Hallo aanstaande mommi's, Ik ben bevallen van mijn kleine man. mijn ex die was er nooit niet in de zwangerschap niks. want waar ik achter ben gekomen tijdens mijn zwangerschap is dat er nog iemand zwanger van hem is en die heeft hij ook laten zitten. nja kort gezegt die man was er nooit voor me hij heeft de kleine gezien.. en nu ja hoor die moeder heeft me gebeld en begon om een DNA test..de kleine leek heel veel op mn ex maar nu willen ze dat dus op papier hebben.. nu vertrouw ik hun niet want ben bang dat ze het dus op papier hebben en dus verdere stappen gaan ondernemen.. ik heb tot nu toe heb ik het geweigerd want ik heb zoiets waarom zou ik iets voor hun doen als hij ons heeft laten zitten.. en nu ik het geweigerd heb wil hij de kleine ook niet zien.. een beetje vader zou toch alles voor zijn kind doen?.. En zijn verdere familie weet ook niet dat hij vader is en nog een keer vader wordt. want ja hij is marokkaans en zijn moeder wou het pas zeggen zodra het op papier staat want het is schamen voor hun etc maarja dat is verder ook niet mijn probleem.. Hee zo ff dit allemaal kwijt.. maar wat zouden jullie doen.. ik heb die kerel al 100000 kansen gegeven.. DNA doen of schijt hebben op hem wat hij ook alle tijd op mij had gehad en de zwangerschap en verder gaan met mijn leven..
Allereerst van harte gefeliciteerd met de geboorte van je kleine wonder, probeer er ondanks alles toch van te genieten! Deze periode is zoooo snel voorbij (van je kindje bedoel ik) Mbt de vader/verwekker van je kindje: wat wil je voor je kindje? Wil je m opvoeden zonder dat hij weet wie zijn vader is? Hoe ga je dan later om met vragen omtrent achtergrond? Mbt DNA/vaderschapstest enerzijds geeft het hen een stukje "macht", maar anderzijds stelt het jou in de gelegenheid om ook van hem financiele bijdragen te vragen/eisen. Dus het is wel dubbel maar probeer te denken vanuit je zoontje.
Hee, Dankje wel ja genieten doe ik zeker maar dit spookt in mijn achterhoofd.. Ja van mij hoeft die dna niet ik weet dat hij de vader is en niemand anders. ik ben bang dat als ik hem de dna gun dat hij dus die stappen gaat ondernemen.. en dan begin ik te denken je bent toch een vader ook voor de dna en niet alleen na de dna.. hij vraagt niet meer naar de kleine, hij wil er helemaal niks meer van weten en wat voor vader is hij dan? hij heeft dat andere meisje laten zitten en mij en nu wil hij dna of nja die moeder wil dna..en hij laat ons nu al zitten, ik gun mijn kleine man niet zo'n vader dan maar het is dubbel
Hmmm ja, dat is ook wel raar inderdaad. Zodra jij aangeeft DNA niet nodig te vinden is hij ineens niet meer geïnteresseerd in je kleine kereltje. Alsof dat doorslaggevend is in het vaderschap.
Jah en dat heeft mij aan het denken gezet, dat is geen vader. Ik heb hem gevraagd wanneer dat andere kindje op de wereld komt laat jij mijn kind vallen? waarop hij reageerde; tjah, als jij niet met dna komt dus met andere woorden stem ik niet toe in dna dan laat hij mijn kleintje vallen.. aan andere kant wil ik die dna doen zodat mn mannetje weet wie zn vader is maar ben bang dat hij mn kleintje laat zitten en hem teleursteld..ik haat dat die dubbele gevoelens
hoi mijn mening geen DNA. laat hem eerst bewijzen dat hij eene chte papa is kan wil worden. hier geen papa, geen dan , de dag dat hij dna wilt, zal hij eerst bewijzen dat hij een papa waard is. en dan bedoel ik niet perse geld, maar wel als ze in ziekenhuis ligt ( heeftz e al 2 keer gelegen) ook is dag ind ag uit aan haar bed zitten , net zoas ik doe, snachts opstaan, eten geven , troosten als ze weent....... en dan zal ik er nog is over nadeken. nu ik weet dat hijd at nooit doet, zijn ander kind heeft ij co ouderschap en 'dropt' hij een week bij zijn ouders. zoontje is 8 en dank dat hij dat kind al mss 5 keerz elf naars chool gedaan heeft. dus ik zou zeggen geniet gewoon van je kindje en als hij papa wil 'spelen' dat hij dan maar eerst met bewijzen komt dat hij dat waard is. en die mama schammte om wat??? om een kleinkind??? hoe kan je nu ebschaamd zijn om een kleinkind???? als ben je marrokaans. dat is toch je kleinkind. ook als ik jou was hij is marrokaans. ik ga effe heel zwartd enken. wat als hij het erkent en in grote vakantie mee pakt naar maorroko en ni terug komt???? wil niet zwart zwartd enken, maar je hoort zo een dingen nog. ga voor je zelf en je kindje en nodig heb je hem niet. volgens mij doe je het super alleen. en op je zelf kan je tellen, op hem blijkbaar niet ( gezien hij er ook niet was tijdens zwangerschap, nu bedoel ik niet als partner maar als papa) succes en proficiat met je zoontje
zo denk ik er ook over dat hij zich eerst moet bewijzen maar hij wil dat niet inzien eerst dna anders niks,,
Jeetje zeg wat een situatie. Ik dacht dat ik de enige was die in de steek was gelaten. Maar lees dat het ook nog erger kan. Ik zou geen DNA doen zolang hij niet zijn best doet. Laat hem eerst maar eens zien dat hij interesse toont in zijn kind. Zo niet dan maar geen papa. Ik ben ook groot geworden zonder papa, en gedeeltelijk met een nieuwe papa, en dat is ook allemaal super goed gegaan. Als je maar alles doet voor de kleine, want die is zo belangrijk.
Ja ik ben zelf ook opgegroeid zonder vader daarom baal ik er ook zo van dat hij dan geen papa heeft.. nja ik bedoel zijn echte vader..ik vond het vroeger als klein kind altijd zo erg dat ik geen papa had en andere kindjes zag lopen met een vader.. terwijl ik heel blij was en ben met mijn moeder en nu ik mijn vader heb leren kennen eigenlijk niks heb gemist.. aan de ene kant ja geen dna aan de andere kan zolang ik hier woon zal ik hem en zijn familie altijd tegen komen
Ik zou eerst goed uitzoeken wat zijn rechten zijn als je een DNA test laat doen. Ik denk niet dat hij je kind zomaar bij je weg kan nemen of zo hoor, maar zoek het goed uit. Ik denk dat het heel erg belangrijk is dat een kind een kans krijg om zijn vader te leren kennen ook als hij geen ideale papa is. Maar het is ook (en meer nog) belangrijk dat hij een rustige stabiele thuis situatie heeft. Als dat door een DNA test niet verstoord kan worden heb je mijn inziens geen reden om het niet te doen. Voor de duidelijkheid, het gaat om het beste voor je kind, als een vent dat bij mij zou doen zou hij wat mij betreft ook omhoog kunnen vallen hoor. Heel vervelend voor je dat je in deze situatie zit, hopelijk kun je wel van je kleintje genieten en zorgen deze mensen voor niet te veel stress.
hee, ja ik heb me laten vertellen zodra hij op papier heeft staan dat het zijn zoon is dat hij verdere stappen kan ondernemen.. en paar dagen na de bevalling begon hij ook over het gezag en erkenning dus ik vertrouw hem gewoon niet.. en wat er in mn hoofd blijft spoken hij krijgt in februari nog een kind.. nu is het nog alleen mijn zoontje..maar wanneer dat andere kindje er is dat is dan allemaal weer nieuw en nog een wondertje wie zegt dat hij mn kleine niet laat vallen als hij dat nu al doet?..ik moest een keer naar t ziekenhuis was goed ziek.. en dat wist hij en ik vroeg of hij bij de kleine wou blijven even en hij laat zo niks meer van zich horen
Maar je ex is dus wel zeker de vader? Ik herinner me nog een topic waarin je twijfelde.. En als het zo is moet hij eerst eens maar laten zien dat hij een goede vader kan zijn. Volgens mij zoekt hij nu alleen maar smoesjes om er niet voor je kind (en jou) te zijn.
jah hij is zeker de vader.. de baby bleek meer dan voldragen te zijn toen hij geboren was..en van februari kon absoluut niet zijn heb t gevraagd in t ziekenhuis... en ja hij leek de 1e paar dagen precies op mn ex..en hij hoeft er voor mij niet te zijn maar voor de kleine.. maar wat wel zo is die moeder van hem pusht hem want de 1e dagen ging het goed totdat zij mij belde met geen dna geen vader
Ik zou het niet doen. Want zo als ik het lees is het niet eens zijn idee maar dat van zijn moeder. Ik zou eerst de kat uit de boom kijken en afwachten hoe hij doet na zijn 2e kind. Spreek me tegen als het niet zo is maar heb het idee dat zijn moeder de lakens uitdeelt. Dit over die dna als hij het er al over had tijdens de zwangerschap dan had ik er denk ik wel anders na gekeken maar je kindje is er al. Ken je dat andere meisje hoe doet hij het bij haar? Ma weet van jou maar niet van haar best sneu zo'n persoon. En geniet van je kindje
Hee, ja dat meisje ken ik niet ik weet alleen wie ze is ze heeft bij mn nicht in de klas gezeten, hij heeft haar nu 4 maand laten zitten dat is wat ik weet want hij wil dat kind niet werd me verteld verder weet ik ook niet hoe hij verder tegen haar doet.. ja hij heeft ook tegen mij gezegt om van gezeur van mn ouders af te zijn wil ik die dna
hey gefeliciteerd en wt fijn dat je nu weet van wie je wondertje is biedt iig rust voor je wbt je vraag hier kaan ik je niet helpen maar wilde je wel even feliciteren
die gozer heeft me gisteren laten weten dat hij de echo foto en alles van mijn ventje heeft weg gegooid.. dat is toch geen persoon...
hoezo moet erbij vermelden dat hij marokkaans is?? Doen de nederlandse mannen zulke dingen niet wou je zeggen?
@moedertje3: Ja, dat doen Nederlandse mannen ook.. Maar ik denk dat ze ermee probeerde te illustreren waarom de moeder van die jongen zich dan schaamt etc. In die cultuur is eer een stuk belangrijker dan de westerse cultuur. Maar wat bizar zeg! Ik snap dat het heel erg is als je kindje zonder vader opgroeit.. Maar zou liever een lieve moeder hebben zonder vader.. Dan een lieve moeder en een heel vervelende vader. En wie weet kom je over een tijdje een hele lieve man tegen die wel een fijn vaderfiguur kan zijn voor je kindje, dat hoeft toch niet de biologische vader te zijn?