Pijnlijke vinger

Discussie in 'De lounge' gestart door MSL12, 11 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Het begon een tijdje geleden op te vallen dat mijn vinger topje wat gevoelig leek vooral in de ochtend net na het opstaan. Nu lijkt inmiddels mijn hele vinger gevoelig en vooral in de ochtend vooral met buigen van de vinger. Ik zie er verder niks aan na een tijdje trekt het dan ook wel weer wat weg. Niet rood of dik. Het is nog steeds te doen niet dat ik zo ontzettend veel pijn heb dat ik direct naar de dokter moet. Maar vroeg mij af of iemand het herkend?

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Ik heb het ook aan 1 ringvinger. Ben na enkele maanden toch naar huisarts gegaan. Die heeft me nu verwezen naar een reumatoloog. Daar moet ik woensdag naar toe. Ben toch wel wat bezorgd nu merk ik.

3. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Werd de pijn bij jou steeds erger? Of bleef dat wel het zelfde? Ook vooral last met buigen en vooral na het slapen?

Zou je mij willen laten weten als je geweest bent en wat de reumatoloog zei?

4. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    Pij blijft beetje hetzelfde. Wisselt wel met de dagen hoor. Ik merk het bijv. als ik het bed verschoon. Maar soms ook bij een vaatdoek uitknijpen. De huisarts heeft in de verschillende gewrichtjes gekrepen van mijn handen en voelde in het pijnlijk gewricht ook een verdikking. En zij zei dat een andere vinger volgens haar ook dikker voelde in het gewricht.

Ik zal (als ik er aan denk) hier vd week laten weten wat de reumatoloog er van zei.

MSL12 vindt dit leuk.
  5. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.180
    1.982
    113
    De reumatoloog voelde nu in de vinger geen reuma ontsteking. Maar ze vond het inderdaad wel typisch dat ik het zo voelde op die ene plek. En soms dus ook in andere vinger of kort in mijn voet. Ze heeft röntgenfoto's van mijn handen en voeten laten maken en bloed laten prikken.

Half aug krijg ik dan de uitslag. (tussendoor had ze vakantie). Dus nog geen duidelijkheid.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb dat met mijn pink, het bovenste gewricht is gevoelig. Ik denk dat het bij mij artrose is, daar schijn je meer kans op te hebben als je overgewicht hebt. Ik maak me er verder niet druk over, ben wel bezig met afvallen.

Deel Deze Pagina