Even ter duidelijkheid, wij wonen gelukkig in België en hebben meteen 6 terugbetaalde pogingen, maar de moat en het onderdeel geassisteerde eicelactivatie worden niet vergoed. Deze methode is nog niet wetenschappelijk bewezen. Dat moet je dus zelf bekostigen. Dus...Wat ik zou doen: maak een afspraak in Gent met prof De Sutter. Ze gaan de moat voorstellen. Daarna ga je met die resultaten naar een zorgverzekeraar . De Moat betaal je toch zelf. Maakt dus geen verschil of die verzekering ervan is of niet. Gent is trouwens het enige ziekenhuis in de wereld dat bezig is met moat en eicelactivatie. In Nederland kunnen ze dit nergens onderzoeken.
dankje Lena.. helaas gaan ze alle dossiers opvragen dus komen ze daar toch achter.. daar zaten wij ook aan te denken om nu naar het buitenland te gaan.. mar hoe werkt dat want wij hebben 3 pogingen gehad dus moeten we alles zelf betalen toch
Women je zou nog kunnen kijken of je evt via de belasting nog wat terug kan krijgen. Heel veel zorgkosten die je niet van de verzekering vergoed krijgt kun je opgeven bij de belasting maar dat is wel inkomensafhankelijk.
Ik ben volledig op... ziek verkouden... oververmoeid. .. pfff alles is te veel en ik ben rotslecht gezind en reageer nors op alles en iedereen. Ik word gek van al die kerstkaartjes met babyfoto's op!!! Elke dag zitten er wel in de bus. Kunnen ze ons niet gewoon iets anders sturen?!!! Doen ze dat opzettelijk? Veel van onze kameraden zijn jaloers op ons huis en op de praktijk die goed draait. Ze gaan daarom extra stoefen over hun kinderen of zeggen iets zoals: zie eens mijne zoon, da heb ik toch goe gedaan hè! ! Dan denk ik echt, zijn die nu achterlijk!!!!! Pffff sorry.... slechte dag! !!! Deze morgen zelfs mijn wekker niet gehoord. Schoot opeens wakker... Veel te laat.... eerste patiënt niet kunnen doen vandaag! Ze waren ook niet bereikbaar om te laten weten dat ze niet moesten komen, omdat ik het niet haalde.... natuurlijk stonden ze er wel hè! !!! Ik Haaaaaat alles momenteel!
Ach LenaMill, ik hoop echt dat je grote wens in het nieuwe jaar dan toch in vervulling zal mogen gaan! Juist met die "feest"dagen staat alles in het teken van gezin enzo, daar is niets feestelijks aan als je zelf nog tegen je zin met een lege schoot en een lege wieg zit. Ik hoop dat 2017 jouw/jullie jaar wordt!
Wow Spikkeltje, ik zie net dat jij al bijna moet bevallen. Over een maand toch! Dat is snel gegaan, jouw zwangerschap. Ja de feestdagen. .. Ik hoop echt dat onze cryo het overleeft en goed doet, zodat ik met kerst toch kan denken dat ik zwanger zou kunnen zijn!!
Oh lenamill dat zou echt geweldig zijn zwanger het jaar uit! Niet zo vreemd dat je momenteel een slechte dag of dagen heb als je dagelijks zo geconfronteerd wordt. Ik had het zelf rond deze periode van het jaar ook altijd extra moeilijk, herken het dus wel. Maar meis je bent echt super dapper, je geeft niet op, alles voor dat ene doel, een kindje! Je bent een vechter met ontzettend veel doorzettingsvermogen, je mag echt trots op jezelf wezen! X
Dank u Madeline, ik doe mijn best. Opgeven staat niet in mijn woordenboek... Soms is het toch echt zwaar. Nu deze nieuwe week begonnen is, voel ik me weer positief en kijk ik uit naar vrijdag! Hopelijk doet ons cryootje het heeeel goed!! Dat is mijn enige kerstwens dit jaar! Xxx
Hallo allemaal, Fijn om een forum gevonden te hebben met lotgenoten! Door verminderde zaadkwaliteit van mijn vriend zijn we afgelopen oktober met ICSI gestart. Intussen hebben we twee pogingen achter de rug die beide mislukt zijn. Dit betekent dat er geen terugplaatsing heeft plaatsgevonden. Bij de eerste punctie waren er 4 eicellen waarvan er 2 geschikt waren voor icsi en bij beide had geen bevruchting plaatsgevonden. Bij de evaluatie bleek dat beide eicellen bruin en korrelig waren. Er werd besloten om het schema (pil voorafgaand) en medicatie (menopur ipv gonal f) aan te passen. Bij de tweede punctie waren er 5 eicellen (arts was teleurgesteld ze had blijkbaar 9 follikels aangeprikt) waarvan er 4 geschikt waren voor icsi. Bij één heeft er bevruchting plaatsgevonden maar niet voldoende. Bij twee andere was er geen bevruchting en nummer drie was kapot gegaan. Tijdens de evaluatie na afloop bleek dat twee eicellen afwijkingen vertoonde (ook weer één bruin en korrelig). Als je leest wat de kansen zijn dat er geen terugplaatsing plaatsvindt bij icsi dan ligt dit erg laag. Dit is dan ook een vrij bizare situatie die ook veel verdriet en spanning met zich meebrengt 🙁 Na het evaluatiegesprek is besloten om een genetisch onderzoek in NL op te starten en naar gent oa voor de moat. Intussen weten we dat we begin februari terecht kunnen. Hopelijk zijn half maart de uitslagen dan terecht. Nu leven we wat tussen hoop en vrees! Fijn om te lezen dat er positieve ervaringen zijn met gent! Heeft iemand van julie ook ervaring met bruine / korrelige eicellen?
Hallo, Wat erg om te lezen... Veel sterkte! Dit is erg moeilijk. Ik denk dat ze in Gent eerst en vooral gaan denken aan een eicelprobleem. De MOAT is een test waarbij de zaadcellen getest worden op activatie van muizeneicellen... Weet niet precies of dit het juiste onderzoek gaat zijn voor jullie. Dat onderzoek duurt 6 weken. Bij ons hebben ze dit getest omdat wij, ondanks mooie eicellen die er volledig normaal uitzagen en ook niet kapotsprongen, toch geen bevruchting ontstond. Dat vonden ze vreemd. De icsi op zich verliep steeds vlot, maar bevruchting en dus celdeling was er niet. Het lijkt me goed om in Gent om advies te vragen. Hopelijk valt het mee! Liefs, Lena
Hoi veronieksku, Ik heb ook 2x mislukte icsi behandelingen gehad. Uit de moat bleek dat de zaadcellen wel in staat zijn om een deling op gang te brengen dus is de conclusie getrokken dat het probleem bij de eicel ligt. Mijn eicellen zien er wel normaal uit. Ik hoop dat ze jullie in Gent verder kunnen helpen! Lenamill hoe gaat het? Wanneer mag je testen?
Hier alles oké. Ik heb nog niet het gevoel dat ik mijn regels door ga krijgen. Dat is dus positief. Ik heb 2 januari de bloedtest. Spannend
Ik zie een streepje!!! Ik weet het , heb nog veel te vroeg getest. Maar ik had zo'n testdrang dat ik zelfs niet meer kon slapen.