een klein defect is aan de eicel. De echo was verder oke, geen vocht, geen cysten of andere gekke dingen ik heb dus groen licht gekregen om te starten. In plaats van Gonal F krijg ik toch Menopur, ook is de dosis flink op gehoogd. Eerder vertelde de prof nog dat ze niet aan mijn medicatie wilde rommelen. De arts die ik vandaag had kon niet vertellen waarom de prof dit toch had aangepast. Niet dat ik het erg vind maar het verbaasde mij wel. Morgen vol goede moed beginnen met prikken Ik ga inmiddels ook weer naar de poh ggz voor wat meer rust in mijn hoofd.
Had je ook geen formulier erbij zitten over een experimentele behandeling? Wij wel, maar je las er zo overheen. We moesten het daar tekenen en inleveren maar ik heb overal foto's van gemaakt zodat ik het kon nazien. Kunnen ze iets doen aan die calciumwaarde?
Muzieknootje fijn dat je steun hebt aan de mensen die meeleven. Het lijkt mij zo heftig om mee te maken. Nuage ik heb alle papieren nog eens na gelezen die wij ondertekend hebben maar nergens staat iets over moca of een experimenteel onderzoek. Ik ben overigens wel blij met deze uitslag. Het geeft mij meer vertrouwen in de behandeling. De behandeling blijft hetzelfde icsi+aoa. (aoa / calciumbadje)