Geen bevruchting of celdeling bij ICSI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kaila, Dec 3, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Madeline

Madeline Bekend lid

Sep 24, 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Succes vandaag lenamill! Fijn dat je zo snel terecht kunt. Hopelijk kan ze wat voor jullie betekenen.

2. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Aug 17, 2014
    1,245
    413
    83
    Female
    Bij mijn Iieve zoontje en dito man
    Succes vandaag LenaMill! Ik weet dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is, maar hou alsjeblieft de moed erin. Ik duim voor jullie!

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Superlief dat jullie eraan gedacht hebben. Het gesprek was to the point. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen. De Sutter vertelde dat de helft van alle cryo's die ingevroren zijn niet bruikbaar zijn. Daarom spreekt zij van een zwangerschapskans van 50 procent. De twee embryo's waarvan ik dus heel kort zwanger was, waren geen goede embryo's. Ze hebben toch even moeite gedaan om in te nestelen...maar het kon niet blijven duren. Dus vroege miskramen komen vaak voor bij cryo terugplaatsingen. Het is "normaal".
    Sommigen gooien meteen een 6 en hebben geluk dat het een goede cryo is, anderen gooien een 1 of 2. Daar horen wij bij, bij die laatste groep. We moeten verder doen tot we 6 gooien.
    Ondertussen let ik nog meer op gezonde voeding: geen suikers , geen koemelk, geen granen, geen koolhydraten. ... Biogroenten en fruit...
    We krijgen een cryo zonder progynova en utrogestan (op mijn vraag ). Ik ga een eisprong opwekken van mezelf en dan krijg ik Pregnyl. Na de terugplaatsing is er dus geen medicatie meer. Nu gaan de natuurlijke hormonen van mijn eigen eicel hun werk moeten doen. Ik wilde dit eens proberen, omdat ik de progynova en utrogestan niet vertrouw. Het is te kunstmatig en te geforceerd naar mijn gevoel. Als het geen goed embryo is, wil ik ook niet dat het door de medicatie gepushed wordt om in te nestelen (voor een weekje).
    We zien wel hoe het nu loopt. Ik ben al blij dat ze openstonden voor wat ik wilde proberen.... x

4. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Spikkeltje je bent BEVALLEN!!! Oh proficiat! Waarom vertelde je het niet? Ik zie het in je onderschrift. Hoe gaat het met jullie kindje? Is het een jongen of een meisje? Xxx

5. Madeline

Madeline Bekend lid

Sep 24, 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Lenamill hebben jullie het ook nog gehad over 2 embryo's terug plaatsen?
    Ik vind het trouwens wel vreemd wat ze jullie verteld heeft. Wij kregen te horen destijds dat we niet meer kans op een miskraam hadden als bij een gewone zwangerschap. In NL werd er wel vooraf gewaarschuwd maar Gent zei juist een betere embryo selectie te hebben waardoor je niet meer risico loopt dan normaal.

Spikkeltje gefeliciteerd met de kleine!
    Wat stom van me, je hebt pas nog verteld dat het niet lang meer zou duren. Ik heb er helemaal geen erg meer in gehad.
    Bevalling goed verlopen? Alles goed met jullie?

6. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Twee embryo's mag niet voor de leeftijd van 40 jaar! En dat zei ze met een strenge stem hoor! Ik schrok ervan...

7. Spikkeltje

Spikkeltje Fanatiek lid

Aug 17, 2014
    1,245
    413
    83
    Female
    Bij mijn Iieve zoontje en dito man
    Wat reageer je lief LenaMill, dank je wel! Ik vertelde het hier maar niet te uitgebreid omdat ik dat zo "in the face" voor jou vond, op de dag dat jij te horen kreeg dat je slechts een biochemische zwangerschap had lag ik te bevallen van een kerngezonde zoon...

Ik ben twee dagen bezig geweest, ben op de 10e ingeleid vanwege de zwangerschapsdiabetes. Eerst primen mbv tabletten (heel fijn, iedere keer getoucheerd worden, au au) en daarna met een ballon en het breken van de vliezen. Inmiddels waren we toen al twee dagen verder en kreeg ik de ochtend van de 12e een infuus met weeënopwekkers. Die kwamen best snel opzetten en ik moest op bed blijven liggen van de artsen want onze kleine had het niet zo prettig, dus dat was best wel eng. Toen ik eenmaal ontsluiting had dipte zijn hartslag ook wat, zelfs tot onder de 70, dus wij waren Spaans benauwd dat er op het laatste moment iets zou gebeuren. Gelukkig hadden we een kordate gyn en die besloot tot een knip + vacuümpomp en hoppa, toen had ik binnen no time het mooiste mannetje van de wereld in m'n armen. Ik kon het gewoon niet geloven!! Daar was 'ie dan eindelijk!

