bloedverlies gehad

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door marianne, 15 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne

marianne Actief lid

13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even nog een vraagje. Gisteravond ben ik 2x wat helderrood bloedverlies verloren tijdens het plassen. Direct de vk gebeld en die kwam meteen. Alles leek in orde, hartje klopte, geen harde buik, bloeddruk was oke.....moest wel even mijn urine laten testen op een evt. blaasontsteking. Dat was ook niet het geval. Daarna heeft de vk gekeken of ik misschien ontsluiting had, ook dit was niet het geval. Vooralsnog heb ik verder geen bloedverlies meer gehad...maar ben best wel onzeker nu ook al heb ik gehoord dat alles in orde is.

Nu mijn vragen: Ik las over het feit van een loskomende placenta....dit is toch niet bij mij het geval? Dan was ik toch wel voor verder onderzoek gecontroleerd?

Waar komt dat bloed vandaan....omdat ik er nog nooit eerder last van heb gehad?

Kan het zijn dat ik te druk ben geweest op het werk?

Hoop dat je mijn vragen kan beantwoorden.

Groetjes,

Marianne

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Marianne,

een loslatende placenta heeft andere symtomen en komt niet vaak voor. Wanneer je dat zou hebben, heb je meestal veel meer bloedverlies en een ondragelijke pijn aan een kant van je buik. Dus no worries, dat is het niet! Je kunt wel eens bloedverlies hebben als je druk bent geweest of wanneer je bijvoorbeeld geslachtsgemeenschap hebt gehad. Er is dan een vaatje geknapt in je baarmoedermond. Dat kan helemaal geen kwaad en komt doordat je baarmoedermond tijdens de zwangerschap heel erg goed doorbloed is. Je kunt er nog een paar dagen donkerrode druppeltjes bloedverlies van hebben, maar dat is dan normaal. En soms is het niet thuis te brengen. Zolang het er niet uitloopt en je hebt verder geen buikklachten is alles oke.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina