Mobiele telefoon

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Cjb, 14 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cjb

Cjb Actief lid

26 nov 2011
    209
    0
    0
    Hallo Dames,

Hoe voorzichtig zijn jullie met het gebruik van je mobiele telefoon?
    Ik heb net een artikel gelezen dat de stralingen van de telefoon nu al schadelijk kunnen zijn voor je ongeboren kindje.

GSM straling en de invloed op vrouwen

Maar nou is dit nog niet helemaal duidelijk van hoeveel invloed je mobiele telefoon op je ongeboren kindje heeft.
    Ik had mijn telefoon vaak in mijn broekzak of in mijn jaszak. Hier let ik nu wel heel erg op dat ik mijn telefoon niet veel meer op mijn lichaam draag. Maar ik gebruik mijn telefoon regelmatig. Dagelijks eigenlijk.

Hoeveel rekening houden jullie hier mee?

Groetjes.

2. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    geen eigenlijk, want ik wist het niet...
    ik heb mn telefoon eigenlijk altijd in de buurt, voor mail, internet, what's app, bellen, sms...
    meestal ligt ie naast me (binnen handbereik) en buiten vaak in mn jaszak...

3. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik gebruik mijn telefoon elke dag en dan ook veel!
    Whats app internet bellen... Hij ligt dan ook binnen handbereik!
    Hou er dus geen rekening mee!

4. Calypso

Calypso Lid

25 mrt 2012
    31
    0
    0
    NULL
    België
    Overdag zit die steeds in mijn handtas en dus ook steeds dichtbij, 's avonds ligt die op de kast. Ook 's nachts blijft die beneden, dus valt dat nog wel mee, denk ik.
    Maar dat zijn dingen die ik anders ook doe, hou daar nu geen andere gewoontes aan over.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.184
    16.521
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik gebruik hem amper dus ik maak me er niet druk over.Zal vast allemaal wel weer meevallen.

6. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    Ach... 15 jaar geleden kreeg je van spijkerbroeken kanker.
    Dus.. wat dat betreft... neem het met een kolletje zout hoor! Ik althans.

7. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Limburg
    dan zou overigens een laptop die draadloos verbind met Inet ook schadelijk zijn? Die heb ik op mijn schoot... alitjd als ik hem gebruik.

8. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Limburg
    Wel sloten ze factoren als roken tijdens zwangerschap en maatschappelijke positie van gezinnen als oorzaak van de waarnemingen uit...

bovenstaand sTaat in het artikel..

En dan testen ze gsm gebruik en gedrag problemen maar douden ze niet rekening met roken en gezins situatie en hun maatschappelijke positie... in de prullebak dat onderzoek.. tjeez... Dat zijn juist de invloed factoren! Omgevin en gezin...

9. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    mobieltje heb ik bijna nooit in mijn broekzak vanwege de straling. En laptop wel op schoot, maar toen ik een keertje lekker bij mijn man lag met mijn laptop op mijn buik, schrok ik van het protest van de beeb, dus gauw eraf gehaald...

10. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    ik draag mijn mobiel in mijn tas of hij ligt op tafel of het nachtkastje. Ik houd er geen rekening mee maar denk er wel eens aan.. maargoed.. er wonen ook zat mensen rondom die telefoonmasten enzo ja. Tanken als je zwanger bent is ook niet goed, en teveel cafeine ook niet.. ik denk dat je alles met mate moet kunnen doen, dus ook je telefoon of laptop gebruiken.

11. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ohja bellen doe ik met de vaste.. enkelt gebruik ik de mobiel om te bellen, vaker voor internet of whatsapp.

12. beautifullbabie

15 feb 2012
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mob en laptop minder gebruiken omdat je zwanger bent ? Wat een onzin hahahaha

13. SharonR

SharonR Actief lid

17 jan 2012
    468
    0
    0
    Ik vind dit echt onzin. Toevallig heb ik een paar weken geleden het zelfde artikel gelezen en wat er in dit artikel staat is helemaal niet bewezen. De test is uitgevoerd op ratten en er is geconcludeerd dat een grote hoeveelheid straling op ten duur een negatief effect kan hebben op de zwangerschap. Een rat is alleen totaal niet met een mens te vergelijken en er is nooit bewezen dat dit bij mensen ook schadelijk is of kan zijn. Ik denk dat dit pas schadelijk kan zijn bij een veel grotere hoeveelheid straling en het is gewoon weer gezeur om mensen bang te maken zonder reden.

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Overdrijven is ook een vak zeg jemig.
    Nog even en je mag als zwangere alleen nog in biologisch gemaakte kleding lopen want anders......

15. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Nee je wordt straks 9 maanden lang opgesloten in een witte afgesloten ruimte met muren van 1 meter dik waar niks doorheen kan.

16. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0

Of we worden straks opgesloten, krijgen we alleen maar zelf geteelt voedsel, zonder t.v en internet omdat alles schadelijk is :s

Vind het een beetje overdreven allemaal..

17. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Nee, hier ben ik ook totaal niet bang voor.
    Doe dus ook niks anders dan voorheen, vind dit een beetje overdreven, straks mogen we niks meer.

18. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tja de straling van een mobiele telefoon is ook schadelijk als je niet zwanger bent...
    Ik heb er bij de vorige zwangerschap geen moment bij stil gestaan, dus heb me niet anders gedragen. Zoonlief heeft er (tot nu) niks ana overgehouden.

Ik heb een "hechte relatie" met mijn mobiele telefoon, dus die wijkt geen moment van mijn zijde hahaha. Dus nee ik hou er geen rekening mee. Zometeen mogen de zwangeren helemaal niks meer....

xx

19. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Jewe en kleintje88 precies en dan het liefst in een bunker want ja bommen zijn er ook en uitlaatgassen en verzin het maar.

20. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    ik denk er ook veel aan.. zit wel een bepaalde straling in die dingen..
    had met vorige zwangerschap dat als ik de laptop op schoot had, de kleine er tegen begon te trappen.. terwijl hij niet me buik raakte.. heel apart.
    me telefoon zit de hele dag in mn broekzak.. ben toch voorzichtiger geworden... en let er meer op!

Deel Deze Pagina