Wat een hoop bijgeschreven ineens weer! Ik moest aan je denken Madeline, want ik had volgens mij onthouden dat je gepland had om eind mei weer de draad wat betreft ICSI wilde oppakken, maar zo te zien is dat gelukt Fijn om te lezen dat het weer beter met je gaat! Ik heb ook maar meteen even mijn contracten bij gepakt, maar ik heb ook niks getekend over de MOCA test specifiek. Wel dat onze resultaten meegenomen worden in het algehele onderzoek naar infertiliteit, maar dat lijkt me zelfs bijna logisch dat ze dat doen, al snap ik dat je er voor moet tekenen. Ik heb er zelfs met onze intake nog naar gevraagd, maar ze vertelde dat de MOCA test puur intern gedaan wordt voor onderzoek, dat ze daar nog heel erg mee bezig zijn. Ergens wel fijn hoor, Madeline, dat ze jouw resultaten daarin meenemen. Want wat ze doen is veel specifieker kijken naar de eerste fase van bevruchting, en kijken wat de effecten zijn op de hoeveelheden calcium en de actie van de zaadcel daarop. Geen idee of ze die resultaten met jullie delen, maar het is alleen maar om meer inzicht te krijgen in welke fase het fout gaat volgens mij. Dus lijkt me dat ze jullie alleen maar gerichter kunnen helpen! Het klinkt voor mij trouwens positief dat de professor zegt dat het aan lage calciumwaardes ligt. Want die worden immers toegevoegd met AOA. Lijkt hoopvol, Madeline! En ook fijn dat de uitgangsecho goed was. Wel raar dat de medicatie alsnog veranderd is. Wel jammer dat je niet precies weet waarom, maar ja. Geen idee ook of bijwerkingen anders zijn dan bij Gonal-f? Bevalt dat, poh-ggz? Ik hoop dat ze je een beetje rust kunnen geven. Hier heb ik me gisteren opgegeven voor een cursus voeding & fertiliteit (van Rika Lukac). Super interessant wat juiste voeding, hormonen, vitamines en stress/ontspanning met je lichaam en dus vruchtbaarheid doen. Ik verwacht niet dat ik er spontaan zwanger van word, maar ondertussen ben ik echt alle eventuele mogelijkheden aan het aanpakken voor een kansje op verbetering! En ik werd ook gebeld door mijn arts, ik schrok me wild! Ze had namelijk gezegd dat bij geen bericht alles in orde was, en we elkaar dan met de uitslag zouden zien. Als ze nu belt, dan is er iets mis.... Ze vertelde dat de bloeduitslagen binnen zijn (uiteraard al een tijd, ik ben een maand geleden geprikt), maar dat door een foutje in de communicatie ik nog geen uitslag door had gekregen. :x Mijn AMH-waarde was gelukkig helemaal in orde, maar mijn schildklierwaarden waren te hoog. Ze willen dat je onder de 2,5 zit, en ik heb blijkbaar 3,1. In Nederland nog geen waarde dat ik ziek gevonden wordt (dan zou het 3,5- 4 moeten zijn), maar wel te hoog zodat ik nu medicijnen moet gaan slikken. Fijn, ik zit dus sinds vandaag aan de thyrax. Hopelijk krijg ik daar niet van de debiele bijwerkingen van. Ik vroeg, omdat ze ons blijkbaar waren vergeten te bellen, of het dan ook écht zo was dat het zaad wel goed was. We hadden namelijk voor de 2e keer die dag moeten inleveren, dus wellicht was het helemaal niet goed genoeg voor de MOAT. Ze is maar meteen het lab gaan bellen, maar gelukkig kregen we te horen dat er 8 buisjes ingevoren zijn! En ze vertelde er ook bij, dat het echt uitvoeren van de MOAT voor ons staat gepland op 4 juni. Toch gek idee blijft het, dat je weet dat ze dan op dat moment aan het knoeien zijn met het dna van mijn vriend. Dus ja, hoop dingetjes hier ook weer ineens, toevallig ook hier allemaal gisteren. En mijn cavia is ook nog eens doodziek Ze heeft, ironisch genoeg, net zoals het baasje, cystes in haar eierstokken.... Zo sneu, elke dag 4 orale spuitjes moeten geven aan zo'n spartelend ziek beestje Maar goed, ik zal jullie daar verder niet mee lastig vallen. Zo. En nu stap ik weer van mijn praatstoel.
Kaila dat is schrikken zeg, maar tegelijkertijd ook wel "fijn" want schildklierproblemen kunnen zorgen voor vruchtbaarheidsproblemen en miskramen. Dus hoe eerder je dit onder controle hebt hoe groter jullie kansen. En jij zou dus al eerder de uitslagen krijgen van het bloedonderzoek? Ik snap er niks van hoor. Ik ben in maart geprikt en ik heb ook nog niks gehoord en toen ik erom vroeg zeiden ze dat ik tot juli moet wachten...
Ik baal dat ik weer aan de pilletjes en dus extra hormonen moet, maar ik ben inderdaad blij dat dit wel aan het licht is gekomen in Gent! In Nederland kijken ze hier dus totaal niet naar. Niet dat ik al ervaring heb met een terugplaatsing oid, maar dat hoop ik natuurlijk nog steeds wel een keer te krijgen. En met ons is dit afgesproken zodat we na de uitslag van de MOAT direct door kunnen voor een ICSI met AOA poging, omdat we nu al maanden tussen de vorige poging hebben zitten. Als ik nu al een maand aan de thyrox zit, dan hopen ze dat strakjes mijn waarden al genoeg gezakt zijn zodat we direct door kunnen. Jammer, dat jou werd verteld dat je moet wachten. Is een kleine moeite om door te bellen, zou je zeggen. Is jouw schildklier ook gemeten? Want bij mij ging het puur om die waarden, dat ze dat eerder door wilden bellen.
Echt gek. Wij hebben ook MOAT en dus ook mogelijk het advies ICSI. Ze hebben alleen m'n TSH geprikt zie ik, het is bij mij allemaal al in NL geprikt. Ze hebben zich nu gericht op m'n immuunsysteem en bloedstolling. Ik kan nog wel een keer vragen of ik die uitslag alvast mag, ik had gevraagd naar de MOAT. Spannend hoor ik ga duimen voor jullie dat dit 'm gaat worden!
Kaila ja die poh bevalt tegen alle verwachtingen in prima! Menopur schijnt qua bijwerkingen niet veel anders te zijn dan gonal f. Meestal zorgt menopur wel voor eitjes van betere kwaliteit maar kleinere hoeveelheid dan bij gonal f. De aantal eenheden die ik moet gaan spuiten ligt ook een stuk hoger. Balen dat je aan de thyrax moet maar dat geeft volgens mij nauwelijks bijwerkingen, zeker geen debiele. Wel vreemd hoe ze met de uitslag zijn omgegaan.. leuk dat je een cursus gaat doen! Ik loop zelf bij de acupuncturist, met hetzelfde idee. Als het kan zorgen voor verbetering dan wil ik dat proberen. Hoe groot of klein die kans ook is. Ik wil er volledig voor gaan dus wil niet achteraf het gevoel hebben: had ik maar.... Wanneer ga je met de cursus beginnen? Hoe is het afgelopen met je verzekering? Is alles nu geregeld? Beterschap met je cavia!
Pfff... nee.. de verzekering... dat loopt nog steeds. Ik ben ondertussen wel gok ik 5uur telefoneren, 10 mailtjes, 2 klachtbrieven, en úren zoeken naar verborgen documenten (en het ontbreken daarvan!) op de site om mijn verhaal kracht bij te staan. Zo ver als ik nu ben geven sommige telefonistes ons gelijk; dat het NIET op de site te vinden is dat UZ Gent inderdaad een contract heeft, maar IVF uitgesloten is, dus dat we het wél vergoed zouden moeten krijgen. Nu nog zo ver doorzeuren dat het ook daadwerkelijk gebeurd. Maar goed, mochten we het voor elkaar krijgen dat ze ons gelijk geven, krijgen we alsnog maar maximaal 2317,- vergoed, want dat is blijkbaar de kostenafspraak voor ICSI met ziekenhuizen in Nederland. Onze behandeling kost in Gent bijna 6000,- bij elkaar. En dan reken ik alle benzine- en hotelkosten niet mee natuurlijk, want dan komt er zo weer een paar honderd euro bij... Naja. Gezeur. We gaan sowieso moeten betalen deze zomer. Ik hoop alleen dat we die 2317,- kunnen krijgen. Dat scheelt dan toch weer...
kaila kan jou verzekering geen s2 verklaring afgeven? zie Opname en dagopname en Formulieren voor uw sociale zekerheid Stel dat het nou niet lukt volgens mij kun je dan tijdens je belastingaangifte de kosten indienen.
