Of zijn mijn zorgen terecht........ Ik zal het even uitleggen.. Mijn dochter van 9,5 mnd drinkt de laatste dagen errug slecht! Opvolgmelk drinkt ze max 200/250 ml van en diksap oid wil ze eigenlijk helemaal niet drinken. De boterham gaat er wel goed in, maar fruit en warme hap ongeveer de helft van wat ze normaal at. De afgelopen dagen is ze flink ziek geweest, koorts hangerig e.d, nu is de koorts weg maar echt opknappen doet ze niet. Veel huilen, weinig eten of drinken en plasluiers...tja er zit wel wat in de luier maar veel is het niet. Poepen doet ze wel meerdere keren op een dag, maar geen diarree. Ze heeft ook nog eens last van tanden die doorkomen. Ik zit te denken om morgen even contact op te nemen met de HA maar ergens denk ik dat die ook niet veel kan betekenen voor mijn zorgen, of ze niet weg kan nemen. Mijn dochter is wat dat betreft ook een bijzonderen gezien de hydrothorax tijdens de zw.schap. Misschien hebben jullie dat verhaal wel gelezen.... Maar er is mij altijd op het hart gedrukt, dat mocht zij slecht gaan drinken dat ik dan meteen contact op moest nemen, maar ik weet eigenlijk niet of dat dat alleen voor de eerste maanden geld of nu ook nog, stom eigenlijk...... Eigenlijk begin ik mij steeds meer zorgen te maken, terecht of niet??? Wie helpt me?? Ik moet wel even zeggen nog dat mijn dochter een KMA heeft
Meid, als een moeder zich zorgen maakt is dat nooit voor niets! kinderen kunnen best een tijd met minder eten en drinken, maar ik zou in dit geval zeker even de huisarts mee laten denken, al is het maar dat hij op de hoogte is als het verslechterd. Zo op papier denk ik die voelt zich nog niet fit, eten en drinken smaakt nog niet, maar ik zou niet twijfelen om toch even naar je HA te gaan. succes!
Gezien je situatie zou ik voor de zekerheid morgenvroeg gelijk contact opnemen met de huisarts, mits ze nu niet suf is of andere tekenen van uitdroging vertoont. Als ze wat fruit en groente heeft gegeten bovenop de 250 dan komt ze zo rond de 400/450 aan vocht. Daar zal ze in een normale situatie niet van uitdrogen, maar haar verleden (en vooral wat het inhield) ken ik niet. Dus als je echt twijfelt nog de hap bellen. Maar anders morgenvroeg gelijk. En eventueel extra fruithap aanbieden als dat beter gaat dan de melk, gewoon een extra portie nog als je die kans nog hebt.
nu slaapt ze gelukkig, al hoor ik haar regelmatig. vandaag heeft ze 200cc opvolgmelk op, uiteindelijk een heel potje fruit en warm eten een paar happen. de geschiedenis is bij haar bijzonder, die hydrothorax tijdens de zw.schap houd in dat ze heel veel vocht in haar borstholte had waardoor vooral het hart , maar ook longen, helemaal in de verdrukking kwam en de hartfunctie erg slecht was. een dag later in leiden had betekent dat ze de zw.schap niet overleefd had. ik heb nu vooral een naar buik-gevoel alsof je erg zenuwachtig bent, maar morgenochtend bel ik om 8 uur de ha maar!!
Wat voor voeding heeft ze? Al helemaal koemelkvrij? Hier begon ze steeds slechter te drinken en diarree als ze weer ging reageren. Vaak pas na 6 weken of langer. Ik zou de kinderarts bellen. De regel is ook als kind minder drinkt dan de helft van de voor het kind normale intake en ze drinkt minder dan 450cc het minimale om niet uit te drogen en het is ook nog eens warm!
@frannie: idd ze is helemaal koemelkvrij. ze krijgt helemaal niks binnen. sinds ze een paar maand is zit ze aan de pepti en sonds die tijd gaat het eigenlijk heel goed met haar. al haar klachten van voor die tijd zijn weg. Hoeveel zou ze met haar leeftijd minimaal minimaal binnen moeten krijgen? op de verpakking staat dat ze 3 flessen van 200 mag hebben, maar daarnaast krijgt ze dan nog groente, fruit, diksap en brood. heeft ze dan al minder dan de helft daarvan op??? mijn onderbuikgevoel wordt sterker en sterker
Als je het niet vertrouwt kun je gewoon de HAP bellen. Al is het alleen maar om je weer gerust te voelen.
Niet om het een of ander maar de HAP zit er toch niet voor niets al is het alleen maar voor overleg. Geeft gelijk ook verleden door en dat er toen gemeld is dat als ze niet genoeg dronk geadviseerd is om direct contact op te nemen. Als jou gevoel niet goed is gewoon bellen. sterkte kim
ik vind de HAP geen spoed ik vind t dokter in t weekend. Dus geen drempel! Overleggen telefonisch kan altijd. ik vind persoonlijk dat ze erg weinig drinkt
zou gewoon even de hap bellen! Al is 't alleen maar voor geruststellin ofzo, ik Las iets van groente en fruit mee tellen voor 't vocht maar dat tellen De dokters etc er niet bij hoor.
