Ik ben dinsdag gecuretteerd. Nu hoor ik van veel meiden hier dat je pas weer geslachtsgemeenschap mag hebben als de bloeding is gestopt. Maar ik kreeg een brief mee dat we 2 weken moesten wachten met geslachtsgemeenschap? Weet iemand hoe dit zit?
Mij is verteld zeker 10 dagen te wachten mits de bloeding was gestopt. De gyn vertelde dat het te maken had met de baarmoedermond die weer dicht moest gaan. Je bent de eerste tijd dan vatbaarder voor infecties, mocht ook niet zwemmen of lang in bad! gedurende de 10 dagen.
Hoi Aylin, Ik zou zeker ook nog een dikke week wachten omdat inderdaad de baarmoedermond tijdens de curettage uit is gerekt en deze weer dicht moet. Wij hebben na ong. 12 dagen weer gemeenschap gehad en dit was vrij pijnlijk. Denk dat je jezelf even de tijd moet gunnen zodat alles daarbinnen weer goed is geheeld. Sterkte meid. Vanilia
Mij is verteld dat ik moest wachten totdat de bloeding over was. En dan ook echt helemaal over. Daarna nog een week wachten voor de zekerheid en daarna pas weer gemeenschap. Dit om infecties te voorkomen. Ook zwemmen mag nu niet en tampons gebruiken is ook uit den boze. Ik heb me hier zeker aan gehouden, want op het moment dat je daarbinnen ook maar iets beschadigd weet je natuurlijk nooit welke gevolgen dat heeft.
Nu dat ik dit hier allemaal lees: mijn dokter heeft mij hier allemaal niets over gezegd na mijn curretage. Kan het zijn dat dat anders is als je werkelijk bevallen bent ook. Niet dat ik ben gaan zwemmen of tampons heb gebruikt, maar ik vind da wel straf van hem.
Ik denk niet dat het uitmaakt of je eerder bent bevallen. Ik ben in februari dit jaar bevallen van een gezonde dochter heb 4 weken nog gevloeid na de bevalling. Je moet dan ook 6 weken wachten tot je weer geslachtsgemeenschap mag hebben. Ik weet nog dat de eerste keer heel onwennig was en zelfs pijnlijk. Maar was toen ook gehecht dus dan ben je helemaal voorzichtig. Was gewoon benieuwd waar we ons aan moesten houden.
Hallo allemaal, Ik ben op 1 sept gecurreteerd... had n windei, m.a.w. n lege vruchtzakje,... de dr heeft mij niks verteld over gemeenschap of zwemmen of badderen of wat dan ook! Ik heb dus ook gewoon 4 á 5 dagen later gemeenschap gehad als het niet eerder is geweest. Ik moet nu 24 sept op controle komen en dan hoor ik het wel. Ik ben nu sinds 3 á 4 dagen misselijk s'morgens ( zomaar even hoor) en dan de rest van de dag is het weg. Vloeien is gestopt op 18 sept dus nu afwachten op mijn 1e menstruatie. Vind het wel vervelend dat mijn dokter hier niks over gezegd heeft. Maar goed... t deed wel wat zeer maar t kon en mocht de pret niet bederven. Wel fijn om te lezen hoe jullie het ervaren Ik heb n dagboek gemaakt over hoe ik t voelde en over t verwerken.
Mijn gyn vertelde ook dat we absoluut niet met elkaar mochten vrijen zolang ik vloeide en zeker 14 dagen niet ivm het risico op infecties in de baarmoeder. Zolang je geen koorts hebt en er geen pus uitkomt, zal je wel geen infectie hebben. Na mijn curretage had ik totaal geen zin om te vrijen trouwens. En ook niet om meteen zwanger te worden...
Nee er komt geen pus uit nee... wel heb ik nu witte/dikke/plakkerige afscheiding maar dat zal mijn ei wel zijn denk ik zo. Maar mij is niks verteld nee niet dat ik weet althans. Heb wel bepaalde houdingen die zeer doen bijv... zitten/liggen/bepaalde standjes bij gemeenschap. Ikke juist wel heel erg veel zin om meteen te vrijen. Ik had nl tijdens "zwangerschap" geen zin in vrijen en aangezien ik ruim 15 weken zwanger ben geweest was dit nu wel n verademing hoor! Heerlijk om weer van elkaars lichaam te kunnen genieten. Wel heb ik ook nog steeds last van bovenbenen. Herkent iemand dat? Onderrug en dat trekt door tot in bovenbenen en soms stralingen door naar voeten. groetjes
Nou ik had van deze verschijnselen last toen ik zwanger was wat dus eindigde in een ma. Ik wacht nog even met geslachtsgemeenschap. Kreeg een brief mee dat het pas weer mocht na 2 weken. Wel vreemd dat de ene gynaecoloog je wel inlicht en de ander niet.
We zullen zien want ik moet 24 sept op controle komen dus zal het dan ook gelijk navragen. Ik reageer zo weer even moet nu de kinders klaar maken voor school groetjes
mij is ook verteld na me curretage dat ik 2 weken geen seks mag hebben ze heeft mij ook de anticoncepti pil voorgeschreven om me cyclus op gang weer te brengen. Heeft iemand bij jullie ook de pil voorgeschreven gekregen?
Nee ik heb niks voorgeschreven gekregen. Er is zelfs niks tegen mij gezegd... zal woensdag toch ns na gaan vragen hoe en wat?!