Dankjewel 😃 Het is idd even geleden dat ik hier was. Wel af en toe gekeken, maar een tijdje niks gepost. In een jaar kan er een hoop veranderen...Het ene traject hebben we moeten afsluiten, wat heel heftig en verdrietig was. Maar daarna zijn we toch een nieuw pad ingeslagen. Na een paar hobbels de eerste IUI gehad en die was meteen raak. Zo bizar en bijna niet te geloven. Ook niet na de eerste en tweede echo. Wat meer tijdens de termijnecho, waar er een druk bewegend klein mensje te zien was. En nog meer bij de echo voor de nekplooimeting, die goed was. Na jaren in een academisch zh hoeven we daar ook niet meer terug te komen. Maar blijft nog moeilijk voor te stellen dat het leven wat we op de echo hebben gezien in mijn buik groeit.... Ik voel me gelukkig prima. Zo goed dat ik me afvroeg of dat wel goed was, of ik me niet misselijk moest voelen, haha. Alleen soms heel moe, maar als dat het is, teken ik daar nu voor. En hoe is het met jullie? Madeline, hoe oud is julllie zoontje nu? Gaat het goed? Adrianna, hoe gaat het bij jou met de laatste loodjes?
Heel bijzonder spookje! Het is ook zo onwerkelijk een nieuw leven wat in je buik groeit! En als je kindje dan eenmaal op je buik ligt, is het nog steeds moeilijk voor te stellen dat dat in je buik heeft gezeten. Ons zoontje is nu 4,5 maand. Het slapen is een dingetje maar verder doet hij het super goed! Het is een lief, vrolijk mannetje, groeit als kool! We gaan straks naar het cb even wegen meten en prikjes. Ik denk dat hij al bijna 8 kg is. Het gaat zo bizar hard!
Ja hier is de innesteling helaas weer niet gelukt. Eind van de maand ofwel begin oktober krijgen we opnieuw een terugplaatsing. Ik hoop dat dat embryo ons kindje mag worden!!! Het begint erg lang te duren. Vreselijk! Ik wil zo graag ook een prutske in huis. X
He Lenamill wat kl@te weer..... Dikke knuffel voor jou. Veel moed en sterkte! Hier vandaag 40 weken zwanger, hoe bijzonder! De baby heeft het nog prima naar zn zin in mijn buik, en ik zou hem daar ook nog niet willen missen Ik heb amper klachten/kwaaltjes. Iedereen zeurt over de hitte behalve ik Maar hij moet zich deze week wel aandienen anders moet ik worden ingeleid en daar zie ik wel tegenop. Blijft afwachten dus....
Succes Adriana! En mocht je het willen weten, inleiden is absoluut niet verplicht he. Als het voor jou nog goed voelt dan zou ik niks laten forceren. Dan maken ze maar dagelijks CTG's als dat ze geruststelt. Ik lees dagelijks van vrouwen die zijn doorgelopen tot voorbij 42 weken zelfs.
Hoi, ikzelf ben twee weken te laat geboren. Mijn mama is dus bevallen op 42 weken. Ook bij mijn broer werd het 42 weken. Niks forceren. Als de kleine zich niet automatisch aandient, zal daar wel een reden voog zijn. Ik en mijn broer waren prima in orde bij de geboorte. Mijn beste vriendin is ook tot 41 weken gegaan. Was een zware bevalling van eerste kindje, maar alles dik in orde met de kleine. Veel succes!
Dank jullie wel! Ze wilden me eerst al met 41 weken inleiden maar ik gaf al aan dit zo lang mogelijk wil uitstellen (tenzij medisch noodzakelijk!). Dus ze laten me nu tot max 42 weken lopen. Nu is het ook zo dat de baby niet diep genoeg is ingedaald, wat voor problemen kan zorgen tijdens de bevalling. En als de vliezen breken moet ik meteen met spoed naar het ziekenhuis omdat de navelstreng onder het hoofdje terecht kan komen. Ook heb ik 4,5 jaar terug een keizersnede gehad, dus er is ook nog een risico dat het litteken scheurt. Bij een inleiding is dat risico groter. Al met al zijn er dus best wat zorgen Ik hoop toch dat het een dezer dagen spontaan begint
Wat jammer LenaMill, ik had het zó gehoopt voor je! Frustrerend ook, iedere keer dat wachten... bah. Hoop echt dat je volgende tp mag uitgroeien tot een prachtig kindje.
