Ik ben nu 19 weken zwanger en vroeg me af of het eigenlijk nog normaal is dat ik de baby nog steeds niet heb voelen bewegen? Iedereen in mijn omgeving vraagt ernaar en kijkt dan heel verbaasd als ik zeg van niet... Mijn man zijn oma bekijkt mij als een vreemd wezen als ik zeg dat ik nog niets voel ( ze vraagt al vanaf mijn 12 weken of ik 'leven' voel) :-s. Nu maak ik er mij eigenlijk ook zelf wel zorgen over. Ik weet inderdaad niet hoe het voelt als de baby beweegt, maar heb nog nooit een vermoeden gehad van : 'dit zou weleens de baby kunnen zijn'. Zijn er nog vrouwen die hun kindje later voelden? Grtjes x
Als je je placenta aan de voorkant heb dan kan het zijn dat je het later voelt dan andere en 19 weken is echt zo laat nog niet. Ik zou me er niet al te druk over maken.
Het is zeker niet abnormaal. De een is sowieso sneller dan de ander en dan is de ligging van de placenta ook belangrijk. Met 28 week zou je de baby elke dag moeten voelen (zoals ik altijd lees) dus er is nog niks aan de hand. Als je babyte goed groeit dan hoef je je geen zorgen te maken
Ik voel mijn baby nog maar sinds ik 20 weken ben en dan voel ik alleen nog maar van die plopjes helemaal onderin mijn buik. In mijn omgeving vonden ze het ook raar dat ik met 19 weken nog niks voelde, maar heb geduld het komt echt wel. Groetjes Sabrina
Is helemaal niet vreemd, hoor! Sommigen voelen het pas als ze ruim 20 weken zwanger zijn. Het heeft te maken met waar de placenta zit, de ligging van je kindje, je postuur, enz.
Hier vanaf 22 wkn ongeveer pas...wel iets eerder af en toe het 'vermoeden' gehad, maar heeeel weinig en zachtjes...
Mijn collega voelde pas wat met 35 weken en nog wist ze niet zeker of dit de baby nou was. Toen ze met 26 nog niets voelde moest ze onderzocht worden. Maar ze is inmiddels bevallen van een gezonde dochter. Dus zo zie je maar, het is niet bij iedereen hetzelfde. Probeer je er niet te druk om te maken. Je merkt het vanzelf wel!
Ik voel de baby ook nog niet, mn placenta ligt aan de voorkant en mn verloskundige zei gister ohh dan kan t zijn dat je t pas vanaf 24 weken voelt, alles wat je t dan eerder voelt is mooi meegenomen!
Mijn placenta lag schuin boven en ik voelde de baby voor het eerst na 18 en halve week. Ik zou me er geen zorgen om maken en anders kun je het even met je vk erover hebben mocht het je toch niet lekker zitten.
heey meiss het is helemaal niet vreemd hoor dan heb je waarscheinlijk de placenta aan de voorkant liggen ik heb de placenta aan de achterkant en heb volgens de vk en gyn een hele dunnen buikwand en voelde de kleine met 16 week al mijn vriendin voelde de kleine pas met 21 week en mn schoonzusje pas met 23 week en mn tante met ook 23 week dus het is heel normaal hoor maak je maar niet te druk over liefs ancie
Ik dacht eigenlijk dat tussen de 20 en 22 weken het gemiddelde was om je baby te gaan voelen. Niets aan de hand dus als je ze met 19 weken nog niet voelt.
hier nu 20 weken en ook nog niets gevoeld er zijn er nochtans twee ? wel heb ik nu en dan zo eens een klein plopje aan de onderkant maar kan echt niet zeggen of dit mn babytjes zijn daar het mn eerste zwangerschap is. begin wel een beetje ongerust te worden
Is vervelend hé, vooral als iedereen er naar begint te vragen, ik zal ook blij zijn als ik terug op controle mag!
Wat ik me verder ook afvroeg? In het begin dat je het kleintje voelt, is dat dan echt zo een 5 min. ofzo of is dat 1 plofje op een dag? Zal zo blij zijn als ik een tekentje krijg hier in mijn buik
In het begin is het echt een golfje en dan weer niks. Soms een paar golfjes en dan de hele dag niks, soms verdeeld over de dag een paar en dan de dag erna niks. Het is nog niet meteen veel. Ik geloof dat je ze pas rond 26 weken iedere dag hoort te voelen of zo.