Geen bewegende zaadcellen gevonden ?!?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door meisje29, 27 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meisje29

meisje29 Niet meer actief

Hallo.

Een vraagje hier, vandaag voor echo geweest om de eicel te meten na 50mg clomid.
    10mm was het eitje en mag disndag terug voor een echo.

Alleen was helaas het zaadonderzoek van mijn vriend niet zo positief.
    Er zat geen beweging in.
    Omdat we niet onze eigen gyneacoloog hadden moesten we voor verdere vragen etc. Dinsdag met onze eigen arts over de mogelijkheden etc hebben.
    Maar we weten nu dus helemaal niet of er nog iets mogelijk is, of dit een naam heeft. Of dat het afgelopen zaak is.
    Ik weet dat het per persoon verschilt en ik beste kan wachten tot dinsdag maar ben toch benieuwd na jullie ervaringen ?!

2. meisje29

Niemand ?!

3. Miffy82

Miffy82 Bekend lid

30 aug 2011
    609
    0
    0
    Zelf geen ervaring hiermee. Wel weet ik dat er vaak nog heel veel mogelijk is als dit de eerste uitkomst is. Ik heb wel eens gelezen over tese bijvoorbeeld.
    Heel veel sterkte en succes!

4. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik heb geen persoonlijke ervaring met zaadproblemen, maar heb wel begrepen dat er vaak nog wel opties zijn. Zo niet in NL, dan wel in Gent of Dusseldorf.

Veel sterkte! Ik snap best dat de moed je even in de schoenen zakt na zo'n bericht..

5. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Heb gereageerd op je andere bericht.

6. meisje29

Thnx voor jullie reacties.
    Morgen moet ik voor een echo en krijgen we een gesprek met de gyn.
    Dan horen we meer hoop ik.

7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    He meis,

wij moesten een hele poos terug ook de zwemmertjes laten testen.
    In eerste instantie schrok ik me rot, want er was helemaal niks, nakkes, nada gevonden! :O

Maar dat scheen wel vaker voor te komen gelukkig (al had ik er eerlijk gezegd toen wel een hard hoofd in dat het natuurlijk weer net bij ONS echt zo zou blijken te zijn...).
    Maar goed, TOCH goeie moed gehouden.. en niet voor niets, want twee dagen later moesten we terugkomen, en toen bleken er wel genoeg te zijn!!!
    Ontzettend opgelucht natuurlijk!

Dus ik hoop voor je dat het gesprek met je gynaecoloog een goed gesprek wordt waarin jullie meer duidelijkheid krijgen.
    Sterkte meid morgen!

Vreemd trouwens dat bij jou de eicellen worden gemeten...
    Ik heb een jaar Clomid geslikt (ivm. PCOS), zonder ook maar 1x naar het ziekenhuis te hoeven voor echo's en/of bloedtesten!!! :O

8. meisje29

Oh echt. Wauw super man. Ik hoop dat de tweede test positiever is maar we zijn er bang voor en houden rekening met het ergste.
    Kan me voorstellen dat het een hele opluchting was.

Ja ik moest sws bloedprikken en toen primolut. Toen clomid en op dag 10 dus echo en uitslagen gehad. En moet nu terug blijven komen om te kijken of het eitje goed groeit. En natuurlijk om te kijken hoe ik op clomid reageer. Voor t zelfde geld zijn er 3 eitjes gegroeid dan krijg je een klus verbod heb k gehoord.

Heb jij nooit een echo of iets gehad? Want hoe weet je dan of je lichaam wel reageert op de clomid enz.

9. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.515
    13.803
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dat is dus tevens mijn vraag die ik binnenkort ga stellen aan de gyn.!!!

Nee, heb dus nog nooit een echo gehad (behalve om vast te stellen dat het PCOS was, tijdens de samenlevingstest en toen ik zwanger bleek te zijn van een windei dan).
    Vreemd he?
    Hoe ze vast konden stellen of Clomid bij mij werkte?? Nou.. niet dus!
    Het is mazzel dat ik na 8, 9 maanden zwanger werd...
    Een vriendin (die haar kindje ook via de MMM heeft gekregen), zei al meermalen dat ze het vreemd vind dat ik zo weinig gemonitord werd!!
    Ik ga er nu ook zelf achteraan.. snap er ook niks van...

Hoop ook voor jullie op gauw een beter bericht!
    Hoe lang zijn jullie al aan de klus als ik vragen mag?

10. meisje29

Wij zijn nu net 10 maand bezig. Ik voelde al dat het niet goed zat en kreeg in aug al doorverwijzing van de ha.
    Heb vorig jaar een kijkoperatie gehad omdat ze endometriose vermoedde.
    Dit bleek niet maar vanwege mijn verleden bij de gyn heeft de ha gelijk een doorverwijzing gemaakt.
    We hadden zoiets van we proberen het nog even en toen toch maar na zhuis gegaan. Daar bleek meteen al te zien dat het niet goed zat bij mij.

Vandaag na zhuis geweest.
    Ik heb 2 goeie eicellen die 1 jan gaan springen.
    Of 1 van de 2.
    Ze waren nu 18mm dus ze verwachten 1 januari mijn eisprong.

We hebben meer duidelijkheid gekregen vandaag, bij mijn vriend zijn helemaal geen zaadcellen gevonden.
    Hij krijgt nu een bloedonderzoek en chromosoomonderzoek en daaruit kunnen ze zien of hij überhaupt geen zaadcellen heeft (is dit het geval dan hebben we dus een groot probleem)
    Heeft hij het wel ma blijft dit om een andere reden weg dan kunnen ze eventueel opereren en dan komen we in aanmerking voor ivf.
    Hebben een hoop papieren meegekregen vandaag en vlg week donderdag krijgen we definitieve uitslag.
    Dus super spannend. En daar hangt het vanaf.

Ik zou als ik jou was wel vragen waarom je geen tussentijdse echo krijgt.
    Zoals bij mij nu te zien is, zijn zelfs 2 eitjes goed. En ik ben wel blij om te horen dat de clomid goed aan slaat.

Deel Deze Pagina