vriend geeft huisdier zelfde naam als onze baby

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Beertje13, 14 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Paar weken terug krijg een goede vriend een nieuw huisdier. Ik toonde mijn interesse. Ik vroeg hoe hij heette. Nu krijgt zijn huisdier dezelfde naam als onze baby. Ik was lichtelijk in paniek dat we het hoorde.
    Is totaal geen dierennaam wat wij hebben. L.evi hebben wij in gedachten.
    Ben beetje van me aprapo.

Straks krijg ik oooo das dezelfde naam als?
    Wil ik ook niet maar we vinden het een super naam

Moeten we doen?

2. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Gewoon je kind zo noemen, tis 'maar' een huisdier! Is gewoon een grappig verhaal voor na de geboorte :).

3. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Mijn zus weet de namen van onze baby's en kent een hondje met dezelfde naam als wij hebben gekozen voor ons meisje.
    Ons jongetje krijgt bijna dezelfde naam als het hondje van schoonouders. Alleen de beginletter is anders. Ik maak mij er niet zo druk om hoor :)

4. BeetjeMama

BeetjeMama Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.125
    0
    0
    Ben ik de enige die nu heel benieuwd is naar welk huisdier het is? :p

Ik zou je er niets van aantrekken verder. Jij en je kind moeten de rest van jullie leven verder met die naam. Huisdier is maar tijdelijk en is niet van jullie verder.

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Nee hoor, ik dacht ook 'hond? Kat? Cavia?' - ik bedoel, cavia's leven sowieso maar een paar jaar. Dwerghamsters al helemáál....

6. verabloembos

verabloembos Actief lid

20 jan 2014
    166
    0
    0
    Ons meisje krijgt ook een naam wat een populaire hondenbaan is. Tja, kan ik het helpen dat dieren tegenwoordig mensennamen hebben? Zo hebben onze katten ook mensennamen. Ik denk maar zo; een mens leeft (hopelijk) langer dan een dier, dus die hype waait wel weer over.

7. Sarah82x

Sarah82x Actief lid

2 mrt 2014
    310
    0
    16
    Mijn hamster heet Tess en het dochtertje van mijn vriendin heet ook zo (hamster was er eerder maar was ze vergeten). Hamster leeft maar 2 jaar dus moest er wel ik lachen ;)

8. Beertje13

Beertje13 Niet meer actief

Het is een hond voor de nieuwsgierige;)

Thnx voor jullie antwoorden

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Ik zie die vriend vertellen wat jullie naam wordt zodat hij een andere naam kan kiezen...is dat geen optie?

10. e1ke

e1ke Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.042
    9
    38
    NULL
    NULL
    1 van mijn chinchilla's heet Mila, zou het niet vreemd vinden als een vriendin haar dochtertje zo zou heten. Mila en levi zijn mensennamen, dus niet vreemd! Niets van aantrekken meid.

11. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Zou me dr ook niet druk om maken. Na de geboorte een keer een opmerking maken "ja ik schrok wel toen je de naam zei :D ". Ik zou zelf geen andere naam gaan verzinnen omdat er ook een hond is die zo heet in ieder geval.

12. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Gewoon geven aan je kleine hoor! Als het nou Fikkie was ;).

Onze hond heet Tara en ons overbuurmeisje dat later geboren werd heet ook zo. Waarom niet ook!

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon heet bijna hetzelfde als de hond van vrienden van mijn man. Alleen de uitspraak is iets anders. Het grappige is, dat hij inmiddels zijn eigen knuffelhond weer vernoemd heeft naar die hond. (Was een van de eerste honden waar hij 'live' mee te maken kreeg.)
    Ik wist het trouwens niet van te voren en mijn man zegt dat hij het vergeten was. We hoorden het dus pas achteraf. Als ik het vooraf had geweten, had ik denk ook wel even zo'n momentje gehad als jij hoor. Maar ik denk niet dat ik de naam er om veranderd had. Ik ben nu achteraf gezien in iedere geval blij dat ik het niet heb gedaan.

