Geen boodschappen meer durven/willen doen

Discussie in 'Corona forum' gestart door Marsepein, 22 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.969
    7.896
    113
    Vrouw
    Ik laat het bezorgen. Het was lastig om een bezorg moment te vinden bij de ah. Maar na het nemen van een bezorg bundel kon ik ineens wel een vast moment kiezen. Momenten die anders al op vol stonden.

    Ik loop te kuchen. Ik ben al ziek geweest en denk niet dat ik iemand ziek zou kunnen maken. Maar vanwege de richtlijnen ga ik toch maar niet naar de super.
     
  2. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.496
    24.370
    113
    Ik doe normaal ook regelmatig boodschappen voor een gezin van 6. Vind het gek genoeg ook leuk om te doen. Ik ben nu zeker een week niet in de winkel geweest, maar dat komt omdat we boodschappen hadden besteld en ik ondertussen ook benauwdheidsklachten e.d. kreeg. Dus nu mag ik ook even niet meer naar de winkel.

    Ik herken je gevoel een beetje. Ieder keer was het wel een verrassing of ik mijn lijstje kon afwerken of moest gaan improviseren en buiten dat vind ik drukke winkels ook geen fijn idee. Voorheen kookte ik vaak heel uitgebreid, veel recepten uitproberen, veel ingrediënten, e.d. Dat heb ik nu al een tijdje niet meer gedaan, we zijn teruggevallen op de wat eenvoudigere en bekende gerechten.

    En daarnaast vind ik het gewoon verstandiger om niet meer dan nodig in de winkel rond te lopen, dus liever goed vooruit plannen en zo weinig mogelijk naar de supermarkt gaan. Maar als ik weer klachtenvrij ben dan ga ik het boodschappen bestellen wel wat minderen, zodat ik ook nog even naar de winkel kan. En dan ga ik wel heel vroeg in de ochtend. Ik heb gelukkig nu nog twee bezorgmomenten staan tot aan 1 april.
     
    Marsepein en citroenrasp vinden dit leuk.
  3. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Wat zonde. Ik ben net geweest, een oase van rust hier. Kom amper iemand tegen in de winkel.
     
    zon1980 vindt dit leuk.
  4. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Bij onze Jumbo moet je verplicht een kar nemen omdat dat bijdraait aan de afstand, de wagentjes worden na elk gebruik gedesinfecteerd en er mogen maar een maximum aantal mensen tegelijk naar binnen. Er wordt dus alles aan gedaan om te zorgen dat iedereen de regels volgt.
     
  5. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik kan hier dus niet bestellen via Ah of jumbo (bezorgen of pickup) alles is bezet. Echt flink balen. Eerst ging ik ook dagelijks, nu probeer ik toch echt Max 2 keer per week.
     
  6. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.048
    4.241
    113
    Tja omdat er veel gehamsterd wordt, iedereen in eens via internet besteld en laat bezorgen vis ik vaak achter het net.

    Resultaat is dat ik ( chronisch ziek en op mijn scootmobiel) de hele stad moet door moet en naar de winkel moet om mijn boodschappen te halen.
     
  7. zon1980

    zon1980 Bekend lid

    16 dec 2007
    915
    174
    43
    Ik ga wel veel minder dan normaal, probeer 1 keer in de week nu (zonder te hamsteren). Is hier nog goed te doen, een jumbo in brabant. De meeste mensen houden voldoende afstand, het personeel is vriendelijk en er zijn wel wat legere schappen maar niet heel erg drastisch ofzo. Ik zie ook geen hele gezinnen meer, vorige week nog wel overigens. Als ik dan nog echt iets vers nodig heb tussendoor, loop ik naar de groentenboer of de slager en ben dan snel weer thuis.

    Ik heb het idee dat in Brabant de mensen het nu gewend zijn en de richtlijnen net wat beter volgen. Maar dat kan ik mis hebben..
     
  8. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Het wordt tijd dat de overheid aanvullende maatregelen neemt voor supermarkten. Ook om de supermarktmedewerkers te beschermen. Bv op bepaalde momenten de winkel dicht e dan bijvullen.

    Bepaald aantal mensen per keer naar binnen.

    Max stellen aan bepaalde producten.

