Anticonceptie echt zo gevaarlijk? Yasmin

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Melsss, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melsss

Melsss Actief lid

7 mei 2014
    211
    0
    16
    Hoi dames.

Ik ben in juni 2012 gestopt met de diane 35 pil, uiteindelijk ben ik zwanger geraakt en vorig jaar mei bevallen van een prachtig ventje.
    Ik ben daarna naar de huisarts gegaan om mijn anticonceptie te bespreken, omdat er zoveel te doen was rond de diane 35 pil (hij zo de kans op trombose aanzienlijk verhogen waarbij zelf doden zijn gevallen) heeft hij mij de Yasmin pil voorgeschreven.
    Deze werkte goed, ook voor mijn acne aangezien ik hier normaal al last van had en tijdens mijn zwangerschap al helemaal.

Nu lees ik hier ook rare berichten over, ik vind het allemaal toch een beetje eng. Sinds mijn zoontje geboren is ben ik zo bang geworden voor dinge die slecht voor je zijn en waar dingen over gezegd worden. Zo bang dat mijn zoontje zonder z'n mama op zou moeten groeien.

Uiteindelijk ben ik begin februari dus ook met deze anticonceptie gestopt resultaat ontzettende acne waar ik ook niet vrolijk van word. En dat gedoe met condooms vind ik maar niks.

Nu twijfel ik dus.... Weer terug aan de pil, of geen hormonen in m'n lichaam en de ernstige acne voor lief nemen..

Mijn vraag.. Is de Yasmin pil echt zo gevaarlijk?? Wat zijn jullie ervaringen met deze pil.

En welke anticonceptie kan geen kwaad en helpt bij acne. Ik mag geen spiraaltje vanwege verkorte bbm.

Help! Een onzekere mama.

2. Vlinder1985

Vlinder1985 Bekend lid

10 sep 2012
    802
    4
    18
    Utrecht
    Ik was zelf ook anderhalf jaar geleden overgestapt van de Diana pil (9 jaar) naar de Yasmin. Ik merkte eigenlijk weinig verschil met de Diana, mijn acné bleef goed weg in ieder geval. Andere pillen hebben dit prettige voordeel niet.

En ik heb het toen met mijn huisarts besproken, zij zei dat als je gezond leeft, er niets in de familie voorkomt, je verder geen ernstige bijwerkingen hebt, deze gewoon kan gebruiken.

Als je bijvoorbeeld rookt in combinatie met de pil, heb je verhoogde kans op trombose. Maar dit is dus ook met andere pillen.

Succes!

3. Melsss

Melsss Actief lid

7 mei 2014
    211
    0
    16
    Dat klinkt positief. Ik rook niet en leef op zich gewoon gezond. Bedankt!

4. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik zou persoonlijk niet meer aan de pil gaan. Wil zelf echt nooooooit meer de pil. Zo blij dat ik er vanaf ben! Toen ik stopte bijna drie jaar geleden) voelde ik me zo ontzettend veel beter gelijk al. En als t dan ook nog eens slecht voor je kan zijn (ookal is de kans heeel klein, procentueel gezien is de kans dat je doodgaat aan bv roken ook heel klein) nou dank je zeer;)
    Er zijn zoveel andere opties, bespreek die eens met je huisarts!

5. Melsss

Melsss Actief lid

7 mei 2014
    211
    0
    16
    Bij mij is de acne toch ook wel een belangrijke reden. Door die pukkels ga ik ook niet goed in me vel zitten!

6. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Gevaarlijk weet ik niet, maar Yasmin komt er hier nooit meer in....
    Heb het een paar jaar geleden 3mnd geprobeerd. Bijna dagelijks overgeven, voortdurend misselijk, desondanks in 3mnd 12kg aangekomen terwijl ik echt niet meer at. Ik hou niet van suiker dus was niet gaan snoepen ofzo, en na stoppen was het er zo weer af. En ik kreeg er juist acne van!

Ik ga na deze ervaring geen pil meer slikken. Heb daarna condooms gebruikt en na de bevalling Mirena misschien proberen.

7. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #7 Maria999, 10 mei 2014
    Laatst bewerkt: 10 mei 2014
    Kijk even op de site van het Lareb naar de gerapporteerde bijwerkingen van Yasmin, en oordeel zelf. Qua gevaarlijke bijwerkingen doen Diane35 en Yasmin helaas nauwelijks voor elkaar onder.

En helaas, ook al zit trombose niet in je familie, dan nog kun jij een stollingsafwijking hebben waarvan je nooit iets gemerkt hebt. Helaas heb ik dit van zeer dichtbij meegemaakt. Ze zit nu voor altijd in een rolstoel en ze was nog geen 30.

Nog niet overtuigd? Kijk dan de Zembla-uitzending over de Diane van eind 2013.

ZEMBLA - Fatale pil

8. Melsss

Melsss Actief lid

7 mei 2014
    211
    0
    16
    Wow wat heftig, die komt er bij mij niet meer in. Mja wat dan wel........ Moeilijk een keuze te maken!

9. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    #9 Maria999, 12 mei 2014
    Laatst bewerkt: 12 mei 2014
    De Mirena (hormoonspiraal) is bijna net zo veilig als geen anticonceptie. Misschien is dat wat? Succes.

Edit: ik lees nu dat je die niet mag. Lastig!! Er zijn wel iets minder riskante pillen, vraag maar aan je huisarts.(Microgynon bv.)

Pil met hoger risico bloedstollingen nog veel geslikt - Wetenschap & Gezondheid - VK

10. Elfje22

Elfje22 Actief lid

16 feb 2011
    349
    0
    0
    Ik heb de Diana jaren geleden geslikt en ben toen over gegaan naar de micro gynon 20. Maar had echt ontzettend veel last van hoofdpijnen. Toen even gestopt en nu net geen maand de Yasmin geslikt. Twijfelde heel erg want eigenlijk wil ik die rotzooi gewoon niet meer in m'n lijf. Toch geprobeerd en heb de strip niet afgemaakt,..... Ik was constant misselijk had dagen diarree en buikkrampen. O en zin in sex was ook weg (maar kan ook door de andere klachten komen natuurlijk) ben er echt helemaal klaar mee en we hebben nu besloten condooms te blijven gebruiken. Voor mij echt een opluchting, het blijven toch hormonen die je slikt ;)

Deel Deze Pagina