Geen bezoek eerste week

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Lilly156, 11 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. senta

senta Niet meer actief

Toevallig hebben wij het hier gisteren over gehad voor ons duurt het ook nog heel erg lang maar het is de vorige keer met alles mis gegaan natuurlijk was ik blij met bezoek, maar we hadden van zaterdagnacht tot maandagavond 75 man gehad in het ziekenhuis en iedereen ging bij onze zoon kijken en ik lag maar in bed, vreselijk vond ik het, wij hebben gisteren gezegd, als de baby er is hebben we eerst een moment samen en dan willen we de opa en oma,s bellen mits het overdag is. Dan gaat mijn man op een normaal tijdstip ons zoontje halen. En paken we eerst ons eigen momentje als gezin, dan zijn of die dag of de volgende dag opa en oma's welkom en pas thuis weer de rest van het bezoek tenzij ik weer 5 dagen zal moeten blijven dan mogen de broers en zussen wel komen vrienden enzo vertellen we het pas ook wat later geboortekaartjes net zo.

Dit maken wij wel kenbaar voor de bevalling naar de familie toe.

2. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.695
    0
    0
    Gewoon doen wat jij wilt.. ik vond/vind het juist heerlijk om de eerste week mijn schatje te laten zien en ook heel makkelijk.. De kraamhulp doet de deur open, zorgt voor koffie/thee en smeert de beschuitjes, ideaal.. iedereen blijft ook maar heel kort omdat je nog op bed ligt en bij ons op de slaapkamer was het denk ik 40 graden ha ha dus iedereen zweette de tent letterlijk uit ha ha..

3. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik vind het toch wel een beetje raar. Ben zelf echt niet heel familiaal aangelegd (integendeel, mijn vriend verwijt me dit altijd) maar vind het toch heel normaal dat je familie en vrienden je komen bezoeken. Hier een ZH bevalling gehad. Naaste familie (tantes, oom, nichtjes, grootouders) waren er de eerste dag al bij en de volgende dag alle vrienden en verdere familie.
    De dagen daarna (thuis) andere vrienden etc. Ik vond het net leuk als er iemand kwam want ik sliep toch niet, kon niet slapen van de adrenaline en zo en had dan liever dat er bezoek was ipv verveeld op de bank te hangen of zo. Was ook enorm fier, vond het super dat hij van arm naar arm ging en iedereen die onze mooie jongen bewonderde... Heerlijk.

4. LittleStarr

LittleStarr Actief lid

11 aug 2013
    109
    0
    0
    Omgeving Hoorn
    is zeker niet raar ik geef je juist gelijk !

als ik het over kon doen had ik het zelfde gedaan,
    hier was er soms wel 5x pd bezoek, ik had natuurlijk voor mezelf moeten opkomen maar deed het niet.

we willen graag nog een kindje, en dan ga ik ook zeggen geen bezoek buiten de opa en omas om

5. Pomm

Pomm Fanatiek lid

23 nov 2010
    4.554
    116
    63
    Hier gekozen voor een kraamfeest 4 weken na de geboorte. De eerste dagen kwamen alleen de (o)pa's en (o)ma's, ooms en tantes langs. En verder alleen m'n beste vriendinnen kwamen in de eerste week.

We zijn achteraf heel blij dat we voor een kraamfeest hebben gekozen. Het is allemaal al spannend genoeg. Daarbij gaf ik ook bv en in de begin periode deed ik dat niet in het ''openbaar'' dus dat zou in kunnen houden dat ik een groot deel van de visitetijd boven zou zitten. Nee... daar hadden we bij voorbaat al weinig trek in.

6. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

9 dec 2012
    1.698
    0
    0
    Meiden, wat fijn om alle reacties te lezen. Natuurlijk van de mensen die me gelijk geven, maar ook van de kritische noot!

We hebben er nog eens over nagedacht en besloten het gewoon te doen. Dus week 1 met z'n drieën. Opa en oma's en ooms en tantes van de kleine zijn welkom (ik heb maar 1 broer en mijn man 1 zus). Die mensen beschouwen we ook als de belangrijksten.
    Met onze eigen ooms en tantes hebben we wel contact maar alleen op verjaardagen. Als er mensen zijn die bellen om langs te komen en het voelt nog niet goed gaan we de datum van afspreken gewoon wat oprekken. Als het goed gaat en we de kleine graag willen showen kunnen we op kortere termijn afspraken regelen.
    Opa en oma hebben we allebei niet meer.