    Er lopen nog steeds complete gezinnen door de winkel die geen idee hebben wat ze eigenlijk nodig hebben. Oudjes die staan te kleppen enz.
     
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik vind boodschappen doen normaal al niet leuk, nu vind ik het idee van boze mensen en mensen die geen afstand houden verschrikkelijk. Hier in huis al 10 dagen geen boodschappen gedaan en red het nog een dag of 10-15 om ook nog niet te gaan. Ik vind het ook een eng idee en denk dat ik mijn man opoffer als er weer boodschappen nodig zijn.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  10. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.306
    5.922
    113
    Vrouw
    Ik zag gisteren bij de jumbo dat ze standaard een limiet bij het afrekenen hebben ingesteld op producten die veel gehamsterd worden. Fijn dat er zulke maatregelingen worden getroffen. Ik wil me niet laten leiden door angst, dus ga gewoon en probeer inderdaad te beperken tot max 1 keer per week.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  11. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Je kunt toch even een rondje gaan lopen, in de buurt? Ik kan hier dan met gemak andere mensen vermijden of op verre afstand houden. Toch even eruit en frisse neus
     
  12. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.949
    15.249
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik ben al dagen niet geweest. Ben donderdag ziek geworden en mijn man neemt nu de boodschappen op zich. Was gisteren wel druk vertelde die maar hij was er verder niet van onder de indruk.
    Ik hoop eerlijk gezegd morgen weer eens zelf de deur uit te kunnen gaan. Ik heb geen angst om naar de supermarkt te gaan. Ik haal voor twee dagen en klaar.
     
  13. Emm27

    Emm27 Fanatiek lid

    24 mrt 2013
    1.809
    355
    83
    Ja dat doen we ook hoor, al is het erg druk bij ons in het park nu. Morgen vast rustiger!
     
    Me26 vindt dit leuk.
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Helaas is momenteel bezorgen en ophalen geen optie meer hier. :(
    Eerstvolgende moment is 6 april pas.

    Naar supermarkt gaan, zal ook lastig worden. Wil zonder kids gaan en eind van de middag is nagenoeg alles op.
    Gaan het wel weer zien deze week.

    Iemand enig idee hoe druk de makro is? Nu ook particulieren hierheen mogen.
     
  15. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik hoor van verschillende mensen dat de voorraden wel weer redelijk zijn aangevuld hoor maar ik zie er gewoon psychisch enorm tegenop en dan vooral de sfeer. Ik weet niet maar ben daar erg gevoelig voor en kan er dagen down van worden.
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    sneu voor je!
    Hier in de winkel zou je prima kunnen gaan. Echt alle mensen houden rekening met elkaar en lopen even een ander pad in als er iemand aan komt. Iedereen komt ook alleen (op hele oude stelletjes na, dan kan ik snappen dat je samen gaat) dus het is ook helemaal niet druk.
     
    Syane en Marsepein vinden dit leuk.
  17. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Pick up ook? Hier bij de PIck Up in Baarn (ik woon daar 15 minuten van af) gaven ze aan dat ze het super rustig hebben..

    Nou heb ik een bezorgbundel van AH dus ik kan nog wel gewoon thuis laten bezorgen. Dat doe ik dan ook voor de weekboodschappen maar één keer per week ga ik wel nog voor wat fruit en melk en brood. Die zit hier 200 meter verder op en loop ik dan om 8 uur langs terug van mijn wandeling. Hartstikke rustig, makkelijk afstand, mensen over het algemeen zonder kinderen,gevulde schappen.
     
    Eppo82 en Marsepein vinden dit leuk.
  18. spruitjes

    spruitjes Fanatiek lid

    27 sep 2014
    2.885
    1.383
    113
    Ik bestelde al 1 x in de week bij PICNIC. En deed halverwege een kleine boodschap met vooral verse dingen in de winkel. Nu bestel ik wat meer bij mijn wekelijkse boodschappen zodat ik het met 1 x in de week red en niet de winkel in hoef. Want ik vind het helemaal niets..
    Als je om 00.01 besteld heb je weer plek hoor :)
     
  19. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik ga morgen weer en hopelijk waait mijn gevoel dan weer weg.
     
    tuc vindt dit leuk.
  20. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    dat hoop ik ook voor je
     
    Marsepein vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina