Na lange tijd na mijn bevalling niks genomen te hebben van anticonceptie ben ik bij het begin van mijn laatste cyclus begonnen met de pil lueva. Zijn 28 pillen en geen stopweek. Ondertussen een week bezig met mijn 2de strip en nog geen ms gehad intussen. Nu 6 dagen overtijd al 2 zws testen gedaan maar negatief. Nog iemand bekent met lueva en geen bloeding hebben? Voor mijn laatste zws gebruikte ik Mercilon en was altijd stipt.
Wellicht snap ik het niet, maar hoe wil je ZONDER stopweek een bloeding krijgen dan? Ik slik al bijna 2 jaar de Desorgestel, ook een 28-dagenstrip en ook geen stopweek. En dus ook geen bloedingen.
Het lijkt mij idd ook dat dat de hele bedoeling is van een 28 dagen pil. Dat je geen stopweek hebt en dus ook geen ontrekkingsbloeding. Tussendoor kunnen er wel (kleine) bloedingen voorkomen, maar dat hoeft niet.
Ik Was gewoon van Mercilon te nemen 21dagen pil-stopweek(ms) Ik dacht gewoon dat bij een 28dagen pil zonder stopweek ook gewoon je ms kwam (zogezegd in de stopweek) Daarom mijn vraag of het normaal was.
Je kunt er bloedingen bij krijgen, maar het hoeft niet. Dit staat volgens mij ook wel in de bijsluiter! Ik had (met desogestrel, zelfde soort pil) het alleen de eerste twee cyclussen. Daarna bleven de bloedingen uit. Na het stoppen duurde het zelfs nog 3 weken voor er een bloeding kwam.