Snap dat je baalt. Aan de andere kant: julie hebben zelf aan de makelaar doorgegeven dat dit jullie eindbod zou zijn toch?
Dat is inderdaad super balen voor jullie . (En dit wil je nu waarschijnlijk nog helemaal niet horen, maar een aankoopmakelaar had hier het verschil kunnen maken.)
Maar hoger wilde je niet gaan toch? Ik zou overigens de volgende keer dus jouw mail geven ipv die van je man die niet altijd kan kijken. Doe ik hier ook altijd. Wel heel balen!!
Het voelt misschien genaaid, maar de verkopers hebben als ik het zo lees niets verkeerd gedaan. Zij kunnen er niets aandoen dat jullie je mail niet hebben gelezen. Daarnaast hadden jullie al aangegeven dat jullie een final bod hebben gedaan, dus zij verwachtte ook helemaal geen reactie of hoger bod meer van jullie. Hopelijk komt er voor jullie een nieuw droomhuis langs, die ene van dat oude vrouwtje misschien
Dat is wel heel erg jammer, maar hadden jullie (zonder te weten dat er slechts iets hoger was geboden) nog een hoger bod neergelegd? Want eerder schreef je dat dit voor jullie het maximale bod was.
Ik snap dat je ontzettend baalt, want het is ook gewoon heel erg rot. Maar.... Jullie hebben zelf een mailadres gegeven waar jullie niet direct op kijken èn jullie hadden zelf gezegd dat jullie al een uiterste bod hebben gedaan. Ik denk dat ze van jullie niet eens meer een reactie verwachtten. Dus nee, ik vind niet dat je genaaid bent, maar dat je er enorm van baalt snap ik heel goed.
Het gaat er ook om dat je dan de keuze nog hebt om wel eventueel hoger te bieden. Ik zou ook eerder een telefoontje verwachten dan een e-mail.
Tja als ik mijn mail adres moet geven dan zou ik het all 2 goed in het oog houden. Wat je verwacht is niet persé wat er gebruikt gaay worden.
Maar als er al minstens één hoger bod ligt én je hebt gezegd dat het je eindbod is, snap ik dat de makelaar ook denkt: het is niet nodig om meer dan een ter-info-email te sturen.
Maar dan nog verdien je een kans, makelaar had ook kunnen bellen van jullie hebben een email gekregen.
Dat weet ik ook wel zeker… Ik denk dat het niet een hele handige zet geweest is om een tweede, slechts minimaal hoger bod neer te leggen met daarbij de boodschap dat het een eindbod is, wetende dat er meer gegadigden waren. Ik kan me voorstellen dat je daarmee de deur een stukje dichtgegooid hebt - zonde, want zoals ik het begrijp wilden jullie de woning echt heel graag en waren jullie toch wel bereid om nog iets hoger te gaan. Hopelijk vinden jullie gauw een andere woning die ook aan jullie wensen voldoet.
Vanuit menselijk oogpunt snap ik je, maar het is en blijft een zakelijke transactie, dus imo is van “een kans verdienen” geen sprake. Daarnaast is er een mail gestuurd om toch nog iets van een kans te bieden. Als partij A zegt “dit is mijn bod - take it or leave it” en partij B (en misschien ook wel een partij C, D…) legt een hoger bod neer, waarom zou je als verkoper dan moeite doen om partij A tòch over te halen meer te bieden? Het is mega zuur voor TS dat ze het huis niet hebben kunnen kopen, maar dit is wel hoe het werkt…
Ja precies. Die makelaar kan er niks aan doen dat de mail te laat gelezen is, ik snap ook echt dat hij niet nog gaat nabellen dat er een mail is gestuurd, en ik snap ook zeker dat TS niet gebeld is of ze eventueel nog een bod had willen doen, ze had eerder al aangegeven dat ze hun eindbod al hadden gedaan. Het is zuur, en ik snap ook echt dat TS hier enorm van baalt. Nu is het wel meteen duidelijk waarom een aankoopmakelaar toch wel erg fijn is.
We hebben nooit naar de makelaar uitgesproken dat het ons eindbod was. We hebben telefonisch gezegd dat we ons bod willen verhogen als we snel wat horen. Onderling hadden mijn man en ik wel gezegd dat we (niet veel) hoger dan de vraagprijs willen gaan en dat is ook wat ik hier getypt heb. Maar we hadden graag de kans gehad om nog hoger te bieden en we hadden een telefoontje verwacht en geen mail.
Als ik het goed begrijp hadden jullie wel een tweede bod gedaan en was dit de vraagprijs? Of begrijp ik het nu verkeerd. Je schrijft zelf dat jullie niet hoger willen gaan dan de vraagprijs. Dus ja dan is het balen, maar ik denk niet dat de makelaar iets te verwijten valt.
Neen je hebt hier iets anders getypt. Uw man heeft gebeld en het volgende gezegd. Toen heeft mijn man gezegd dat we best de vraagprijs willen bieden, maar niet meer dan dat.
Hadden ze gezegd dan dat ze zouden bellen (aangezien je dat verwacht had)? Want dan zou ik wel pissig zijn. En anders is het een les voor de volgende keer, niet ergens vanuit gaan en altijd navragen wat de procedure is. Balen hoor!