Het is inderdaad gewoon een mensennaam, 't is niet alsof onze zoon Fifi of Rex heet ofzo. (Zijn ook wel mensennamen, maar tegenwoordig meer ingeburgerd als hondennamen.)

14. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik dacht dat het over je eigen vriend ging toen ik je titel las ;)

Maar goed, een goede vriend zou ik me niet zo druk over maken. Misschien was het ook een soort van test...?

15. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Misschien kan je het idd bespreekbaar maken met die vriend? Of er lak aan hebben...
    Ik was tegelijkertijd zwanger met de overbuurvrouw. Scheelde maar een weekje! Zij kreeg helaas een spoedkeizersnede met ruim 38 weken en ik moest wachten tot 41(!!) weken... Maar wat was nu het ergste?! Ze komt terug uit het ziekenhuis en de kraamzorg zet een bord in de tuin met daarop dezelfde voornaam die wij onze kleine wilden geven!! AAARGH! Wij hebben toen ook even getwijfeld, maar uiteindelijk gewoon gedaan wat we wilden doen. Voor ons heette ons meisje gewoon al zo. Al weken! Dus we hebben het niet veranderd. En als ze straks bij elkaar op school komen toevallig? tsja... Dan zijn er twee :D Jammer dan :D

16. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

29 jan 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Tja, ik zou er geen probleem van maken. Mijn dochter heet I.sis. Hadden we al maanden geleden bedacht. Oke dat er paarden zijn die zo heten, daar kon ik nog wel mee leven maar de laatste nieuwsberichten was ik helemaal niet blij mee. Uiteindelijk besloten: wij vinden het een mooie naam (inmiddels wordt de groep op het nieuws ook anders genoemd, dat is toch wel fijn) dus we hebben ook niets anders bedacht.

17. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Zou er niets mee doen.
    Ook niet de vriend vragen een andere naam te kiezen.
    Denk dat als de ergste schrik voorbij is dat het al een stuk minder schokkend is

18. Malika1989

Malika1989 Bekend lid

19 feb 2014
    815
    59
    28
    Vrouw
    Thuisblijfmoeder
    Zuid-Holland
    kat van mijn buurmeisje heeft Levi

19. Humava

Humava Niet meer actief

Onze dochter heeft dezelfde naam als de hond van mn inmiddels ex collega. Maar toen wij die naam hadden bedacht was het nog mijn collega, ze vertelde me 2 weken nadat we die naam hadden bedacht dat haar hond die ze kreeg zo ging heten. Ik vind het geen probleem. Toen ik laatst bij haar was met dl was het alleen wel een grappig dat als zij haar hond corrigeerde mijn dochter echt opkeek van, wat doe ik?

20. Noah04

Noah04 Actief lid

9 mei 2014
    354
    0
    0
    Gelijk heb je. Zou ik ook doen. De enige namen die ik niet aan mijn kindje geef zijn de roepnamen van de kinderen van mijn beste vriendin en de roepnamen van de kinderen van mijn zusje (als heb ik met zusje geen contact meer). Als ik een jongen krijg is één van zijn namen (niet de roepnaam) overigens wel de mannelijke variant van de roepnaam van de dochter van mijn zusje. Niet omdat ik wilde vernoemen, wel omdat de betekenis van die naam precies op mijn situatie (BAM-mam) slaat en ik de naam ook mooi vind.
    Voor de rest houd ik met geen enkele andere naam rekening. Niet met namen van kinderen van collega's en niet met namen van kinderen van buren. Die personen zijn altijd maar tijdelijk in je je leven. Je kind ben je je hele leven mee verbonden.

Om een lang verhaal kort te maken: met een hond zou ik dus al helemaal geen rekening houden als het op de naam van je kind aankomt.

Deel Deze Pagina