Net zo'n tijdstip waarop kinderen gaan zeuren en zaniken , hoe lossen jullie het op? (Ik heb wel een strategie maar ben benieuwd hoe andere mama's het doen)
Hier meestal geen last van een vervelende dreumes. Als dat wel zo is zet ik 'm gewoon ff voor Bumba of Zandkasteel
hier het geluk dat papa en mama allebei thuis zijn met koken maar meestal als hij 's middags slaapt schil ik vast aardappelen enz, voorbereidingen treffen zodat ik alleen nog maar hoef op te zetten en vlees te braden en dan gaat hij even in de tuin spelen of met een speeltje vast aan tafel zitten
Meestal speelt ze nog wel, en als ze lastig is, set ik haar even voor de tv of alvast in haar stoel met wat fruit/komkommer etc.
Mijn peuter helpt met koken, de weegschaal aan, de macaroni afwegen, trommelen met de pollepels en zo nu en dan wat snoepen van de ingredienten. Mijn dreumes is erg eenkennig en wil eigenlijk steeds bij mij zijn, dus dat is wel eens lastig, maar gelukkig is mijn vriend ook thuis zodat hij met haar kan spelen. Als dit niet het geval is dan zet ik haar in de tafelstoel met wat speeltjes of ook een pollepel zodat ze ook muziek kan maken
Kinderstoel in de keuken zetten en laten helpen... Succes gegarandeerd... (let niet op de zooi, het is nu natuurlijk helemaal opgeruimd... )
Haha mango 26 zo doen wij het ook. Kinderstoel in de keuken, ze kan me nog niet 'meehelpen', maar vermaakt zich nog met spelen of een beetje appelmoes op der speen... Soms zet ik haar ook in haar schommelstoel voor de tv samen met grote zus.
In kinderstoel is leuk voor 5 minuten, in wipstoel (babybjorn kan ze nog in en niet zelf uit ) dvd van babytv aan werkt het beste.
Ik werk voor als kleine man ligt te slapen. Dus aardappels schillen en groente klaar in de pan. Als het dan tijd is om te koken pannen aan en vlees in de pan. Ben dan zo klaar. groetjes kim ps kastje en lades zitten slotjes op dus die krijgt hij niet open
hier niet Op het aanrecht gaat het net maar als hij een stukje vlees of vis ziet valt hij me bijna aan
Vriend is thuis met koken. Sinds ik verlof heb werkt hij van 07:30 - 16:00 uur. Ideaal. Voir ik met verlof ging en ik was vrij was hij gewoon aan het spelen. Eten voorbereiden deed ik in de woonkamer zodat ik hem altijd in de gaten kon houden. Als ik hem niet in de gaten kon houden keek ik vaak om het hoekje.
Kinderstoel idd in de keuken, tenzij hij fijn aan t spelen is... Tv doet hem nog niet zoveel ( hij is 7 maanden) tenminste niet langer dan 5 minuten...
Wacht maar tot ze ouder worden en minder slapen Haha, nee serieus, de lastige leeftijd had ik mn dochter altijd in de draagdoek op mn rug tijdens het koken ( want moe en hangerig rond die tijd ) en later toen ze het wat langer volhield, speelde ze in de keuken. Ze heeft zelf ook een heel klein keukentje en gaat dan ook koken, of haalt haar keukenkastje leeg ( er is 1 kastje die ze leeg mag halen, 's avonds ruim ik gewoon de pakken appelsap, de bak aardappels, de washandjes etc weer in, scheelt een hoop frustratie ) oid.