Zijn jullie zeker dat eicelactivatie jullie probleem dan echt is? Werd dit eerst getest? Misschien is er een anader probleem? In Gent zeggen ze dat de koppels die echt voor eicelactivatie in aanmerking komen, meestal 75 procent bevrucht hebben nadat deze techniek werd toegepast in het labo.
Nee weet ik niet zeker inderdaad is niet getest dat kan niet met tese materiaal. Op goed gelukt toch maar geprobeerd. Ik ben helemaal in orde mijn man helaas niet hij heeft geen zaadcellen bij micro tese dus wel zaadcellen gevonden in 2012 wat nu weer gebruikt is. Het probleem zit m in de afrijping van de zaadcellen Door te hoge fsh waarde.
@LenaMill, fijn dat alles goed gaat! Nog even voor degenen die zich afvroegen of in Düsseldorf ook eicelactivatie wordt gedaan. Dat doen ze inderdaad wel, met een calcium-ionofoor. Dat betekent dat de eicellen na de ICSI in een badje worden gelegd met een stofje dat calcium de eicellen in transporteert. Gent doet in principe hetzelfde, maar injecteert daarnaast ook nog calcium in de cel. Een iets andere techniek dus. Daarbij doen ze in Gent met de MOAT veel uitgebreider onderzoek of het probleem daadwerkelijk in de activatie zit. Dus ze selecteren daar denk ik wel strenger of iemand echt in aanmerking komt, in DD zetten ze het ook in als het aantal bevruchtingen lager is dan verwacht ongeacht de oorzaak. Dat is dus een beetje het verschil. Wij gaan nu in DD verder. Om in Gent in aanmerking te komen voor activatie zou er eerst nog een gewone ICSI moeten mislukken, dus dan neem ik liever de gok om al meteen calciumactivatie te proberen...
Bedoel je Gent of DD? Gent weet ik niet, daar heb ik nog niet geïnformeerd. Maar wat ik zo hier en daar hoor kan het een half jaar duren. DD geeft 6-8 weken aan, maar ik kon na 4-5 weken al terecht voor de intake!
Gent valt ook mee! Ik heb in maart weer contact opgenomen voor een nieuwe ICSI, en had tot mijn grote verbazing meteen na die intake kunnen starten. Dat geldt vast alleen niet als je per se bij Dr. De Sutter wilt, want die heeft altijd langere wachttijden. Maar aangezien ze alles in het team overleggen en ik een prachtige zoon heb mogen krijgen met hulp van één van de andere artsen, ga ik niet nog meer extra weken wachttijd erbij nemen.
De Sutter heeft lange wachtlijst voor een consult maar wij konden daarna wel direct starten met de behandeling.
Hier idem... lange wachttijd voor bij prof De Sutter, maar daarna meteen MOAT en behandeling. Eind januari 2016 gebeld voor afspraak en we konden normaal 2 mei gaan. Ik kreeg de tip van iemand op dit forum om regelmatig te mailen of er een plaatsje was vrijgekomen en plots konden we op 26 februari ofzo al gaan en had ik ergens in april de punctie al gehad.
Wat leuk Lenamill dat jullie ook een zoontje krijgen! Al druk bezig met mooie namen bedenken of weten jullie al hoe hij zal heten? Wij hadden de naam van ons zoontje al in 2012 bedacht, waren ook steeds bang dat iemand er met "onze" naam vandoor zou gaan, maar gelukkig niet. (Wij houden van de meer degelijke, tijdloze namen, dat scheelt denk ik.) En heb je al ideetjes voor de babykamer? Al kleertjes gekocht? Die van ons heeft vandaag al zijn eerste broek maat 68 aan, het gaat zoooo snel bij die baby's! Hij ligt nu lekker op mijn schoot te slapen haha, bekaf v alle indrukken van vandaag.
Hey Spikkeltje, Wij hadden eigenlijk al enkele jaren een meisjesnaam in ons hoofd. Een jongensnaam vinden we moeilijker. We hebben nog wat tijd om na te denken. Met de babykamer en kleertjes zijn we meer bezig dan met een naam zoeken. Hihi Ik denk dat ik hier aan de kinderen op de praktijk eens ga vragen of ieder wat jongensnamen van kinderen uit hun klas ofzo op te schrijven. Misschien zit er wel een leuke tussen? Xxx
Oooooh ja leuk is dat hè kleertjes kopen? Onze kleine man krijgt er ook steeds meer en meer en in iedere outfit zet ik 'm op de foto haha. Ik heb al een paar gigabyte aan foto's van 'm En speelgoed kopen vind ik ook zo leuk.Laatst een veelkleurig speeltje met aparte vormen gekocht en hij vindt het helemaal te gek, breed lachen en sabbelen dat 'ie doet! Zooo lief (ik mis een hartjessmiley) Maar m'n beste aankoop is wel de draagdoek. Ik hoef 'm maar te laten zien of hij is al blij. Fijn dat het allemaal goed gaat met je en dat je zo lekker bezig bent met de komst van jullie kleintje, het is je zooo gegund!