Inleiden grote baby veel vruchtwater?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Taylor1989, 8 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ik ben even benieuwd naar jullie mening.

Op dit moment ben ik 37 weken in verwachting. Vorige week werden we door mijn VK doorverwezen naar het ziekenhuis omdat de VK tijdens de liggingsecho constateerde dat het buikje van ons kindje wat groot is. Daarnaast was mijn bloeddruk verhoogd en had ik wat eiwit in mijn urine.
    Alles is toen gecontroleerd en bleek dat ons kindje inderdaad wat groot is. Op dit moment wordt haar gewicht geschat op 3500 gram. Wanneer zij tot uitgerekende datum zou blijven zitten zou dit 4100 gram zijn. Daarnaast heb ik veel vruchtwater, heel veel vruchtwater. Dit gaat gepaard met veel lichamelijke klachten. Ik kan niet goed meer eten, veeeel last van maagzuur, tot braken aan toe, last van rug.. Slecht slapen, veel vocht blijft hangen in handen en voeten, naja eigenlijk overal. Daardoor mentaal gezien ook uitgeput en een wrak. (Ja ik realiseer mij dat dit hoort bij de "laatste loodjes")

Het ziekenhuis heeft besloten dat ik bij hen onder controle moet blijven en dat mijn bevalling een medische bevalling wordt. Omdat ik er fysiek en mentaal zo doorheen zit zou ik best wel graag willen dat ze me inleiden. Ik trek het gewoon niet om zo nog( misschien wel) 5 weken door te lopen. Het ziekenhuis heeft niets gezegd over dat ze denken aan inleiden, maar is dit iets wat ik zelf zou kunnen vragen/ voorstellen? Of is het raar dat je zoiets zou willen?

Ik ben onwijs bang dat als de bevalling straks begint en ik nog 5 weken in deze conditie door moet gaan ik de bevalling niet aan kan. En ook in m'n kraamtijd wil ik genieten van ons kleine meisje. Nu heb ik nog kracht, straks misschien veel minder?? Wat vinden jullie?

Groetjes Taylor

2. Zonnetje3

Zonnetje3 Niet meer actief

Vragen kun je altijd! Ik denk dat ze dan gaan kijken naar hoe ernstig jouw klachten zijn en wat de risico's voor de baby zijn. Mijn ervaring is wel dat ze zonder echte gezondheidsrisico's niet zo snel ingrijpen.

Strippen doen ze wat sneller dus misschien willen ze wel inwendig onderzoek doen en kijken of je gestript kan worden.

Maar gezien je overdracht naar het ziekenhuis is het toch wel enigszins medisch dus zou vooral in gesprek gaan over de mogelijkheden en aangeven waar je tegenaan loopt! De laatste loodjes zijn zwaar! Succes!

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Uitgeput is over het algemeen geen reden, zolang je kindje het goed heeft heeft mama er mee te dealen,

Zelf heb ik vier keer cholestase gehad en van week 25 tot bevalling maximaal 1,5 uur slaap per dag gehad, om je op krachten te helpen krijg je dan af en toe een prik en slapen in het ziekenhuis om bij te tanken en bij de bevalling word een ruggenprik aan geraden want hun ervaring is ( en die van mij ook ) tijdens de bevalling krijg je hoe uitgeput je ook bent een ontzettende oer kracht,

Ik ben 3 keer spontaan bevallen door de cholestase en veel vruchtwater ( bij de laatste 6 liter terwijl het max 2,5 liter mag wezen ) en 1 keer ingeleid bij 37 weken

Maar ook hier verschilt het in in gynaecologen dus je kunt het zeker aangeven en vragen

Mijn zusje hebben ze om de reden van vermoeidheid geestelijk niet meer trekken bij 38,5 ingeleid dus hoewel de kans aanwezig is dat ze niets doen, is de kans ook aanwezig dat ze met jou gevoel mee gaan en kiezen voor inleiding

4. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tja lastig.... Vragen/overleggen kan altijd zou ik zeggen! Maar inleiden neemt ook risico's met zich mee dus zullen ze niet altijd snel doen.
    Maar misschien een nachtje in het ziekenhuis slapen met medicatie? 1 goede nacht kan je soms weer heel veel energie geven.

Ik zou er niet teveel op rekenen dat ze je 'zomaar' zullen inleiden zolang het kindje het goed doet maar leg het voor en geef het aan!
    Succes!

5. EverAfter

EverAfter Bekend lid

14 aug 2014
    674
    43
    28
    Vrouw
    Als de baby echt te groot dreigt te worden, dan is dit zeker een reden voor inleiding. Dat was bij mij in ieder geval wel zo. Al moet ik zeggen dat mijn kindje met 37.5 nog wel een stukje groter leek dan de jouwe; al zeker 8 pond geschat werd en als het zo door zou groeien met de uitgerekende datum zeker de 9 pond zou overschrijden. Daarom met 38.4 ingeleid en bevallen van een prachtige dochter van 4150gram.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Mijn zoontje was met 39+6 precies 4000 gram. Flink maar niet enorm groot ofzo. `En ook absoluut geen enkel probleem om normaal vaginaal van te bevallen. Het vele vruchtwater heb ik dan weer geen ervaring mee, dus daar kan ik niks over zeggen.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn ervaring is dat ze niet zo snel inleiden. De klachten die je hebt zijn redelijk normal aan het einde van een zwangerschap. Ik zou voor het kindje niet willen dat ze gaan inleiden, over het algemeen begint de bevalling als het kindje er klaar voor is.
    Ik was bij de oudste helemaal uitgeput door zwangerschapsjeuk, maar de bevalling (41 weken) ging prima, viel wel tussendoor in slaap maar dat was juist wel fijn ;). Ze was 4350 gram maar is allemaal goed gegaan. Na de bevalling had ik door alle adrenaline weer volop energie!

8. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    De klachten die jij beschrijft zijn wel echt laatste loodjes klachten. Ik denk dat de meeste zwangeren en mama's dit helemaal herkennen. Uitgeput ben je niet zomaar, je krijgt zo'n boost aan energie en adrenaline na de bevalling als je kindje er eenmaal is. En er zullen de komende maanden / jaren nog veel vaker momenten komen waarop je denkt: 'heb ik ooit zonder kinderen gezegd dat ik moe was of kapot, dan neem ik dat bij deze meteen terug'. Gelukkig heb je straks kraamhulp, zodat jij flink bij kunt tanken. Vragen om inleiden kan altijd. Maar onderschat niet hoeveel een bevalling van 3 dagen je aan energie kost. Met 37 weken inleiden betekent niet altijd dat je binnen een paar uur bevalt. Probeer nog een klein beetje te genieten van je kindje in je buik. Hij of zij is nooit, nooit meer zo dicht bij als nu....

9. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Hier ook een groot kindje. Mocht hij nog goed gaan liggen (ligt nu dwars/stuit) word ik ook eerder ingeleid (beginnen met 39,5 wk). Maar dat is omdat mijn dochter ook flink was en haar bevalling heel heftig was. Dus ze doen het wel. Maar zeker niet zonder 'goede reden' en eerder rond de 40 weken dan nu al.
    Wat Hippo ook al zei: zolang je kindje het goed heeft heb je als zwangere mama gewoon te dealen met de klachten.
    Veel succes de komende weken.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Mijn oudste 2 wogen 5 kilo, geen reden voor een inleiding (zelfs niet nadat de 1e een keizersnede is geworden).

11. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

24 okt 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet hoe mijn nicht het voor elkaar gespeeld heeft, maar die heeft een inleiding voor elkaar gekregen. Hoewel ik daar nu ook wel oor naar heb, ik ben er mij bewust van dat een natuurlijke bevalling gewoon het beste is. Inleiden geeft vaker langere en pijnlijkere weeën en daarnaast is het voor de baby gewoon het beste als het komt wanneer die het aangeeft.

Ik herken je klachten en ik draag ook (weer) een grote baby, maar inleiden is niet zomaar iets om de moeder mee te ontlasten. Het brengt risico's met zich mee en is niet altijd beter voor moeder en kind. Dus het wordt pas ingezet als het medisch noodzakelijk is. Mijn dochter woog met 39+2 bijna 4400 gram en was 56 cm lang, dus 4100 gram is nog te doen. Anders was ik ook ingeleid. Nu laat mijn VK me ook over twee dagen weer op afspraak komen, dan ben ik 40+3.

12. Klavertje6

Klavertje6 Actief lid

17 feb 2016
    389
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het hangt heel erg van het ziekenhuis af.

In principe is het beleid om de natuur zijn gang te laten gaan zolang het verantwoord is voor kind en moeder.
    Zoals iemand anders al aangaf, zolang het kindje het goed heeft moet de moeder er maar mee dealen.

Dat wil niet zeggen dat je net een makkelijke gyn kan treffen. Mijn gyn vraagt standaard vanaf 37 weken of ik gestript wil worden, weet eigenlijk niet waarom.

Mijn kleine wordt tot nu toe ook groot geschat, maar zolang de artsen het verantwoord vinden wacht ik liever een natuurlijke bevalling af. Mijn eerste was 4200 gram, dus we weten dat het past :p dat scheelt ook wel.

Als je het niet meer vol kan houden, geef het in ieder geval aan bij de artsen ! Zij kunnen dan samen met jou kijken naar oplossingen.

13. Taylor1989

Taylor1989 Actief lid

31 aug 2015
    227
    25
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hoi Meiden,

Heel erg bedankt voor jullie reacties en mening. Dat doet me goed en daar heb ik veel aan. Ik heb besloten het over me heen te laten komen. Ik ga er niet om vragen en wacht gewoon af waar zij mee komen. Maximaal nog 5 weken. Genieten van het kleintje in m'n buik... Zo dichtbij komt ze inderdaad nooit meer.

Nogmaals heel erg bedankt.

Groetjes Taylor

14. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Heel veel succes! In principe kun je op eigen verzoek inleiden vanaf 41 weken. Veel ziekenhuizen zijn daar zelf ook wel voorstander van, dus nog maximaal 4 weekjes. Komt goed!! Ze willen vast wel hor die tijd strippen, wie weet werkt dat bij jou heel goed!

15. Marloes89

Marloes89 Actief lid

13 sep 2013
    235
    0
    0
    Thuiszorg
    Almelo, Overijssel
    Hoi!

Mijn eerste liep ook steeds voor op de echo's. Ik ben met 38 weken ingeleid om presies dezelfde redenen als jou. Veel vruchtwater en een groot kindje (9pond)
    Je kan idd zelf aangeven dat je graag ingeleid wilt worden. Vooral als je benoemd dat je echt geen energie overhoud zo.

Succes!

Deel Deze Pagina