Bleghhhh

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sandramarije, 11 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Hey Dames,

Ook ik wil ff klagen.
    Ongeveer 3 weken geleden begon mijn onderrug een beetje gevoelig te worden, maar kon ik nog goed functioneren.
    Nu 3 weken later heb ik al vrij snel na het opstaan pijn in de onderrug..
    Soms ook in combinatie met een gevoelige buik (geen weeën!)
    Deze combinatie zorgt ervoor dat mijn eigen werk nu niet keer lukt (werk in de zorg) en dat ik gisteren (zondag) de hele dag op bed heb gelegen.
    Maarja nu maandag heb ik de zorg van onze 2 jarige en ben ik er nu al weer klaar mee voor vandaag.
    Ik heb de Anita babybelt, maar die zit me niet lekker en drukt precies op de pijnlijke plek :(
    Ben nu 21 + 3 dagen zwanger en heb het gevoel dat het nog een lange rit kan worden zo.

Thnx voor het aanlezen van mijn geklaag!

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier is liggen net nefast voor de rugpijn. In beweging blijven, gaan wandelen etc is veel beter. En verder een afspraak maken bij de kinesist. Dat helpt sowieso.

3. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ik blijf ook wel in beweging hoor.. probeer ook nog te werken (ookal is het aangepast) en ik het natuurlijk een 2 jarige rondlopen waar ik druk mee ben.
    Maar de combinatie rugpijn en buikpijn nekt me gewoon op het moment

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Tijd voor de kinesist dus!

5. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Kinesist is zelfde als fysiotherapeut?

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Oh. Vlaams-nederlands taalverschil blijkbaar :)

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou gelijk naar de fysio gaan!

Ik mag juist van m'n fysio geen band gaan dragen omdat het nog te vroeg is. Pad vanaf een maand of 6 liefst nog later zou je het kunnen doen is haar advies.

Zij taped nu mijn rug. Dit helpt wel iets. En ze behandeld elke week m'n rug en stukje van m'n nek.

Ik zeg naar een bekken fysio. Die weten precies wat ze moeten doen!

8. B3ngel

B3ngel Actief lid

2 sep 2013
    433
    161
    43
    NULL
    NULL
    Ik zou inderdaad ook naar een bekkenfysiotherapeut gaan. Hoe langer je het uitstelt, hoe heviger je klachten worden en hoe kans je hebt blijvende schade aan te richten. Mijn fysio raadde ook het gebruik van een bekkenband af, omdat het een deel van de werking van je (buik)spieren overneent en je daardoor de klachten in je rug juist kan verergeren. Zij zei alleen een bekkenband gebruiken als er echt geen andere opties meer zijn en fysio je niet/onvoldoende helpt.

9. vlinder1981

vlinder1981 Actief lid

25 jan 2011
    347
    1
    18
    Zeeland
    Ik adviseer je ook professionele hulp in te schakelen. Baat het niet dan schaad t niet. Anders worden de klachten steeds erger!
    Ik word ook behandeld door de fysiotherapeut ivm bekken- rugklachten en heb wel een bekkenband gekregen met 25 weken. Hij vertelde me er ook bij dat de professionele meningen verschillen wb de bekkenband maar dat het probleem juist voortkomt uit alleen gebruik bekkenband zonder verdere behandeling of het doen van oefeningen. Ik ga nu elke week naar de fysio, doe thuis elke dag mijn oefeningen en gebruik de bekkenband op de voor mij zware momenten. Deze combinatie zorgt voor enorme verlichting van de pijn. Ik kan mn 2 kinderen weer badderen, licht huishoudwerk oppakken en het belangrijkst: ben weer een stuk gezelliger. Moet wel na de bevalling verder gaan met de oefeningen, consequent. Maar dat is een kleine moeite gelet op het resultaat.
    Succes!

Deel Deze Pagina