Morgen de 4D echo wat kan je verwachten?

Discussion in 'Zwangerschap' started by snoepje84, Jun 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Hoi dames ik heb dan eindelijk morgen de 4D echo bij baby vision in Delft. Had m eigenlijk 2 weken later gepland maar dan ben ik op vakantie (last minute geboekt) ik ben deze week dan 23 weken zwanger. Wie heeft t ook rond deze week gedaan en wat kun je verwachten? Ben heel erg benieuwd.

2. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Rond 23 weken is het wel erg vroeg volgens mij.
    Ik lees vaak op sites van pretecho studio's dat vanaf week 27 tot 30 de beste periode is. (heb zelf afgelopen week 2 gehad) Dan is je kindje mooi volgroeid met wat vet onder z'n huidje en is er nog genoeg vruchtwater om mooie beelden te kunnen krijgen. Voor de 27e week is het kindje dus nog erg klein, dun en niet mooi in model.

3. snoepje84

Maar ze zeggen juist dat je t beste voor week 25 kan doen omdat je t kindje dan vol in beeld hebt. Daarna groeit je kindje snel en past het niet meer op de echo dan kunnen ze enkel stukjes laten zien van de baby en niet compleet. Ik had even gegoogled en zag toch best wel mooie plaatjes met 23 weken :)

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Ik heb er nog geen gehad, maar wat ik om mij heen hoor, gaat iedereen tussen de 26e en 30e week en is het met 23 weken nog erg vroeg.

5. Pommepom

Pommepom Bekend lid

Feb 12, 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook bij baby vision in delft geweest. Zij adviseren inderdaad om met 23/24 weken te komen. Ik ben met 24,5 wk geweest omdat ik daarna op vakantie ging. Wat je kunt verwachten? Ze beginnen de echo gewoon in 2D, zodra het gezichtje goed in beeld is, gaat de 3d/4d aan en zal geprobeerd worden mooie beelden/foto's te maken. In mijn geval lag ons meisje verscholen achter de placenta, in stuit, armpje en beentje voor gezichtje en niet wakker te krijgen! Dus mooie plaatjes lukte niet. Ik kon wel later die middag terugkomen en toen ging het beter.
    Ik vond de beelden niet heel spectaculair, zie wel mooiere plaatjes voorbij komen, maar dat kan ook aan vororliggende placenta liggen.l natuurlijk wel weer leuk om in je buik te kunnen spieken!

6. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Reageer ik net hier en heb net contact gehad voor m'n eigen 4D echo, moet ik zelf dus gewoon al voor de 22 weken. :p Ben benieuwd of dat mooi gaat worden..

7. snoepje84

Bedankt voor het reageren dames en ervaringen ik laat jullie weten hoe t gegaan is. Ik vind t zelf spannend want tja dit is wel heel iets anders als een 2d foto.. je kijkt weliswaar gewoon in je buik haha. Ach ja we zullen zien :p

8. snoepje84

Klopt en jij bent natuurlijk zwanger van de drie wondertjes dus zou ook prettig en mooi voor jou zijn om ze alledrie vol in beeld te krijgen. Want na week 25 lukt dat niet meer omdat ze op de echo "uitgegroeid" zijn

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

Dec 13, 2013
    3,357
    678
    113
    Female
    Haarlem
    Mja, eerlijk gezegd heb ik liever mooie beelden van het gezichtje dan dat ik de baby's er helemaal op heb staan. Ze hebben nu nog helemaal geen vet. Maargoed, het is niet anders.

Heel veel plezier in ieder geval! Laat je even een mooie echofoto hier zien? Ben benieuwd!

10. Pommepom

Pommepom Bekend lid

Feb 12, 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben je al geweest? Ik ben benieuwd

11. snoepje84

Hoi dames ik ben inderdaad geweest (sorry ik zet geen foto's (meer) op het Internet is toch een openbare fora dus iedereen kan erin hoop dat jullie t begrijpen) ik was best zenuwachtig waarom weet ik ook niet.. Ze heeft inderdaad eerst gekeken naar met de 2D echo hij zat een beetje met zn voetjes voor zn gezicht en ze prikkelde me even zodat hij zn gezichtje vrij kon maken. Uiteindelijk de 4D ingeschakeld en ja hoor we zagen zn gezichtje natuurlijk is het kindje nog niet compleet maar je zag toch echt een gezichtje wenkbrauwen die omhoog en omlaag gingen. Hij hapte in het vruchtwater het was echt een mooi beeld. Je kon inderdaad geen trekjes uit het gezicht halen op wie hij nou leek maar hij had al heerlijke bolle wangetjes hihi. Naderhand had ze de kleine opgemeten en wat ik vreemd vond is dat de monitor aangaf dat ik 23 weken ben terwijl ik toch echt 22 weken en 4 dagen ben. Ik kreeg een uitleg erover maar eerlijk gezegd snapte ik er niet zoveel van. Een half uur is ook echt een half en dat voor 75 euro is wel veel maar ach een leuke ervaring weer achter de rug hihi

12. Pommepom

Pommepom Bekend lid

Feb 12, 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je lekker naar je kindje hebt kunnen kijken.
    Voor aanvang van de echo voeren ze je zwangerschapsduur in afgerond op hele weken. Uit de verschillende metingen komt vervolgens ook een bijpassende zwangerschapsduur, dit is dus op basis van de groei van je kindje en kan dus wat afwijken van je werkelijke zwangerschapsduur, dat is normaal. 23 weken bij 22,4 is heel netjes!

Share This Page