Heb vanmorgen om 8 uur direct de HA gebeld en kom eigenlijk net terug. Ze heeft alles even nagekeken. Uitgedroogd is ze gelukkig niet, ze huilt ook nog gewoon met traantjes en ze zegt eigenlijk nog te actief. Oren zijn schoon, longen idem. Alleen haar amandelen zijn wat verdikt. Waarschijnlijk heeft ze hier pijn van en wil ze daarom niet drinken. Nu proberen met PCM dat te doorbreken, dat ze wel weer gaat drinken. Ze zegt misschien dat ze koude dingen nu wel lekkerder vind dus dat ga ik gewoon proberen. Samen met de PCM. Nu ligt ze lekker in bed, ze sliep al voor de slaapzak dicht was......... Mocht ik het niet vertrouwen of blijft ze zo slecht drinken dan weer terugkomen...... Meiden bedankt!
Nou ik weet het niet hoor......... Vanavond is ze weer lekker aan het spoken, en dat is logisch als je pijn in je keeltje hebt, maar ik zit er even helemaal doorheen! Huilen huilen is alles wat ze doet. Vriendlief heeft haar even in badje gedaan, maar ik hoor dat ze eruit is want het huilen begint meteen weer Ik weet het niet meer hoor.......drinken wil ze niet, van haar laatste fles heeft ze 50 op ipv 200...... De rest van de dag ging het wel redelijk met eten en drinken en was ik redelijk positief maar nu?! Ze is hardstikke moe, dat dan weer wel, PCM heeft ze vandaag 3 zetpillen op en meer mag ze niet.... Ik zei al tegen mijn vriend, ik ben geneigd de hap te bellen, maar ja zegt hij terecht, die doen ook niks en wat verwacht ik daar dan van..... Diepe zucht, dit gaat een lange nacht worden......
Pepti is NIET koemelkvrij! Juist de 1e stap bij kma er komt nog Nutramigen/Friso Allergycare en Neocate/Nutramigen AA na. Hou dat in je achterhoofd want op Pepti kan ze zeker ook reageren!
Ik denk toch aan een reactie op de Pepti. Via wie heb je dit voor haar gekregen? Ik zou daar achteraan gaan!
Ze drinkt de pepti al vanaf ze 1 maand oud was en nooit geen problemen gehad...? Dus dat snap ik eigenlijk niet zo goed? Ze heeft deze van de ka gehad. Kan dat dan dat ze daar later toch nog weer op reageren? Badje heeft gisteren niks geholpen, uiteindelijk ben ik met haar gaan wandelen en daar werd ze wel weer rustig van. Toen ze sliep nar huis gegaan en uiteindelijk was ze toch weer wakker toen ze in bed gelegd werd, maar is toch rustig gaan slapen. Vanmorgen haar wakker moeten maken en heeft ze weer maar 90 op. Ik weet het niet hoor met haar voeding, ze at en dronk altijd als een bouwvakker, zogezegd
Ik zou even bellen, gewoon voor je eigen gemoedsrust! Ze drinkt wel weinig en is duidelijk niet fit, dus gewoon even vragen. Misschien heeft ze toch iets onder de leden wat nu een beetje door moddert. Hopelijk kan de HA iets voor je betekenen, en anders ben je gerustgesteld!!
Ik denk niet dat het aan de pepti ligt hoor, als ze dat al een tijd gebruikt. Vandaag nog eens naar de ha en vragen wat je anders nog meer kunt doen voor je meissie.
Vandaag brutaal geweest en naar de poli kinderarts gebeld. Verhaal uitgelegd, helaas kunnen zij me zo niet helpen. Moet via HA, dus ook HA maar gebeld.. Kreeg een an de telefoon, en zij adviseerde me met ons te starten, dan is elk beetje wat binnenkomt nog wat extra daardoor. Verder kon zij nog weinig voor me doen helaas, al heeft ze wel een afspraak met me gemaakt voor donderdag. Ze zegt als ze zo weinig drinkt dan moet er sowieso een Co-afspraak gemaakt worden. Vandaag heeft ze tot nu toe 100 cc gedronken en een sneetje brood, verder slaat ze alles uit mijn handen wat ik haar aanbied......! Slaapt meer dan ik gewend ben van haar! Dus de zorgen blijven, maar nu had ik in elk geval het idee serieus genomen te worden door de HA, gisteren had ik goede hoop, maar helaas niet veel meer van over. En ik sta te springen om dit weekend naar de Efteling te gaan met de hele familie..........(maar niet heus) ik hoop dat die kleine gauw weer een beetje opknapt....