Vandaag was er op de echo niets meer te zien. Ik denk dat ik gisteren het vruchtje in mijn maandverband had liggen... Ik heb me te pletter gehuild.
Oh meissie toch, wat erg! Ik was er al bang voor maar je houdt toch hoop... Ik vind het heel erg voor je, het was je zo gegund! Heel veel sterkte en een dikke knuffel xx
He wat een verdrietig bericht Heel veel sterkte LenaMill, het was en is je nog steeds heel erg gegund.
Wanneer doen ze pgd? Gaat dat ook op cryo's? Ik hoop dat ik niet iedere keer zo ontgoocheld word. Dan word ik nog liever niet zwanger van zo'n embryo dat op 5 a 6 weken beslist te gaan...
Ooh nee....wat een klote bericht... Logisch dat je hier kapot van bent. Ik had zo gehoopt dat het niet waar was. Sterkte Lena!!
Wat een geluk dat wij emotioneel nog geen band hadden met dit kindje. Wij hadden nog geen hartje horen kloppen. Het liep daarvoor al mis. Ergens wist ik al langer dat het niet goed zat. Ik had een voorgevoel. Dat bruinverlies bleef maar duren. Dat is meestal geen goed teken. Natuurlijke selectie zegt Gent. Als het vruchtje niet helemaal in orde bleek te zijn, is het beter dat het zo vroeg gaat. Voor ik de zwangerschap begon te voelen. Stel dat heg veel later pas misliep, was ik er helemaal kapot van geweest! Wij geloven wel dat er nog een cryootje voorbestemd is voor ons. Op naar de volgende poging in augustus of september. Ik wacht het rustig af en kijk uit naar een zwangerschap die wel 9 maanden goed zit! Xxx
Volgens mij kom je in aanmerking voor PGD als jij of je man een ernstige erfelijke afwijking hebben, bijvoorbeeld het borstkankergen of Huntington o.i.d. Door middel van PGD kunnen ze dan de embryo's selecteren die deze aandoening niet hebben. Maar als je beiden gezond bent geloof ik niet dat ze de goede emmies er mee kunnen onderscheiden van de minder goede. Dat doet de natuur. Het is ontzettend verdrietig dat je je prille zwangerschap verloren bent maar ik ben blij te lezen dat je toch nuchter kunt kijken, dat scheelt heel veel voor je verwerking denk ik maar zeker ook voor je vermogen om door te gaan! En dat 'moet' je echt doen hoor, ook voor jullie is er vast wel een kindje, je hebt zo veel cryo's en daarmee ook zo veel kansen! Wij zullen hier allemaal zijn om je te steunen en moed in te praten op de momenten dat je het even niet meer ziet zitten, iedereen zit hier min of meer in hetzelfde schuitje of heeft daarin gezeten. Ik heb zelf ook twee vroege miskramen gehad, dus in hetzelfde stadium als jij, en het is inderdaad een vorm van natuurlijke selectie... het embryo is niet sterk/goed genoeg om een hartje te laten kloppen, dus stoot de natuur het af... Ik hoop echt dat een volgende cryo een plakkerd zal zijn en wens je voor nu heel erg veel sterkte!
Je kan in aanmerking komen voor pgd als er een afwijking in de chromosomen is bij de man of de vrouw. Zoals de afwijkingen die spikkeltje al genoemd heeft, of zoals bij mij een translocatie. In de meeste gevallen is een vroege miskraam gewoon 'domme pech' waar heel veel vrouwen mee te maken krijgen. Pgd wordt niet op cryo's gedaan. Heb een beetje vertrouwen in jullie potentiele babietjes! Je hebt nog veel cryo's over, en ook ik ben ervan overtuigd dat er minstens één plakker tussen moet zitten! Het is nu even een rottige periode maar probeer een beetje positief te blijven meid!