Goedemorgen Wij zijn weer op weg naar Gent voor een fm. Afgelopen vrijdag ook in het zkh geweest voor een meting. Zijn aardig wat follikels dus straks ook even bloedprikken om te kijken of ik geen overstimulatie heb. Als alles goed gaat heb ik dinsdag of woensdag de punctie.
Weer van alles geschreven hier. En wil toch wel graag weten hoe het iedereen met de MOAT vergaat. Madeline, je zit volop in de hormonen. Hoe was de FM? Hoop dat het geen overstimulatie wordt. Kaila, jullie kunnen ook door. Vervelend dat je extra pillen nodig hebt, maar beter nu dan dat ze er later achter komen. Wanneer is jullie volgende afspraak? Ik begin over anderhalve week met Triptofem. Eind juni de eerste fm en dan voorlopig op 10 juli de punctie. Ik vind het heel fijn dat er weer iets gebeurt.
Oh wat fijn dat je wat vooruit kan kijken nu. 10 juni is al snel, en nu het prachtig weer is buiten, vliegen de dagen zo voorbij.
@Muzieknootje: is ook zo, op het werk is het ook druk, dus dat maakt ook dat de tijd snel gaat. En dat is fijn. Aan de andere kant is het ook wel eng, want het is echt erop of eronder, dit wordt onze laatste poging. En er is niet echt iets veranderd t.o.v. de vorige keer, behalve dan dat mijn lief trouw zijn vitaminepreparaten slikt. Als de punctie idd op 10-07 is, is er indien mogelijk op 13 juli een tp. Of niet. De kans is vrij groot dat het daar op uitdraait, daar moet ik reëel over zijn. En daar zie ik tegenop. Zo negatief en dat bij zulk lekker weer.....👿 Sorry, sorry dames, maar heb even een dipje. Moet ik toch even kwijt. Komt mede door de buurvrouw hier. Ik woon hier nog niet zo lang, ben nog niet zo heel lang geleden bij mijn vriend ingetrokken. We wilden al veel langer samen wonen, maar kwam er door omstandigheden (moeilijke huizenmarkt) niet van. Maar goed, vriendlief woont hier al zijn hele leven en ik kom hier ook al wel jaren. Dus af en toe maak je dan een praatje met de (oudere) buurvrouw. Ze sprak me vanochtend even aan en vroeg of mijn vriend weg was voor z'n werk, zoiets had ze begrepen. Vriend zit idd twee weken in het buitenland. Als er iets was, mocht ik altijd langskomen, ik ken hier weinig mensen, dus op zich heel vriendelijk. Tot ze wat aarzelend zei "zeker nu", waarop ik haar vragend aankeek. "Want je bent toch in verwachting?". Daar hadden de oudere dames hier in de straat het blijkbaar over gehad. Eh, nee, was het maar zo.....ben gewoon te zwaar. En dat ben ik ook, maar niet zwaarder dan een paar maanden terug. Ik kon wel door de grond zakken. Ze ging daarna na nog een paar woorden weg en ik ging gauw naar binnen om een flink potje te janken. Ik vind het überhaupt geen vraag die je stelt, je weet nooit wat er speelt. Maar extra pijnlijk omdat we zo graag willen en de kans dat het nooit gaat lukken erg groot is. En omdat ik dit echt niet zag aankomen, kwam hij heel hard binnen.: Dank voor het lezen, negatieve modus weer uit Komende weken maar op water en brood denk ik...
@ Nuage, dat duurt idd lang zeg. Vervelend, je wilt gewoon verder. Het plan bij ons was eind december materiaal inleveren en dan eind februari afspraak bij de prof. Weet je waarom het zolang duurt?
De prof kon gewoon niet eerder helaas. Ik had het eigenlijk anders moeten doen maar ja dat zeg je achteraf. 4 maanden wachten is gewoon te lang voor me. Wat vervelend zeg voor je wat de buurvrouw zei. Ik ben ook wel eens aangezien voor zwanger dus troost je, maar toen waren we nog niet bezig enzo dus in dat geval lijkt het me nog 100x pijnlijker. Dikke knuffel xx
Ff kort een berichtje het zat niet helemaal goed de kleinere follikels groeien niet goed mee dus dat zouden veel onrijpe eicellen zijn als er dinsdag al gepuncteerd wordt. Morgen weer naar Gent voor bloedprikken en een fm om te kijken of het uitgesteld kan worden naar donderdag. Ze willen de grote follikels ook niet kwijt raken en de hormoonwaarde mag niet te hoog worden. Met een beetje pech moet ik dinsdag ook weer terug..