Het is uiteraard handig dat de kraamzorg het bezoek kan voorzien in koffie en thee, maar dan moet je het wel treffen dat mensen overdag willen komen. S avonds heb je hier natuurlijk niets aan.

Bedankt voor het delen van jullie ervaringen en gedachten hierover. Wij voelen ons in ieder geval niet meer schuldig!

7. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Fijn dat je samen dit besluit hebt gemaakt.Dan steun je elkaar!
    En s'avonds bezoek dat is nog veel vermoeiender..
    Ik ging soms wel eens samen met baby naar bed, je hebt al zo weing slaap...
    Het kan ook zijn dat je kindje de hele avond wil clusteren, dus dan zit je de hele avond op de bank met kind aan de borst.Best druk als er dan bezoek is..
    Succes met de bevalling en ga genieten van de kleine! :)

8. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hier ook bij beide kinderen zo gedaan, heerlijk. De meeste belden zowiezo later, na de 2e week zeg maar.

9. Kipje1983

Kipje1983 Actief lid

3 okt 2012
    263
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond het juist jammer dat we zo weinig bezoek kregen in de kraamweek :D Dan heb je juist hulp en ben je zo vol van je kindje en de bevalling. Grappig dat dat zo verschild. Wij hadden bij de derde op het geboortekaartje speciaal gezet dat we het leuk vinden als er bezoek komt, ook in de kraamweek. Iedereen dacht bij ons juist dat het veel te druk was en gunde ons eerst een weekje alleen. Hier kwamen de opa's, oma en broers, zussen wel vrij snel maar de rest van de week was het rustig.

Maar je moet sowieso doen wat je zelf wilt en mensen bellen om af te spreken dus je kunt zelf aangeven wanneer je bezoek wilt.

Succes met bevallen en hopelijk kun je enorm genieten van je kraamtijd!!!!

10. SonjavT

SonjavT Actief lid

15 jun 2012
    344
    0
    0
    ik werk met ouderen.Het is mijn passie om al die o
    Ik ben afgelopen vrijdag ochtend om 04.20 bevallen van ons prachtige dochtertje..
    Wij hebben er bewust voor gekozen om de kaartjes maandag op de bus te doen zodat familie pas dinsdag wat in huis kreeg..
    Tuurlijk uitgezonderd voor broers zussen opa's en oma's..
    Wij hebben heerlijk genoten van ons weekend..
    We hebben dit gedaan omdat we niet wisten hoe onze zoon op zijn zusje zou reageren en dan ineens allemaal drukte, het is voor hem natuurlijk ook allemaal nieuw..
    Gelukkig vind hij alles helemaal geweldig en doet niets liever dan kusjes geven..
    Ook de kraamhulp genoot enorm.. ze had in tijden niet zo'n rustig gezin gehad, en mijn zoon is helemaal verliefd op haar..
    Ze brengen naast de zorg voor ons veel tijd door met elkaar en vind dat helemaal geweldig!

11. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Ik zou bij een eventuele tweede ook de eerste week geen bezoek willen, uitgezonderd ouders etc.
    Bij de eerste stonden de buren waar we goed contact mee hebben de volgende ochtend al op de stoep met 2 drukke kindjes erbij.... Ook de andere buren tegen wie we alleen hoi zeggen stonden de 3e dag al aan de deur. Het overompelde ons!
    Nee dit gaat n eventuele volfende keer niet meer gebeuren hihi

12. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Emma was op vrijdag geboren.. we moesten nog vanwege mij in het ziekenhuis blijven tot maandag.. de zaterdag en zondag zijn er wel wat familieleden langs gekomen in het ziekenhuis, maar dat vond ik wel best.
    Op de woensdag alleen m'n moeder,zus en broertje, en we hebben die dag pas de geboortekaartjes gestuurd.. en pas midden tweede week kregen we telefoontjes om langs te komen.
    Vond het heerlijk zo die eerste week bijna helemaal niks! Ook echt geen behoefte aan.

13. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Wij wilden ook geen bezoek op een paar mensen zoals opa en oma na. We wilden gewoon lekker aan elkaar wennen zonder dat er constant anderen bij waren, dus ook minimale kraamzorg, mijn man was 3 weken vrij. Ook ivm onze katten die ook aan de nieuwe huisgenoot(jes) moesten wennen. Een aantal daarvan zijn bang voor vreemden dus bezoek en/of de kraamzorg de hele dag over de vloer zou betekenen dat die de hele dag ergens boven zouden zitten.

