Geen blaasontsteking, wel bloed.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brigit, 7 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Omdat de urine van mijn dochter erg sterk rook heb ik vanochtend haar urine laten controleren. Nu had ze geen blaasontsteking maar er zat wel bloed in. Naar lab gebracht en daar gaan ze het op kweek zetten en andere dingen controleren.

Heeft iemand dit ook mee gemaakt?
    Ik word gek!!! Ik moet nu tot dinsdag wachten voor de uitslag maar ik maak mij zoooo zorgen. Ze is al een paar weken uit haar humeur, ik dacht gewoon dat ze weer kiezen kreeg of gewoon het bekende ontwikkelingssprongetje. Maar blijkbaar is er toch echt iets anders aan de hand met mijn meisje.
    Ze zegt wel af en toe auw en zit dan aan haar luier of aan haar rug. Ik weet dat ze zeggen dat kids van deze leeftijd de pijn nog niet goed kunnen aangeven maar toch maakte mij dat extra alert om haar urine te laten checken.
    Pfff kan iemand de klok even vooruit zetten naar dinsdagochtend!!!

2. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Grote kans dat het alsnog een blaasontsteking is. Als er bloed in zit kunnen ze vaak geen goede test doen. Het kan ook een bacterie zijn die niet door het standaard testje van de HA opgepikt wordt.

3. WesDaan

WesDaan Fanatiek lid

10 sep 2009
    2.358
    6
    38
    Het kan inderdaad een blaasontsteking zijn. Zeker ook als ze pijn in haar rugje en met plassen aangeeft.
    Hou wel in de gaten dat je kindje geen koorts krijgt.
    Als dat zo is van het weekend zou ik naar de HAP gaan, dus daar zou ik wel alert op zijn.

Verder goed en veel laten drinken, evt. cranberrysap, dit helpt de evt. bacterien te doden die in de blaas aan het rommelen zijn.

Verder is het afwachten, sterkte.

4. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Ik was al alert, maar mijn huisarts heeft mij idd ook verteld dat als ze koorts krijgt we niet moeten twijfelen en direct HAP moeten bellen.... Pfff is het al dinsdag!!!

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Al heel vaak gehad helaas.. enook dat de sneltest goed was en de kweek niet. Als ze koorts krijgt direct hap bellen!

Cranberrysap doodt niet de bacterien maar zorgt ervoor dat de bacterien niet kunnen hechten aan de blaaswand en ze mee uitgeplast worden...

6. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties!! Ben al iets rustiger.

Ik hou haar temp goed in de gaten, ik hoop echt dat ze geen koorts krijgt.
    Net had ze al 37,5 en dat was om 10uur, maar ja het is ook wel warm en ze was lekker druk aan het doen.
    Dus ja het word een heerlijk :x weekend druk maken om haar temp.
    Het gekke is dat ze sinds gister heel vrolijk is, is ze in geen weken geweest. Wel vrolijk tussendoor maar heel veel huilen en gisteren heeft ze nauwelijks gehuild. Heb er dan ook even extra van genoten :D

7. Brigit

Brigit Fanatiek lid

26 feb 2009
    1.879
    13
    38
    Vrouw
    De uitslag was binnen en er is niks aan de hand !? :( Ben blij hoor, maar waar komt dat bloed vandaan dan.
    Nou ja ga mij er niet druk over maken, ik kan iig weer rustig ademhalen. Bedankt allemaal!!!!

Deel Deze Pagina