Geen bevruchtingen IVF, ervaringen en wat nu?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Kareltjedb, 14 apr 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kareltjedb

    7 okt 2023
    45
    11
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal,

    Hopelijk zijn er meer dames die soortgelijke ervaringen hebben en mij kunnen helpen.

    Nav verminderde vruchtbaarheid bij mijn vriend hebben we 6 x IUI achter de rug, zonder resultaat. We hebben onze eerste IVF poging achter de rug waarbij er 11 eicellen waren gevonden en het zaad was goed genoeg voor IVF. De kliniek durfde dat aan. Gisteren werden we gebeld dat er geen enkele bevruchting heeft plaatsgevonden. Ze gaan morgen bespreken met de embryoloog hoe dit kan. We waren in shock, juist omdat alles er goed uit zag.

    Zijn er meer dames met soortgelijke ervaringen? Ik kan alleen verouderde topics vinden.

    Voor het gesprek met onze kliniek, waar moeten we op letten? Welke vragen moet ik stellen? Is het verstandig over te stappen op een academisch ziekenhuis?

    Hoor graag, alvast bedankt!
     
  2. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.567
    7.011
    113
    Vrouw
    Ik heb de eerste ronde ook IVF gedaanen van de 1 eicellen waren er 3 bevrucht en daarvan is 1 embryo overgebleven. Wij kregen toen het advies om ICSI te doen en daarmee hadden we de eerste ronde ook geen goede resultaten (8 eicellen, 1 goede bevruchting/embryo) waardoor de moed in onze schoenen zakte. We hebben daarna calciumactivatie laten toepassen en daardoor hadden we wel veel meer bevruchtingen (de derde punctie 11 eicellen, 7 bevruchtingen en 4 embryo's en de vierde punctie 21 eicellen, 11 bevruchtingen en 8 embryo's.)

    Helaas doen ze in Nederland niet aan calciumactivatie dus in jouw geval zou je daar niets aan hebben, maar mogelijk wel aan de overstap naar ICSI ipv ivf. Ook heb ik de laatste 2 rondes ubiquinol en omega 3 geslikt om m'n eicelkwaliteit mogelijk iets te verbeteren.

    Hopelijk heb je iets aan m'n bericht :)
     
  3. Lisian

    Lisian Lid

    3 apr 2024
    16
    2
    3
    Vrouw
    Wij hadden bij de eerste keer IVF 4 eicellen (11 follikels) en uiteindelijk ook geen embryo’s. Ziekenhuis (UMCG) stelde voor om de volgende keer ICSI te doen, hierbij zijn ze niet eens aan de bevruchting toegekomen. Bij ons lag het probleem aan de eicellen en daar kunnen ze helaas verder weinig aan doen. Wij zijn ons daarom nu aan het oriënteren om over te stappen naar het buitenland.

    Ik heb een academisch ziekenhuis als positief ervaren, maar in Nederland wijken ze nou eenmaal niet echt af van het vaste protocol, daarom willen wij het nog proberen in het buitenland. Misschien kun je navragen of ze bij jullie de volgende keer ICSI kunnen doen?
     
  4. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.460
    944
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Jeetje dat is even schrikken zeg. Ik denk dat de overstap naar een academische ziekenhuis niet veel zal toevoegen. In het buitenland onderzoeken ze wat dat betreft veel meer dan in NL.
    Ik vermoed dat ze er niet echt een verklaring voor zullen hebben omdat dit dus niet onderzocht is. Ze passen ‘gewoon’ IVF toe en dan moeten er vanzelf bevruchtingen gaan ontstaan als het goed is. Advies zal zijn om op ICSI over te gaan. Veel sterkte in ieder geval!
     
  5. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.567
    7.011
    113
    Vrouw
     
  6. Kareltjedb

    7 okt 2023
    45
    11
    8
    Vrouw
    Dankjulliewel voor de reacties. Inmiddels de kliniek gesproken en het advies is inderdaad icsi, zij gaan verder niks onderzoeken of het probleem wellicht bij m’n eicellen ligt. Nu eerst een rustmaand en dan verder.

    @Narcisje ik heb gelezen over ubiquinol. Dit wil ik ook gaan slikken. Welke heb jij besteld?

    @Lisian waarom zijn ze bij icsi niet toegekomen aan de bevruchting? En hoe zijn zij erachter gekomen dat het aan de eicellen ligt? Hebben ze dit onderzocht?
     
