Wij hebben bij de tweede de kaartjes fijn pas een week na de geboorte op de bus gedaan! Scheelt een boel telefoontjes, sms'en, appjes etcetc...de mensen die echt dicht bij je staan worden toch wel meteen gebeld, en als iemand het stom vindt dat je het zo doet jammer dan, jouw kind, jouw kraamweek, jouw beslissing en jouw gezin...en laat dat nu net op de eerste plaats staan....dan pas een scheef kijkende tante!
Misschien ben je tegen de tijd dat je kindje geboren is wel zo trots...dat je het juist fijn vindt om bezoek te ontvangen. Had ik wel!
Ik zie dat bij ons zeer helder: iedereen die ik dan de laatste 3 maanden niet gezien heb, hoeft zeker de eerste week niet langs te komen. Die eerste week is al zo druk, het ritme vinden is lastig zat, daar hoeven voor mij geen visites bij met vage kennissen, zogenaamde vrienden en familie die je anders ook nooit ziet.
Ik snap die behoefte niet zo van mensen om gelijk de eerste week op de stoep te staan. En dan bedoel ik natuurlijk niet je echt meest naaste familie/vrienden die je sowieso veel ziet (en dan vrijwillig ). Ik snap dat de kersverse opa's en oma's gelijk willen kijken. En die gun ik het ook van harte. Maar vage kennisen, buren, collega's, ooms en tantes die je normaal alleen op verjaardagen ziet... Ik vind het van dat soort mensen zelfs erg egoïstisch om gelijk die eerste week te willen komen. Die denken echt alleen maar aan zichzelf en totaal niet aan de kraamvrouw, baby en de rest van het gezin. Die categorie is bij mij ook echt niet welkom die eerste week hoor! Nu wordt dat bij ons goed begrepen. En gelukkig is het in onze familie / vriendenkring sowieso gebruikelijk om even te bellen voor je langskomt. Dus voor onverwacht bezoek in de kraamweek hoeven we niet bang te zijn. Hooguit een keer een over-enthousiaste leerling die aan de deur staat. Maar daar zorgt de kraamzorg of mijn man dan wel voor.
wij hebben de kaartjes ook pas wat later op de post gedaan.. ook omdat ik in het ziekenhuis lag Wij hebben de eerste week ook niet echt mensen gehad die langs wilden komen. Hooguit de opa's en oma' s en me schoonzusje De 2e week waren er wel mensen die wilden komen, maar die hebben we maar afgezegd omdat we het dat moment zelf toch niet zagen zitten. Moet kunnen lijkt me. Vond het eigen,lijk al druk zat met de voedingen, eten/drinken, onszelf en de opa' s en oma' s
Hier kwamen de eerste mensen pas na 3 weken. Pff moet er niet aan denken. Nu gaan we een kraamfeest doen als de baby rond de 8 weken oud is. Daarvoor enkel goede vriendinnen en ouders.