Wordt de tweede kindje weer een prematuur??

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Melanie1, 19 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoals veel van jullie weten is ons mannetje Jesse met 31 weken geboren en een week later overleden.

Nu willen we eigenlijk binnen nu en een paar maanden er weer voor gaan om te kijken of we het geluk mogen krijgen om weer zwanger te worden.

Maar de angst zit er wel in natuurlijk.
    Kan iemand uit ervaring zeggen wat een tweede zwangerschap heeft gedaan?
    Of het tweede kindje ook weer een prematuurkindje was?

Liefs Melanie,de trotse mama van Jesse

2. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Lieve Melanie,

Helaas nog geen ervaring met een tweede zwangerschap. Ik hoop net als jij dat ook wij dit jaar zwanger mogen worden van een broertje of zusje voor *Jurre.

Voor mij zal dat met een preventieve cerclage zijn. Soms worden deze ook gegeven met wekelijkse injecties protulon of zoiets.
    Deze medicatie is vooral bestemd voor vrouwen die eerder een vroeggeboorte hebben meegemaakt.
    Ik weet eigenlijk niet precies wat de reden is dat *Jesse veel te snel uit mama's buik wilde komen maar misschien is dit ook iets voor jou?

3. mamavan3

mamavan3 Fanatiek lid

24 mei 2007
    1.849
    5
    38
    fulltime huismama
    rotterdam
    hoi Melanie, ik vind het heel erg voor jullie dat jullie je zoontje verloren hebben. Ook kanik je angst heel goed voorstellen, ik heb zelf 3 prematuure kindjes 1* met 20 weken een dochter geboren met 33,1 weken (is nu 8 jaar ) en een zoontje geboren met 32.6 weken(in nu 3 jaar)
    Dus ja Bij mij wel helaas steeds prematuure kids, maar bij een hoop vrouwen die ik ken die ook een tevroeg geboorte gehad hebben is de volgende zwangerschap(pen) wel voldragen, ik begrijp dat het bij de meeste vrouwen een heele kleine kans is dat het weer te vroeg geboren word, maar ik kan je angst heel goed begrijpen.

4. luukske

luukske VIP lid

5 sep 2008
    6.682
    0
    0
    verpleegkundige
    limburg
    hoi

wij hebben afgelopen november een gesprek gehad met de neonatoloog in het academisch ziekenhuis maastricht en normaal heb je 7% kans op een prematuurtje, maar als je al een prematuurtje hebt gehad is de kans 25% op herhaling.....
    maar deze schat van een arts interpreteerde het eigenlijk zo dat je 75% kans hebt dat het GOED gaat....

hij heeft ons over de streep getrokken, waren erg huiverig voor een nieuwe zwangerschap....

5. Jufffie

Jufffie Niet meer actief

Lieverd, ik heb helaas 2 vroeggeboortes gehad.
    We gaan in september weer proberen om zwanger te raken. We zijn erg bang en de vraag is of we het lef hebben om het were te proberen. Willen is anders dan doen!

Ik moet zo vaak aan jou en je mooie Jesse denken. Wat kan het leven wreed zijn he!

Knuf

Deel Deze Pagina