En het bezoek lieten we 's middags komen (op het tijdstip dat meestal als 'rusttijd wordt aangemerkt) dat vonden wij het prettigst: zo konden we 's morgens rustig opstarten en 's avonds lekker op de bank/in bed ploffen op het moment dat wij daar behoefte aan hadden.

Geen moment spijt van gehad, zou het zo weer doen en dan zou ik ook geen kraamzorg meer willen (maar hier zal wel geen 4e meer komen) ze waren aardig maar eigenlijk hadden ze niks te doen hier, zelfs met de tweeling kreeg ze de 3 uur per dag niet vol.

14. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    lekker verbaasd laten kijken. Je gaat straks ene topprestatie leveren, je hebt een klein mensje in je armen en leren verzorgen. Lekker samen met je man genieten die eerste week. Wij hebben ook alleen ouders/broers/zussen/aanhang en mijn beste vriendin de eerste week over de vloer gehad. De rest kwam pas na 1.5 week op gang. Ik raad het je echt aan die eerste week geen andere kraamvisite te hebben. Lekker tijd samen, zo'n bijzondere tijd en het gaat al zo snel! die visite komt wel hoor..

15. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    Hier eerste 4weken niemand behalve oma opa en ooms en onze opa en oma omdat die al bij leeftijd zijn maar onze tantes ooms nichten neven en vrienden moeten echt een maand wachten en misschien wel langer door feestdagen

16. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Gewoon lekker doen wat jij wilt. De kraamweek gaat al zo ontzettend snel en als het dan zo druk is, is je week om voordat je het weet. Geniet er lekker van hoe jij het wilt!

17. pregzilla

pregzilla Actief lid

30 aug 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Ik heb de eerste week geen bezoek gehad, alleen de eerste dag in het ziekenhuis even. Manlief ging na 3 dagen weer werken en ik heb me heel heel alleen gevoeld en enorm hormonaal zitten janken omdat ik geen cadeautjes kreeg terwijl mijn zaalgenoot complete cadeaupakketten had. We hadden vertraging met de geboortekaartjes dus het duurde heel lang voordat de meeste mensen op de hoogte waren.

Deze keer gaat mijn man dus iedereen meteen bellen en inplannen zodat ik me niet helemaal rémy alleen voel hahahahahah. :D

18. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.626
    113
    Wij hebben de eerste week ook alleen maar onze ouders en mijn zussen met hun gezin gehad. Zo'n kraamweek is zo onwerkelijk, je hebt alleen maar oog voor de baby, en echt geen behoefte aan visite (ik dan). Wij hebben lekker ontspannen kunnen genieten en wennen, terwijl de kraamverzorgster voor het draaien van de dagelijkse klusjes zorgde. Was heerlijk, en ik ga dat nu bij de tweede op dezelfde manier doen. Na die eerste periode is bezoek ook juist weer erg leuk. Je voelt je zelf weer beter en je bent er inmiddels wel aan toe om je kleine te showen.

19. vogel

vogel Actief lid

23 okt 2009
    276
    0
    0
    Gelderland
    Hier hadden wij het zelfde voorgenomen en ook zo gedaan. Ik merkte ook vaak afkeurende reactie... lekker niks van aantrekken, het is jullie kraamweek.
    Wij vonden het echt heerlijk zo weinig bezoek, lekker even genieten, wennen aan de kleine, alles leren en ervaren. Je wordt al zo geleefd die eerste week, ik zou niet weten waar ik die visite had moeten plannen. Ik vond het al druk genoeg zonder veel visite.

20. topper12

topper12 Niet meer actief

Lekker verbaasd laten kijken! Enne je man en de kraamverzorgster goed instrueren dat onverwacht bezoek gewoon even een afspraak moet maken voor een ander moment. Wij hebben het ook bewust rustig gehouden qua bezoek de eerste weken. Het gaat om jullie en je herstel. Het is niet niks zo'n bevalling en je draai vinden als gezin zijnde.

Ik had een niet zo'n "gezellige" zwangerschap (vroegtijdige weeën etc) en dan leer je mensen goed kennen. Dus de mensen die al die tijd oprecht belangstelling hebben getoond die waren welkom de eerste week en de rest mocht wachten ;) Wat ik trouwens wel shocking vond was de brutaliteit van sommige mensen: afspraken pushen naar tijdstippen die hen het beste uitkomen (lees rond etenstijd) om vervolgens totaal onaangekondigd op een ochtend met het hele gezin aan de bel te staan terwijl er al bezoek zat.... Kan er nog kwaad om worden :)

Deel Deze Pagina