In uz Leuven werd al een chromosoomonderzoek gedaan. 10 tubes bloed ofzo. Ik viel bijna flauw. Daaruit bleek dat alles normaal was. Dan zullen we gewoon brute pech gehad hebben deze keer hè. Spikkeltje, wat erg dat jij ook 2 vroege miskramen hebt gehad. Was dat ook in Gent? Mag ik vragen hoeveel tijd erover ging voor je zwanger werd van dit kindje, na je laatste miskraam? De klap komt blijkbaar pas achteraf. Ik ben enerzijds opgelucht dat ik niet meer in stress leef door dat bruinverlies. Langs de andere kant was het zo zalig geweest om met kleine uk in de buik op reis te vertrekken. Al was het waarschijnlijk ook onhandig om 3 keer per dag aan de progynova en utrogestan te moeten denken. Daar heb ik nu natuurlijk geen "last" mee... Dus die gigantische handtas vol medicatie hoeft niet perse meegenomen te worden. Ik had speciaal een grotere tas gekocht waar de medicatie bij in kon, naast al de rest. X
Natuurlijk mag je dat vragen LenaMill. Ik heb mijn eerste miskraam gehad in augustus 2014, de dag voordat we op vakantie zouden gaan. Ik had het mijn moeder al verteld en we zouden bij hen gaan eten voor we vertrokken, maar mijn man heeft moeten bellen dat we later kwamen omdat ik ineens ging bloeden. Echt vanuit het niets, ik had geen enkel voorteken. (Achteraf gezien wel, want mijn CB zei dat ik 1-2 weken zwanger was en ik had een +3 moeten krijgen.) Het was 10 dagen na mijn positieve test, getest op NOD. De maand daarop was ik weer zwanger en die ging al eerder mis, op ongeveer 8 dagen na NOD. Weer vanuit het niets helderrood bloed, en daarna krampen. Daarna ben ik niet meer op de natuurlijke manier zwanger geraakt en dus ook niet meer zwanger geweest tot deze zwangerschap dankzij UZ Gent. Hou je er op vakantie wel rekening mee? Ik heb zelf de hele vakantie niet gezwommen, wegens infectiegevaar omdat je baarmoedermond openstaat (of zoiets). Het vloeien hield bij mij gelukkig snel op, ik hoop bij jou ook. Achteraf gezien was die CB die maar geen +3 wilde worden een veeg teken. Ik dacht bij die eerste twee zwangerschappen dat ik weinig hcg aanmaakte, maar bij flufje (de werknaam van onze kleine) zag ik meteen al dat de zw-test veel duidelijker was dan ik bij de andere ooit gehad heb. Gelukkig ook niets van bruin- of roodverlies gehad (afkloppen!) dus echt vanaf begin af aan voorspoedig. Ik denk dat het wel of niet voordoen van voortekenen wel een teken aan de wand is en je in jouw geval helaas geen goede cryo had, de natuur doet dan wat ze moet doen. Hoe verdrietig ook, het is waarschijnlijk idd een geval van brute pech. Hopelijk heb je volgende keer een plakbeeb!
Dank je wel voor je reactie. Wat fijn dat je dat zegt ivm zwemmen en infecties. Daar heeft niemand mij van op de hoogte gebracht en een infectie kan ik echt missen. Alleen met de voetjes in het water dus. Mijn man zwemt toch niet graag. Hij vindt dat vast niet erg. Het gekke bij mij is dat ik met tussenpauze rood bloed verlies. Het lijkt over en dan weer te herbeginnen. Net zoals mijn buikkrampen.
Heeft niemand dit gezegd? Oh wat raar! Mijn moeder zei het na mijn miskraam en toen ben ik er op gaan googlen, bij sommige verloskundigenpraktijken staat het ook. Mijn moeder gaf mij nml. haar maandverband mee, terwijl ik altijd tampons gebruik, juist vanwege datzelfde infectiegevaar. Zolang je bloedverlies hebt, is je baarmoedermond niet volledig gesloten. (Alleen snap ik dan niet helemaal dat je wel mag zwemmen als je gewoon menstrueert?) Bij mij heeft het bloedverlies toen af en aan een week geduurd, de ene dag erger dan de andere. De krampen waren wel heel gauw verdwenen. Je zal zien dat straks als het ophoudt het wel leeg voelt, maar tegelijkertijd ook 'schoon'. Ik hoop echt dat het vloeien gauw ophoudt bij je, dan kan je de miskraam een plekje geven en vol goede moed op naar de volgende cryo. We duimen allemaal voor een plakker!
Tja het heeft weer niet mogen zijn Elles. Het zal dus nog wat langer duren. Hopelijk ooit een 9 maanden durende zwangerschap! Wij hebben 2 katjes in huis. Ze zijn al 6 jaar bij ons en voelen precies aan dat er iets gebeurd is. Ze komen zoooo hard knuffelen. 😊 Ik ga hen echt missen als wij in Italië zijn.
Ik voel me inderdaad steeds leger. Geen pretje als de buren ook buiten zitten te spelen met hun kinderen. Ik heb dan maar 2 cocktails gedronken. Dat verzet je gedachten ook wat.😉
Jaaaa, de laatste loodjes! Hij zit nog steeds binnen en maakt volgens mij nog geen aanstalten eraan te komen. Hoop wel dat ik niet nog 2 weken door loop, maar we gaan 't zien. Ik wacht 'geduldig' af.
Heel veel succes Kaila! Hier toch ook aan de laatste loodjes begonnen. Baby is heel beweeglijk en ik krijg steeds meer last van benauwdheid, snel moe, slecht kunnen eten etc. Maar ik klaag niet. Nog exact 1 maand tot de uitgerekende datum vandaag