  7. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.567
    7.011
    113
    Vrouw
    Ik gebruikte de 200 mg capsules van vitals
     
  8. Lisian

    Lisian Lid

    3 apr 2024
    16
    2
    3
    Vrouw
    Fijn dat ze volgende keer iets anders gaan proberen!

    Bij ICSI moeten ze voor de bevruchting de eicellen ‘schoonmaken’ toen ze dit hadden gedaan zagen ze dat alle eicellen niet bruikbaar waren (ze hadden het over degeneratief), ze hadden daarnaast ook een afwijkende vorm. Ze hadden dit beeld nog niet eerder gezien bij alle eicellen na een punctie en kunnen hier verder ook niets aan onderzoeken waarom dat kan.

    Ik ben me nu dus ook aan het inlezen over supplementen om de eicel kwaliteit te verbeteren. Ik lees hiervoor het boek It starts with the egg.

    Hopelijk levert de ICSI bij jullie een mooi aantal bruikbare embryo’s op!
     
  9. Kareltjedb

    7 okt 2023
    45
    11
    8
    Vrouw
    Top, dankje!
     
  10. Kareltjedb

    7 okt 2023
    45
    11
    8
    Vrouw
    Jeetje wat een kloten bericht voor jullie! Hopelijk kunnen supplementen jou helpen. En wellicht een traject in het buitenland!!

    Daar gaan we voor. Jullie veel succes met jullie traject!
     
  11. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.567
    7.011
    113
    Vrouw
    Het advies is wel om het minimaal 3 maanden voor de punctie te slikken. Ik heb dit ook beide keren gedaan en ik denk dat het in mijn geval wel geholpen heeft (mogelijk samen met andere aanpassingen in de behandeling)
     
  12. Lieke2022

    Lieke2022 Fanatiek lid

    17 mei 2022
    2.096
    2.064
    113
    Vrouw
    Heb zelf ook het boek “ it starts with the egg gelezen” en daarin wordt 400 mg per dag geadviseerd! Maar goed het is wel een prijzig iets :p
     
  13. Kareltjedb

    7 okt 2023
    45
    11
    8
    Vrouw
    Oke, 3 maanden zal ik net niet redden maar ga er toch mee beginnen!
     
  14. Kareltjedb

    7 okt 2023
    45
    11
    8
    Vrouw
    Poeh ik zie het. Maar ik zie ook wel bij Kruidvat en Etos etc., of is dat mindere kwaliteit?
     
  15. Lieke2022

    Lieke2022 Fanatiek lid

    17 mei 2022
    2.096
    2.064
    113
    Vrouw
    Je moet wel echt ubiquinol hebben. Ubiquinol is de actieve vorm van co-enzym Q10. Dus geen Q10 kopen en die kom ik als ik Google bij de Etos. Omdat Ubiquinol de actieve vorm is, is het ook duurder!
     
  16. Kareltjedb

    7 okt 2023
    45
    11
    8
    Vrouw
    Oke, thanks voor je uitleg. Dan moet ik er maar wat geld tegen aangooien :p
     
    Lieke2022 vindt dit leuk.
  17. Lieke2022

    Lieke2022 Fanatiek lid

    17 mei 2022
    2.096
    2.064
    113
    Vrouw
    Sowieso wel een aanrader hoor dat boek! Ze adviseert nog een hele hoop andere supplementen. In de categorie baat het niet dan schaadt het niet haha
     
  18. Kareltjedb

    7 okt 2023
    45
    11
    8
    Vrouw
    Zeker waar, ga m opzoeken!
     
  19. Doremi91

    Doremi91 Lid

    23 aug 2023
    52
    37
    18
    Hi @Kareltjedb
    Wij hadden ook nul bevruchtingen bij onze eerste IVF poging. Flinke klap, maar het gesprek dat we daarna hadden gaf ook hoop. Want wat ze zagen in het lab was wel hoopgevend. De eitjes zagen er normaal uit, zaad zwom vrolijk rond - maar geen of amper interactie en dus geen bevruchting. Ze noemen het ook wel zone-probleem. De hoofdarts vertelde dat ze dat vaker zien bij gezonde jonge ‘onverklaarde onvruchtbaarheid’ stellen. Met die omstandigheden heeft Icsi een hele hoge kans van slagen zei hij.. bij ons heeft Icsi gelukkig meteen gewerkt. Ik hoop dat bij jullie hetzelfde geldt!
     

Deel Deze Pagina