Hoi allemaal Ik wou even melden dat ik donderdag ben bevallen van onze tweede zoon. Alles zit erop en eraan. We zijn allebei nog wel erg moe van alles. Ik liep al twee dagen en drie nachten met onregelmatige maar flinke weeën, die helaas bijna niks deden. Uiteindelijk met wee-opwekkers toch tot volledige ontsluiting gekomen en om 23:07 is hij geboren. We zijn dolgelukkig Liefs Adriana
Daar is hij dan, gefeliciteerd Adriana!! Klinkt inderdaad als een pittige bevalling, maar fijn dat alles wel goed gegaan is. Hopelijk kunnen jullie ondertussen genieten van elkaar!
Mag ik een vraag stellen aan de AOA dames? Vanaf wanneer krijg je twee embryo's tegelijk teruggeplaatst in Gent? Moesten jullie een vruchtwaterpunctie laten doen tijdens de zwangerschap? Was dit verplicht? Wij zitten even in een dipje. De tp ging vandaag niet door. Embryootje was dood. Pfff 21 oktober hebben we een gesprek met prof De Sutter en wij zouden haar willen vragen of we vanaf de volgende tp twee embryo's zouden kunnen krijgen (als ze het overleven ). Wat denken jullie?
Oh meis wat een tegenslag weer.. Ik heb geen vruchtwaterpunctie gedaan. Het wordt geadviseerd maar is niet verplicht. Bij een 3de icsi mag je in NL 2 embryo's terug laten plaatsen, tenzij je 36 of ouder bent dan mag het gelijk de eerste X. Bij mij wilde Gent het niet doen omdat het wel de 3e icsi was maar ik had nog geen 3 terugplaatsingen gehad.
Ik heb in Gent wel al 3 tp gehad en in Leuven ook al 1. Hopelijk begrijpen ze onze zorg ook. Ik haat het om al die medicatie al jaren te gebruiken. Ik heb ook heel veel schrik hier ooit kanker ofzo van te krijgen. En nu de tp niet doorging, nam ik al die troep zelfs voor niks! En dat is ook niet de eerste keer! Daarom zouden we er twee willen laten terugplaatsen. De kans dat de tp dan kan doorgaan is in mijn ogen groter met twee embryo's die ontdooid worden.
Dit zijn wel de Nederlandse regels, weet niet hoe dat in België zit. Is een tp in eigen cyclus niet mogelijk?
Ach LenaMill, het zit je ook net mee hè?! Wat een tegenslag weer! Over twee embryo's plaatsen: ik geloof wel dat het gedaan wordt in Gent, maar niet echt van harte. Begreep van prof De Sutter dat een meerlingzwangerschap gezien wordt als een soort complicatie, je loopt ook meer risico's om beiden te verliezen en dus met lege handen te eindigen. Daarnaast meen ik ergens gelezen te hebben dat de kans op een geslaagde innesteling niet eens echt zo veel groter wordt als je er twee terugplaatst, maar goed, dat soort dingen weten de doktoren allemaal veel beter. Ik denk wel dat je met twee een grotere kans hebt dat er eentje het ontdooien overleeft. Balen ook dat je medicatie moet nemen voor je tp, kan me voorstellen dat je er goed naar van bent als dan blijkt dat je dat allemaal voor niets hebt gedaan! Risico op kanker en zo op den duur valt denk ik wel mee, maar toch, goed is het niet natuurlijk om allemaal kunstmatige hormonen in te spuiten. Over een vruchtwaterpunctie: nee, die heb ik niet gehad en nee, die zijn niet verplicht. Ik zou 'm niet gewild hebben ook, want je hebt toch altijd een kleine kans dat je daardoor een miskraam krijgt. Ik heb ook geen combinatietest laten doen, want ik geloof dat je bij een ongunstige uitslag dan alsnog een vwp of vlokkentest zou moeten laten doen en dat wilde ik niet. Bij mij hebben ze het er trouwens nooit over gehad, over die vwp bedoel ik. Is dat omdat jullie eicelactivatie hebben, dat het dan wel geadviseerd wordt?