Hij had een prachtige Apgarscore (9 direct, 10 na 5 min) ondanks zijn lage suikerwaardes, wel moesten we blijven totdat 'ie drie keer een goede waarde had. Dat was gelukkig de volgende dag al en zo kwamen we de 13e thuis met ons lieve ventje. Terwijl ik dit typ, ligt 'ie lekker in de draagdoek tegen me aan te slapen, hij weegt inmiddels al ruim 3200 gram (bij zijn geboorte maar net iets meer 2800 terwijl ons de hele tijd gezegd was dat we zo'n vette baby zouden krijgen) en ik zou me de hele dag kunnen vermaken met alleen maar naar 'm kijken en 'm knuffelen. Het is nog veel mooier dan ik me had kunnen voorstellen, zo intens en overweldigend, en lieve LenaMill dat gun ik jou ook zo erg. Ik hoop echt dat je nu eens 6 gooit op die dobbelsteen, dat 2017 ook jullie jaar wordt!

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Ooh wat was de bevalling wel zwaar zo te horen. Bevallen doet zeker geen deugd. Pijnlijke bedoeling.... heb ik al vaak begrepen uit de verhalen, maar ik lees wel graag zo'n verhalen met een happy end. Dus PROFICIAT!
    Geniet van jullie mannetje.

Wat lief hoe je het mij ook gunt. Ik ben heel benieuwd wat de toekomst nog in petto heeft. Ik ben vorige week begonnen met anders te eten. Geen koolhydraten, geen zetmeel, geen suiker, geen granen.... We eten al het fruit en groente biologisch. Ik heb dit allemaal uit een boekje 'innesteling, zwanger worden en zwanger blijven'. Speciaal voor koppels in het traject, die ook al miskramen hebben gehad. Ik neem ook extra vitamines en mineralen en ook probiotica (omdat ik geen appendix meer heb). Tja, we kunnen dit proberen. Ik heb ook zelf voorgesteld aan prof De Sutter om de volgende tp zonder extra medicatie te doen. Gewoon nu clomid om een eicel te laten rijpen. (Heb pcos) en dan pregnyl om te kunnen timen. Na pregnyl niets meer....geen medicatie. Ik wil niet dat een 'slecht' vruchtje even gepushed wordt om in te nestelen, door de utrogestan en progynova 3 keer per dag. Ik wil niet meer "voor eventjes zwanger worden". Hopelijk ben ik de volgende keer goed zwanger van een mooi vruchtje dat een gezond kindje mag worden. Ik laat nu dus mijn natuurlijke hormonen hun werk doen na de eisprong en tp. Wel spannend. X

9. Madeline

Madeline Bekend lid

Sep 24, 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Klinkt pittig spikkeltje ons zoontje daalde ook zo met zn hartslag zelf heb ik dat niet echt bewust mee gekregen gelukkig. Fijn dat hij gezond is en lekker groeit!

Ow lenamill vind je zo dapper, na alle tegenslagen er nog zo vol voor kunnen gaan! Nu moet het eindelijk gaan lukken hoor, gun het je zo!

Wordt er in Gent eigenlijk op je bmi gelet? Ik weet het echt niet meer. Heb momenteel moeite met op gewicht blijven. Ik zit nog maar iets boven ondergewicht en blijf langzaam gewicht verliezen..

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Ik denk het niet hoor. Ik heb in gent nog nooit op een weegschaal gestaan. Ze vroegen ook mijn gewicht en lente nooit. Dat deden ze wel in leuven. Het dossier van leuven ging uiteindelijk wel mee naar Gent ...
    Je kan moeilijk veel beginnen snoepen om gewicht bij te komen hè. Lastig. Ik zit juist op bmi volgens mij, maar ben met een dieet begonnen en ook al twee kilo afgevallen. Hopelijk blijft het hierbij. Ik volg een dieet volgens het boekje zwanger worden en zwanger blijven - innesteling. Geen suiker, geen koolhydraten, geen granen, geen zetmeel. Drastisch. ..maar ik voel me stukken beter!!!! Energieker en positiever. Morgen misschien een tp als cryo het goed doet. Spannend weer
    , want deze keer zonder medicatie. ..geen utro, geen progynova.

