Geen bevruchting of celdeling bij ICSI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kaila, 3 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    Stiertje ik denk het niet, volgens mij heb je een eicelactivatieprobleem of je hebt het niet. Niet dat het later ontstaat ofzo. Weet het niet zeker hoor.
    Zou toch even bij je arts aangeven dat je met vragen zit. Als je arts je vragen niet kan beantwoorden moet ze dat zeggen en niet zo in onzekerheid laten zitten.

2. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Aangezien jullie eerste score wel goed was (6 embryo's van de 10 eicellen is eigenlijk schitterend), lijkt het mij precies dat jullie de tweede poging andere medicatie ofzo gehad hebben ofwel ben jij of je man ziek geweest in de periode of voor de periode van de icsi. Dit eerste resultaat komt vast niet in aanmerking voor Moat en eicelactivatie denk ik. Van ziekenhui veranderen is wel nuttig soms! Wij hadden in Leuven ook een slecht gevoel. Ze hielden ons aan het lijntje en leken geen antwoord te weten op onze vragen. Dan heb je het daar wel gehad en moet je conclusies trekken. Dit is niet niks en ook niet goedkoop. Bovendien zijn de pogingen die je vergoed krijgt niet oneindig. Dus geen tijd verspillen ergens. Dat is mijn advies. Groetjes

3. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Het eicelactivatie probleem zou een erfelijke factor zijn die bij iemand ontstaat en vanaf dat moment ook aan je kinderen kan worden doorgegeven. .. Het is dus iets waarmee je geboren wordt zei prof De Sutter. Ze legde uit dat mijn man zijn zaadcellen een eiwitje misten en dat was net nodig om mijn eicellen te kunnen activeren. Het ontstaat dus zeker niet tussen twee icsi's... En je kan er ook niks aan doen. Geen medicatie om het op te lossen ofzo.

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Vergis je niet, bij ons was er heel vaak bevruchting maar ontstonden er partiele mola's doordat de zaadcellen de eicel niet konden activeren en daardoor dus dubbel bevruchten. Dit resulteerde in miskraam na miskraam.

5. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland

Maar dat is bij icsi niet mogelijk 😉

6. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Zit met een gevoel van verbazing en geluk het verhaal van LenaMill te lezen. Waanzinnig. Gefeliciteerd!! Wat een wonder ❤❤❤ en wat een tovenaars dan, daar in Gent. Of prof. De Sutter is een tovenares dan ;)

Wauw.

Maar dan nog dit:

Hier goed zaad. Bij ivf1 (januari 2016) 4 eicellen op IVF en 4 eicellen op ICSI: 8 embryo's. Bij ivf2 alles op IVF, want niet alleen de ICSI-eitjes maar ook de 4 ivf-eitjes hadden het bij ivf1 goed gedaan. En idd: alles bevrucht (was november 2016). Dus ICSI niet nodig.

En dan nu deze maand ivf3: 3 eicellen, 0 embryo's.

BAM.

Niet alleen reageer ik steeds minder goed op de gonal/orgalutran/pregnyl, maar ook ineens geen bevruchtingen, waar eerder telkens ALLES bevrucht werd.

Ik voel me verslagen. Van álles... hadden we dit niet verwacht.

Hopelijk horen we woensdag as. wat ze als reden zien. Maar als ik jullie goed begrijp kan het dus niet aan een gebrek aan eicelactivatie liggen? Want dat was ook door mijn hoofd geschoten...

7. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Dank jullie wel voor de antwoorden. Erg vervelend dat een aantal van jullie wel met zo'n activatieprobleem te maken hebben.. Maar gelukkig veel positieve verhalengte met goede afloop!

Ja Mlady, vooral dat onverwachte hé. Ik weet nog dat we in de auto op weg naar de tp zaten te fantaseren; hoeveel embryo's zouden er nu weer zijn ontstaan, toch vast weer 4 of 5 zeker. En dan horen in het zh 'nou met de hakken over de sloot een tp '. Niet echt hoopgevend. Hopelijk is het een eenmalige gebeurtenis.

8. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Was dat bij icsi Nuage? Of bij ivf?
    Normaal gezien injecteren ze maar 1 zaadcel in elke eicel bij icsi.

9. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Wij hadden helemaal geen vruchtbaarheidsbehandelingen. Ik snap dat het bij icsi niet kan maar ik bedoelde alleen dat de afwijkingen soms anders werken. Wij zouden bij ivf gewoon bevruchtingen krijgen. Bij icsi wel een paar waarschijnlijk maar niet veel. Want de MOAT was superslecht: alle zaadcellen hadden gefaald de eicel te activeren. Toch 2 kinderen spontaan gekregen.

10. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Ja dat is inderdaad een hele andere situatie als bij ons. Niet te vergelijken. Bij ons was de Moat ook slecht, maar niet zo erg als bij jullie. 60 procent kon de muizeneicellen niet activeren. Toch werden wij in al die jaren nooit spontaan zwanger en onze eerste poging was ivf. Geen bevruchting. Helaas bij icsi ook geen reactie. Pas toen er eicelactivatie bijkwam leek het probleem plots opgelost.
    Hoe gaat het ondertussen met jou? Heb je het weer wat kunnen verwerken allemaal en een plaatsje kunnen geven? Ik had echt goede hoop voor jou. Jammer dat jullie derde wondertje niet ter wereld mocht komen! Xxx

11. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nee het gaat heel slecht met me eerlijk gezegd. Ben vorige week gecuretteerd en gisteren gehoord dat het geen partiële mola was. Dat was een enorme klap. Ik dacht echt dat het zo was en dan was het kindje nooit levensvatbaar geweest. Volgens de Sutter hadden wij 95% kans op partiële mola's en zij dacht dat dit mogelijk zelfs de reden was voor alle miskramen. Maar met dit kindje was dus niks aan de hand. En aangezien ik niet alle medicatie had genomen... een enorme klap. Ik weet het pas sinds gisteren dus het zit nog heel erg hoog.

Helaas moet ik wel alsnog elke week hcg prikken omdat ze alsnog bang zijn voor een zeldzame vorm van kanker dus eigenlijk is dit het slechtste scenario wat ik had kunnen krijgen. Emotioneel kapot en alsnog een heel lang en spannend natraject.

12. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113

Wow Wat een verhaal!!!! En wat erg! Klinkt ook heel ingewikkeld. Waarom zeggen ze dat het een zeldzame vorm van kanker zou kunnen zijn? Wat heeft dit met je miskraam te maken? Ik vind het echt verschrikkelijk voor jullie! Dit is klotenieuws...😣 Veel sterkte en ik duim voor een goede afloop. X knuffel x

13. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dat heeft te maken met de risico's ivm vorige mola zwangerschappen en de angst dat ze nu iets missen in het pathologisch onderzoek. Dus ik word strikt in de gaten gehouden.

14. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    O my God Nuage! Wat een gedoe! Je kon niet eens "verwerken " wat je weer hebt moeten meemaken en nu deze onzekerheid er nog eens bij! Hopelijk met je gezondheid alles in orde!! Ik vind het zo erg voor jullie! Alles... Ik leef met je mee hoor! Xxx

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Dank je Xx het komt vast goed.

16. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat is het hier plots weer stilletjes.
    Ik zal nog eens iets van me laten horen. Hier is de schrik voor een miskraam ondertussen wat verminderd nu ik voorbij de 12 weken ben. Ik vind het ook heel snel gaan. Wij wachten nu op de uitslag van de nipt. Als we deze hebben en alles is goed, mag iedereen het weten. Ik zal tegen dan wel bijna 15 weken zijn en het misschien niet meer zo goed kunnen verbergen. Mijn tante zei vandaag al dat je het al begint te zien. De familie is wel al op de hoogte. Hier was het vandaag 20 graden, maar lig bijna de hele namiddag in de zetel. Ben zo snel moe. Ook nog wel wat misselijk en mijn hongergevoel zwakt niet af als ik eet. Dat vind ik wel heel raar. Ik voel me nooit meer helemaal voldaan. Gisteren was een zwangere vriendin hier. Ze is twee maanden verder dan ik. Ze krijgen een jongetje en hopen dat wij een meisje krijgen, zodat we ze kunnen koppelen. Haha zo schattig een baby/ peuterkoppeltje. Wij weten het geslacht ook uit de nipt. In België worden de geslachtschromosomen ook getest. Spannend!

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Wij zitten in dusseldorf zeer zeer tevreden over. Wij doen nu ook calcium activator bij de eicellen om te hopen op meer goede bevruchtingen.
    Gisteren punctie gehad 24 eicellen en ze gaan het bij alle 24 toepassen en proberen te bevruchten. Of dat gelukt is en hoeveel dat horen we morgen.
    Ik zou echt geen poging verspillen aan de kortzichtige Nederlandse ziekenhuizen. Wij zijn gelukkig nooit in Nederland begonnen maar direct naar dusseldorf gegaan.

18. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Met Nederlandse ziekenhuizen heb ik geen ervaring. Wij zijn naar UZ gent gegaan en wonen in België. Ik had 23 eicellen waarvan 21 rijpe en 14 bevrucht. 13 cryo's. Dit hadden ze in hun hele carrière blijkbaar nog niet meegemaakt. Ook bij ons werd eicelactivatie toegepast, nadat de MOAT werd uitgevoerd om te controleren of dit wel exact ons probleem was en ja hoor... 60 procent van de zaadcellen kon de muizeneicellen niet activeren.

19. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hier van de 24 eicellen er 17 rijp en 5 lieten na 24 uur bevruchting zien....
    Zeer teleurgesteld snap er niks van...
    Ze zijn nu ingevroren op dag 1 ik mag nu geen verse tp

20. LenaMill

LenaMill Fanatiek lid

3 aug 2014
    4.261
    997
    113
    Wat raar dat ze invriezen op dag 1. In Gent worden enkel blastocysten ingevroren op dag 5. Die zijn sterk en overleven meestal de ontdooiing. Van onze 6 cryo's die ik nodig had voor deze zwangerschap, heeft eentje de ontdooiing niet overleeft. Ze doen het toch echt overal anders precies. In Gent krijg je op dag 6 een cryo teruggeplaatst. Meestal is deze dan al aan het hatchen. Veel succes!

Deel Deze Pagina