Hoi, Gisteravond in bed voelde m'n buik zo raar....Links onderin zat een enorme bobbel en iets meer naar rechts een wat kleinere bobbel die zo hard was als steen en na een seconde of 20 steeds weer even wat zachter werd. Dit duurde ongeveer een kwartier. De beeb bewoog ook best wel veel en het leek dus wel of ze heel erg tegen de linker onderkant van mijn buik aan lag. de rest van m'n baarmoeder voelde redelijk zacht aan, dus het kan volgens mij ook geen (volledige) harde buik zijn. Daarna kon ik erg moeilijk in slaap komen, lag niet lekker en m'n benen voelden erg raar. Leek wel of er mieren in zaten. Vervolgens ben ik vanacht rond half 4 wakker geworden en ik was verschrikkelijk misselijk. Heb niet overgegeven, dat lukte helaas niet en heb vervolgens de hele nacht wakker gelegen. Echt heel raar, zelfs tijdens de eerste 3 maanden ben ik niet zo misselijk geweest. Heb gisteren avond vrij vroeg gegeten en ook niets bijzonders wat volgens mij slecht kan zijn gevallen en daarnaast zo rond een uur of half 4 zou dat al lang m'n maag uit moeten zijn zou ik denken. Voel me nu erg gammel, nog steeds de rare bobbels links onderin m'n buik en lichte misselijkheid. De beeb voel ik nog steeds bewegen. Nou een heel verhaal. Maak me een beetje zorgen, is er iets raars aan de hand ? Mijn verloskundigen praktijk is vandaag gesloten dus ik kan ze niet bellen. Hoop dat jullie hier iets mee kunnen. Gr. Carmen
hoi Carmen, de bobbel die je voelde is waarschijnlijk de baarmoeder geweest. Die kan behoorlijk hard worden en dan zo aanvoelen als een bol, dat geeft niets en kan geen kwaad. Dat je verder niet lekker bent geweest kan te maken hebben met griep, iets verkeerd gegeten, of gewoon een minder dagje/ nachtje. Het zijn geen klachten waar je je zorgen om hoeft te maken, waarschijnlijk is het eenmalig en gaat het snel weer over. Mirjam