11. Madeline

Madeline Bekend lid

Sep 24, 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Dat is idd wel heel drastisch lenamill. Fijn dat je er zo goed bij voelt. Laten we hopen dat dit de manier voor jou is om zwanger te worden en blijven! Ik zit weer te duimen voor je!

Ik kan mij niet herinneren dat ik in Gent op een weegschaal hebben gestaan. Dat zal dan wel niet. In het UMC moest het wel.
    ik heb niks aan mijn eetpatroon veranderd, maar heb een kleine nachtbraker wat veel energie vreet.

12. YessieP

YessieP Lid

Feb 20, 2017
    7
    0
    1
    Female
    Hallo meiden,

Ik ben helemaal nieuw op dit forum en dit onderwerp past dus helemaal bij ons helaas.

Ik heb al het eea van jullie gelezen, begrijp ik goed dat jullie allemaal een MOAT test hebben laten doen?

De arts in Gent gaat nu wel voor zover mogelijk onderzoek doen 'naar een eventuele waarom'

Hebben jullie hier ervaring mee?

Liefs

13. Madeline

Madeline Bekend lid

Sep 24, 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Hoi YessieP
    Wat rot dat jij hier ook thuis hoort..
    Bij ons is de MOAT gedaan, niet bij iedereen volgens mij. Is er bij jullie al gesproken over de MOAT?
    Mag ik vragen wat de reden is geweest dat er na een icsi poging zonder embryo's toch weer een ivf poging is gedaan?
    Ik denk dat Gent dan niet aan een eicel activatie probleem denkt want dan was de MOAT lijkt mij al uitgevoerd.

14. YessieP

YessieP Lid

Feb 20, 2017
    7
    0
    1
    Female
    Hi Madeline,

Bedankt voor je bericht.
    Gent gaf aan voor ivf gekozen te hebben omdat mijn vriend zijn zaad zo goed was.

Aha ik snap je, de MOAT is dus niet voor het probleem met de celdeling?

15. Madeline

Madeline Bekend lid

Sep 24, 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    MOAT is een onderzoek naar het activerend vermogen van de zaadcel. Maar als er een probleem was met de activering dan hadden ze dat wel gezien bij de icsi. Of heb je je dossier niet meegenomen naar Gent?

16. Madeline

Madeline Bekend lid

Sep 24, 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Hoe is het gegaan lenamill?

17. YessieP

YessieP Lid

Feb 20, 2017
    7
    0
    1
    Female
    Ja die heb ik meegenomen naar Gent. Ik wist niet dat ze dat konden zien bij ICSI. MOAT is dus niet zinvol bij ons?

En spannend jullie voor een 2e:)

18. Madeline

Madeline Bekend lid

Sep 24, 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Ik kan natuurlijk niet zeggen of het wel of niet zinvol is. Maar ik denk dat Gent niet uit gaat van een activatie probleem. Lijkt mij dat ze anders gezien je voor geschiedenis eerst de moat hadden uitgevoerd voordat ze een nieuwe behandeling hadden opgestart. Na het zien van ons dossier is eerst de moat uitgevoerd en daarna icsi+aoa.
    Ja zal zeker weer spannend zijn zodra we weer actief de medische molen in gaan! Kan niet wachten om weer zwanger te zijn!

19. YessieP

YessieP Lid

Feb 20, 2017
    7
    0
    1
    Female
    Ja ik snap je. Duidelijk verhaal. Fijn zo'n arts op een forum haha. Dan moeten wr maar afwachten wat ze gaan zeggen.

Dat snap ik, fijn dat jullie in mei weer naar Gent gaan :) :)

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

Aug 3, 2014
    4,261
    997
    113
    Alles is gisteren goed gegaan. We kregen een volledig gehatched en mooi verder ontwikkeld embryootje teruggeplaatst. Dit allemaal in een cyclus zonder hormonen! Zalig! 🍀🍀🍀🍀

YessieP, dus na 2 pogingen zonder bevruchting zijn jullie naar Gent gegaan? Hadden jullie een afspraak met prof De Sutter? Wij hadden in Leuven ook 3 pogingen zonder bevruchting of celdeling. Bij ons werd de MOAT meteen aangeraden en daarna geassisteerde eicelactivatie. Met als resultaat : 14 topembryootjes! Waauw! Deze techniek was op ons lijf geschreven! Ik ben ook al 2 keer zwanger geweest op een half jaar tijd, maar helaas mocht het niet goed blijven gaan. Veel succes en welkom hier!

Liefs, Lena

Share This Page